Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda nsr komt niet boven de 4000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43587 - Honda nsr komt niet boven de 4000 t...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelle rs50 16-6-2007 13:00 Print topicpost
Posts: 521
Na me gehoonde cilinder te hebben in gereden, met nieuwe zuiger, ging ik even kijken hoe me ontsteking stond. hij stond op z'n laatst, dus ik had hem om te proberen even op z'n vroegst gezet. dat hielp niet, dus ik weer op de oude stand, en hij bleef maar 4000 toeren maken:S? nieuwe ontsteking gekocht, en die er net op gezet, en nog steeds het zelfde feestje. iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
 

Tommyofzo 16-6-2007 13:02 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Na me gehoonde cilinder te hebben in gereden, met nieuwe zuiger, ging ik even kijken hoe me ontsteking stond. hij stond op z'n laatst, dus ik had hem om te proberen even op z'n vroegst gezet. dat hielp niet, dus ik weer op de oude stand, en hij bleef maar 4000 toeren maken:S? nieuwe ontsteking gekocht, en die er net op gezet, en nog steeds het zelfde feestje. iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

van alles... bobine cdi en heb je ookal een nieuwe bougie/(dop) geprobeerd?
 
-simon- 16-6-2007 13:02 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Na me gehoonde cilinder te hebben in gereden, met nieuwe zuiger, ging ik even kijken hoe me ontsteking stond. hij stond op z'n laatst, dus ik had hem om te proberen even op z'n vroegst gezet. dat hielp niet, dus ik weer op de oude stand, en hij bleef maar 4000 toeren maken:S? nieuwe ontsteking gekocht, en die er net op gezet, en nog steeds het zelfde feestje. iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?


heb je ook nieuwe cdi en bobine? want dan is mishcien je cdi kapot.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Jelle rs50 16-6-2007 13:33 Print reply
Posts: 521
Bobine is nog niet zo oud. geloof iets van 2 maandjes. Bougie zal k zo nog even proberen. Cdi kan het wel zijn denk ik. Dus eerst maar even proberen lijkt me. Het kan toch niet aan de afstelling liggen?
 
Tommyofzo 16-6-2007 17:58 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Bobine is nog niet zo oud. geloof iets van 2 maandjes. Bougie zal k zo nog even proberen. Cdi kan het wel zijn denk ik. Dus eerst maar even proberen lijkt me. Het kan toch niet aan de afstelling liggen?

bougie moet je eigenlijk als eerste doen he en bougie dop, en even kijken of er geen draadjes gebroke zijn en/of er geen draadjes zijn die slecht contact maken
 
MTRudolf 16-6-2007 18:10 Print reply

Posts: 2464
uitlaat dicht ???

was bij mbx van mun neefje ook namelijk
 
Rive-MBX 16-6-2007 19:02 Print reply

Posts: 764
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
uitlaat dicht ???

was bij mbx van mun neefje ook namelijk


dan zit hij vort wel heel erg dicht, mar t zou kunnen bij mij reed hij idd veel zachter
 
*zucht*
Tommyofzo 16-6-2007 19:03 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
uitlaat dicht ???

was bij mbx van mun neefje ook namelijk

dan zou je in verschillende versnellingen wel verschil moeten vernemen denkik
 
zwarte-beuner 17-6-2007 1:39 Print reply

Posts: 2651
Maakt ie toevallig een heel schor rauw geluid?
 
brommerloos
Jelle rs50 17-6-2007 2:42 Print reply
Posts: 521
mwa, redelijk. uitlaat is een homoet, en die lekt een ebetje. ga binnekort even andere uitlaat proberen
 
roald 17-6-2007 11:20 Print reply
Posts: 13
controleer ook eens dat je je cdi wel goed hebt aangesloten
 
Burningtux 17-6-2007 15:15 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
mwa, redelijk. uitlaat is een homoet, en die lekt een ebetje. ga binnekort even andere uitlaat proberen


Knalt hij op 4000 toeren? Dan zal het wel je onsteking zijn
Misschien je zuiger verkeerdom gemonteerd
Oja, zet je onsteking eens op het merkteken van het carter...

Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 17-6-2007 om 15:16 uur.
 
Menu2t 18-6-2007 20:44 Print reply

Posts: 2815
probeer het eens als de stand origineel staat.
hoe zit het met de rest van de afstelling?
en vertel is wat meer over setup
 
NSR Supersprint special!
Jelle rs50 18-6-2007 23:17 Print reply
Posts: 521
nu grote sproeier erin gedaan(96). Setup:
homoet
18mm powerfilter
GE2 getuned
 
Menu2t 19-6-2007 11:22 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
nu grote sproeier erin gedaan(96). Setup:
homoet
18mm powerfilter
GE2 getuned



beetje aan de kleine kant?
ik reed met
(belg)ge2 uitlaatport klein beetje bewerkt
18mm
metrakit

en zat aan sproeier 115

zou als ik jou was ook eens 110 proberen. kijken of het dan beter loopt
 
NSR Supersprint special!
MTX-speed 19-6-2007 11:33 Print reply

Posts: 1229
Je bougie, daar moet het bijna wel aan liggen.

Waarschijnlijk is door je onsteking te vroeg te zetten de temperatuur net wat hoger gekomen dan voorheen het geval was. Dit is net de druppel geweest die de emmer deed overstromen ofwel; de bougie was al aan het einde van zijn latijn, door de onsteking te vervroegen is hij zojuist keduuk gegaan.

Oja, wanneer je brommer echt op geen mogelijkheid (verschillende gasstanden, belast/onbelast) op een hoger toerental te krijgen: 9 van de 10 keer is het de onsteking, en dan vooral je bougie.
 

Dit topic is 3336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved