Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 24/26 Of 28MM Carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1085 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43585 - 24/26 Of 28MM Carburateur
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Supraatje 16-6-2007 11:24 Print topicpost

Posts: 63
Hey, ik heb een vraagje.
Mijn setup is:
Hebo NG
Yasuni R2
Dellorto 19MM
Polini Racemembraan.

Nu zijn vrij snel mijn krukaslagers aan vervanging toe, dus gaat het blok open, en nieuw krukasje er ook maar meteen in.
Nu laat ik die jongen ook meteen mijn cilinder tunen (Jeffrey Vogel)
Dus wil ik een nieuwe carburateur.
Nu heeft stage 6, een hele mooie serie.
Een 24, 26 en 28MM Vlakschuif met powerjet.

Nu is mijn vraag, welke carburateur zouden jullie nemen, en ook een uitleg waarom.
Ik heb gehoord, dat de 28 op een 70cc eigenlijk overdone is.
En dat met een 24, hij praktisch het best loopt.
Maar hoe zit het met de 26 dan? een tussenweg.

Dit alles ook in ogenschouw, op de komst van een nieuwe cilinder, als de mijne op is.
Dan word het de Hebo Revolution
Met daarna een Binnenrotor.

Mvg
Nick
 
Mijn TZR: http://www.brommerforum.nl/user/12176

VluggeJaapie 16-6-2007 11:30 Print reply
Posts: 1087
28mm kan best, zeker als je die revolution erna neemt.
Ik rij zelf met 32 mm, 80cc polini alu home tuned
 
Auto RBW :)
Erik 39 16-6-2007 11:32 Print reply

Posts: 15088
28 kan wel, maar een 26 is ook zeker niet te klein.
Hoe groter de carb, hoe meer hij zuipt, dat wel. Dus ik niet de 28 nemen, 26 lijkt me ook groot zat.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Makrolon 16-6-2007 11:36 Print reply

Posts: 6733
wat is een powerjet eigenlijk?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Supraatje 16-6-2007 11:37 Print reply

Posts: 63
Het gaat mij zeg maar niet om het zuipen, dat boeit me niet zoveel:P
gaat mij erom meer, met wat trekt hij het snelst op, en verzuipt hij niet.
 
Mijn TZR: http://www.brommerforum.nl/user/12176
VluggeJaapie 16-6-2007 11:38 Print reply
Posts: 1087
verzuipen ligt ook vooral aant afstellen, hoegoed laat je die ng tunen?
 
Auto RBW :)
Supraatje 16-6-2007 11:47 Print reply

Posts: 63
simpel gezged, powerjet zorgt voor meer mengsel bij hoge toeren.
Maar, das simpel gezegd
Maar die ng word wel goed getuned
 
Mijn TZR: http://www.brommerforum.nl/user/12176
Erik 39 16-6-2007 11:50 Print reply

Posts: 15088
Dan zou je die 28 wel kunnen gebruiken.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
PRO TUNING 16-6-2007 14:03 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supraatje
Hey, ik heb een vraagje.
Mijn setup is:
Hebo NG
Yasuni R2
Dellorto 19MM
Polini Racemembraan.

Nu zijn vrij snel mijn krukaslagers aan vervanging toe, dus gaat het blok open, en nieuw krukasje er ook maar meteen in.
Nu laat ik die jongen ook meteen mijn cilinder tunen (Jeffrey Vogel)
Dus wil ik een nieuwe carburateur.
Nu heeft stage 6, een hele mooie serie.
Een 24, 26 en 28MM Vlakschuif met powerjet.

Nu is mijn vraag, welke carburateur zouden jullie nemen, en ook een uitleg waarom.
Ik heb gehoord, dat de 28 op een 70cc eigenlijk overdone is.
En dat met een 24, hij praktisch het best loopt.
Maar hoe zit het met de 26 dan? een tussenweg.

Dit alles ook in ogenschouw, op de komst van een nieuwe cilinder, als de mijne op is.
Dan word het de Hebo Revolution
Met daarna een Binnenrotor.

Mvg
Nick


Een goede tuner kan aan de hand van zijn tuningswerkzaamheden uitrekenen welke diameter carburateur noodzakelijk is.

 
jeroenjtjuh 16-6-2007 15:16 Print reply
Posts: 12
ik rijd met een

mk prorace 2 70
mk prorace as
mk rechtspruitstuk
mhr vl 15 membraam
mhr uitlaat 2007
mk platen
hpi ontsteking
keihin 24 mm

hier mee rij ik ook over de straat, en een 24 is groot genoeg.

dijkman heeft op zijn mhr 80 carter tuned + cilinder tuned ook een 24 mm,

dijkman adviseerde mij ook een 24 mm, waarom zou je groter gaan
 
Karlmt5 16-6-2007 15:19 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenjtjuh
ik rijd met een

mk prorace 2 70
mk prorace as
mk rechtspruitstuk
mhr vl 15 membraam
mhr uitlaat 2007
mk platen
hpi ontsteking
keihin 24 mm

hier mee rij ik ook over de straat, en een 24 is groot genoeg.

dijkman heeft op zijn mhr 80 carter tuned + cilinder tuned ook een 24 mm,

dijkman adviseerde mij ook een 24 mm, waarom zou je groter gaan




dijkman rijd met de rx toch egt met een 30 mm. mikuni
en met de furia een 28mm.
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Derbi Joris 16-6-2007 16:57 Print reply
Posts: 1165
powerjet is een systeem dat zorgt bij vol gas dat door middel van vacuum exta mengsel word ingespoten... zoiets dacht ik
 
Jarco 16-6-2007 17:37 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
powerjet is een systeem dat zorgt bij vol gas dat door middel van vacuum exta mengsel word ingespoten... zoiets dacht ik


klopt
Op een goed getunde ng kan wel een 28, zuipt alleen wel meer dan een 24.
 
Karlmt5 16-6-2007 17:43 Print reply

Posts: 2296
mjah, het verbruik zal je wel niet uitmaken, tenminste... ik neem aan dat je niet dagelijks naar school rijd, als je een revolution wilt en een binnenrotor enzo..

 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
John Huijben 16-6-2007 17:58 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supraatje
simpel gezged, powerjet zorgt voor meer mengsel bij hoge toeren.
Maar, das simpel gezegd
Maar die ng word wel goed getuned


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
powerjet is een systeem dat zorgt bij vol gas dat door middel van vacuum exta mengsel word ingespoten... zoiets dacht ik



onzin

powerjet zorgt niet voor meer mengsel, maar een rijker mengsel bij hoge toeren.
is in mijn ogen niet nodig op n brommer, maar het kan handig uitkomen als je brommer bovenin net ff te arm staat.
powerjet kan je gewoon afsluiten btw.

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Supraatje 16-6-2007 20:04 Print reply

Posts: 63
Ja dat bedoelde ik John
kwam er vanmiddag niet op..
Tot nu rijd ik op straat nog.
En met de rev ook nog van plan te doen.
De rotor word polini omdat die goede lichtopbrengst heeft, dus maybe ook daarmee op straat.
Maar iig, wat denken jullie dan, als ik hoor dat de 28 een beetje over the top is, twijfel ik dus tusse de 24 en 26mm.
Tgaat me niet om afstellen, want dat kan ik wel.
Maar, waarmee loopt de brommer het best/snelst.

 
Mijn TZR: http://www.brommerforum.nl/user/12176

Dit topic is 8099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved