Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #43587 - Honda nsr komt niet boven de 4000 t...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3336 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jelle rs50 |
16-6-2007 13:00 |
Posts: 521 |
Na me gehoonde cilinder te hebben in gereden, met nieuwe zuiger, ging ik even kijken hoe me ontsteking stond. hij stond op z'n laatst, dus ik had hem om te proberen even op z'n vroegst gezet. dat hielp niet, dus ik weer op de oude stand, en hij bleef maar 4000 toeren maken:S? nieuwe ontsteking gekocht, en die er net op gezet, en nog steeds het zelfde feestje. iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
|
|
|
|
Tommyofzo |
16-6-2007 13:02 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Na me gehoonde cilinder te hebben in gereden, met nieuwe zuiger, ging ik even kijken hoe me ontsteking stond. hij stond op z'n laatst, dus ik had hem om te proberen even op z'n vroegst gezet. dat hielp niet, dus ik weer op de oude stand, en hij bleef maar 4000 toeren maken:S? nieuwe ontsteking gekocht, en die er net op gezet, en nog steeds het zelfde feestje. iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
van alles... bobine cdi en heb je ookal een nieuwe bougie/(dop) geprobeerd?
|
|
|
|
-simon- |
16-6-2007 13:02 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Na me gehoonde cilinder te hebben in gereden, met nieuwe zuiger, ging ik even kijken hoe me ontsteking stond. hij stond op z'n laatst, dus ik had hem om te proberen even op z'n vroegst gezet. dat hielp niet, dus ik weer op de oude stand, en hij bleef maar 4000 toeren maken:S? nieuwe ontsteking gekocht, en die er net op gezet, en nog steeds het zelfde feestje. iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
heb je ook nieuwe cdi en bobine? want dan is mishcien je cdi kapot.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Jelle rs50 |
16-6-2007 13:33 |
Posts: 521 |
Bobine is nog niet zo oud. geloof iets van 2 maandjes. Bougie zal k zo nog even proberen. Cdi kan het wel zijn denk ik. Dus eerst maar even proberen lijkt me. Het kan toch niet aan de afstelling liggen?
|
|
|
|
Tommyofzo |
16-6-2007 17:58 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Bobine is nog niet zo oud. geloof iets van 2 maandjes. Bougie zal k zo nog even proberen. Cdi kan het wel zijn denk ik. Dus eerst maar even proberen lijkt me. Het kan toch niet aan de afstelling liggen?
bougie moet je eigenlijk als eerste doen he en bougie dop, en even kijken of er geen draadjes gebroke zijn en/of er geen draadjes zijn die slecht contact maken
|
|
|
|
MTRudolf |
16-6-2007 18:10 |
Posts: 2464 |
uitlaat dicht ???
was bij mbx van mun neefje ook namelijk
|
|
|
|
Rive-MBX |
16-6-2007 19:02 |
Posts: 764 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
uitlaat dicht ???
was bij mbx van mun neefje ook namelijk
dan zit hij vort wel heel erg dicht, mar t zou kunnen bij mij reed hij idd veel zachter
|
|
*zucht* |
|
Tommyofzo |
16-6-2007 19:03 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
uitlaat dicht ???
was bij mbx van mun neefje ook namelijk
dan zou je in verschillende versnellingen wel verschil moeten vernemen denkik
|
|
|
|
zwarte-beuner |
17-6-2007 1:39 |
Posts: 2651 |
Maakt ie toevallig een heel schor rauw geluid?
|
|
brommerloos |
|
Jelle rs50 |
17-6-2007 2:42 |
Posts: 521 |
mwa, redelijk. uitlaat is een homoet, en die lekt een ebetje. ga binnekort even andere uitlaat proberen
|
|
|
|
roald |
17-6-2007 11:20 |
Posts: 13 |
controleer ook eens dat je je cdi wel goed hebt aangesloten
|
|
|
|
Burningtux |
17-6-2007 15:15 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
mwa, redelijk. uitlaat is een homoet, en die lekt een ebetje. ga binnekort even andere uitlaat proberen
Knalt hij op 4000 toeren? Dan zal het wel je onsteking zijn
Misschien je zuiger verkeerdom gemonteerd
Oja, zet je onsteking eens op het merkteken van het carter...
Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 17-6-2007 om 15:16 uur.
|
|
|
|
Menu2t |
18-6-2007 20:44 |
Posts: 2815 |
probeer het eens als de stand origineel staat.
hoe zit het met de rest van de afstelling?
en vertel is wat meer over setup
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Jelle rs50 |
18-6-2007 23:17 |
Posts: 521 |
nu grote sproeier erin gedaan(96). Setup:
homoet
18mm powerfilter
GE2 getuned
|
|
|
|
Menu2t |
19-6-2007 11:22 |
Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
nu grote sproeier erin gedaan(96). Setup:
homoet
18mm powerfilter
GE2 getuned
beetje aan de kleine kant?
ik reed met
(belg)ge2 uitlaatport klein beetje bewerkt
18mm
metrakit
en zat aan sproeier 115
zou als ik jou was ook eens 110 proberen. kijken of het dan beter loopt
|
|
NSR Supersprint special! |
|
MTX-speed |
19-6-2007 11:33 |
Posts: 1229 |
Je bougie, daar moet het bijna wel aan liggen.
Waarschijnlijk is door je onsteking te vroeg te zetten de temperatuur net wat hoger gekomen dan voorheen het geval was. Dit is net de druppel geweest die de emmer deed overstromen ofwel; de bougie was al aan het einde van zijn latijn, door de onsteking te vervroegen is hij zojuist keduuk gegaan.
Oja, wanneer je brommer echt op geen mogelijkheid (verschillende gasstanden, belast/onbelast) op een hoger toerental te krijgen: 9 van de 10 keer is het de onsteking, en dan vooral je bougie.
|
|
|
|
Dit topic is 3336 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|