Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #43585 - 24/26 Of 28MM Carburateur
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 8195 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Supraatje |
16-6-2007 11:24 |
Posts: 63 |
Hey, ik heb een vraagje.
Mijn setup is:
Hebo NG
Yasuni R2
Dellorto 19MM
Polini Racemembraan.
Nu zijn vrij snel mijn krukaslagers aan vervanging toe, dus gaat het blok open, en nieuw krukasje er ook maar meteen in.
Nu laat ik die jongen ook meteen mijn cilinder tunen (Jeffrey Vogel)
Dus wil ik een nieuwe carburateur.
Nu heeft stage 6, een hele mooie serie.
Een 24, 26 en 28MM Vlakschuif met powerjet.
Nu is mijn vraag, welke carburateur zouden jullie nemen, en ook een uitleg waarom.
Ik heb gehoord, dat de 28 op een 70cc eigenlijk overdone is.
En dat met een 24, hij praktisch het best loopt.
Maar hoe zit het met de 26 dan? een tussenweg.
Dit alles ook in ogenschouw, op de komst van een nieuwe cilinder, als de mijne op is.
Dan word het de Hebo Revolution
Met daarna een Binnenrotor.
Mvg
Nick
|
|
Mijn TZR: http://www.brommerforum.nl/user/12176 |
|
VluggeJaapie |
16-6-2007 11:30 |
Posts: 1087 |
28mm kan best, zeker als je die revolution erna neemt.
Ik rij zelf met 32 mm, 80cc polini alu home tuned
|
|
Auto RBW :) |
|
Erik 39 |
16-6-2007 11:32 |
Posts: 15088 |
28 kan wel, maar een 26 is ook zeker niet te klein.
Hoe groter de carb, hoe meer hij zuipt, dat wel. Dus ik niet de 28 nemen, 26 lijkt me ook groot zat.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Makrolon |
16-6-2007 11:36 |
Posts: 6733 |
wat is een powerjet eigenlijk?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Supraatje |
16-6-2007 11:37 |
Posts: 63 |
Het gaat mij zeg maar niet om het zuipen, dat boeit me niet zoveel:P
gaat mij erom meer, met wat trekt hij het snelst op, en verzuipt hij niet.
|
|
Mijn TZR: http://www.brommerforum.nl/user/12176 |
|
VluggeJaapie |
16-6-2007 11:38 |
Posts: 1087 |
verzuipen ligt ook vooral aant afstellen, hoegoed laat je die ng tunen?
|
|
Auto RBW :) |
|
Supraatje |
16-6-2007 11:47 |
Posts: 63 |
simpel gezged, powerjet zorgt voor meer mengsel bij hoge toeren.
Maar, das simpel gezegd
Maar die ng word wel goed getuned
|
|
Mijn TZR: http://www.brommerforum.nl/user/12176 |
|
Erik 39 |
16-6-2007 11:50 |
Posts: 15088 |
Dan zou je die 28 wel kunnen gebruiken.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
PRO TUNING |
16-6-2007 14:03 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Supraatje
Hey, ik heb een vraagje.
Mijn setup is:
Hebo NG
Yasuni R2
Dellorto 19MM
Polini Racemembraan.
Nu zijn vrij snel mijn krukaslagers aan vervanging toe, dus gaat het blok open, en nieuw krukasje er ook maar meteen in.
Nu laat ik die jongen ook meteen mijn cilinder tunen (Jeffrey Vogel)
Dus wil ik een nieuwe carburateur.
Nu heeft stage 6, een hele mooie serie.
Een 24, 26 en 28MM Vlakschuif met powerjet.
Nu is mijn vraag, welke carburateur zouden jullie nemen, en ook een uitleg waarom.
Ik heb gehoord, dat de 28 op een 70cc eigenlijk overdone is.
En dat met een 24, hij praktisch het best loopt.
Maar hoe zit het met de 26 dan? een tussenweg.
Dit alles ook in ogenschouw, op de komst van een nieuwe cilinder, als de mijne op is.
Dan word het de Hebo Revolution
Met daarna een Binnenrotor.
Mvg
Nick
Een goede tuner kan aan de hand van zijn tuningswerkzaamheden uitrekenen welke diameter carburateur noodzakelijk is.
|
|
|
|
jeroenjtjuh |
16-6-2007 15:16 |
Posts: 12 |
ik rijd met een
mk prorace 2 70
mk prorace as
mk rechtspruitstuk
mhr vl 15 membraam
mhr uitlaat 2007
mk platen
hpi ontsteking
keihin 24 mm
hier mee rij ik ook over de straat, en een 24 is groot genoeg.
dijkman heeft op zijn mhr 80 carter tuned + cilinder tuned ook een 24 mm,
dijkman adviseerde mij ook een 24 mm, waarom zou je groter gaan
|
|
|
|
Karlmt5 |
16-6-2007 15:19 |
Posts: 2296 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenjtjuh
ik rijd met een
mk prorace 2 70
mk prorace as
mk rechtspruitstuk
mhr vl 15 membraam
mhr uitlaat 2007
mk platen
hpi ontsteking
keihin 24 mm
hier mee rij ik ook over de straat, en een 24 is groot genoeg.
dijkman heeft op zijn mhr 80 carter tuned + cilinder tuned ook een 24 mm,
dijkman adviseerde mij ook een 24 mm, waarom zou je groter gaan
dijkman rijd met de rx toch egt met een 30 mm. mikuni
en met de furia een 28mm.
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
Derbi Joris |
16-6-2007 16:57 |
Posts: 1165 |
powerjet is een systeem dat zorgt bij vol gas dat door middel van vacuum exta mengsel word ingespoten... zoiets dacht ik
|
|
|
|
Jarco |
16-6-2007 17:37 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
powerjet is een systeem dat zorgt bij vol gas dat door middel van vacuum exta mengsel word ingespoten... zoiets dacht ik
klopt
Op een goed getunde ng kan wel een 28, zuipt alleen wel meer dan een 24.
|
|
|
|
Karlmt5 |
16-6-2007 17:43 |
Posts: 2296 |
mjah, het verbruik zal je wel niet uitmaken, tenminste... ik neem aan dat je niet dagelijks naar school rijd, als je een revolution wilt en een binnenrotor enzo..
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
John Huijben |
16-6-2007 17:58 |
Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Supraatje
simpel gezged, powerjet zorgt voor meer mengsel bij hoge toeren.
Maar, das simpel gezegd
Maar die ng word wel goed getuned
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
powerjet is een systeem dat zorgt bij vol gas dat door middel van vacuum exta mengsel word ingespoten... zoiets dacht ik
onzin
powerjet zorgt niet voor meer mengsel, maar een rijker mengsel bij hoge toeren.
is in mijn ogen niet nodig op n brommer, maar het kan handig uitkomen als je brommer bovenin net ff te arm staat.
powerjet kan je gewoon afsluiten btw.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Supraatje |
16-6-2007 20:04 |
Posts: 63 |
Ja dat bedoelde ik John
kwam er vanmiddag niet op..
Tot nu rijd ik op straat nog.
En met de rev ook nog van plan te doen.
De rotor word polini omdat die goede lichtopbrengst heeft, dus maybe ook daarmee op straat.
Maar iig, wat denken jullie dan, als ik hoor dat de 28 een beetje over the top is, twijfel ik dus tusse de 24 en 26mm.
Tgaat me niet om afstellen, want dat kan ik wel.
Maar, waarmee loopt de brommer het best/snelst.
|
|
Mijn TZR: http://www.brommerforum.nl/user/12176 |
|
Dit topic is 8195 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|