Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - doppler er1 cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43583 - doppler er1 cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Salamander 16-6-2007 9:42 Print topicpost

Posts: 190
Ik wil voor m'n Mobyletje een nieuw cilindertje halen.
Er zijn verschillende merken te koop en ik wil het bij 50cc houden.
Nu gaat m'n voorkeur uit naar de Doppler er1, omdat die zonder
aanpassingen aan het carter te monteren is (in tegenstelling tot Polini, Malossi of Bidalot).
Maar waar staat dat ER1 nou precies voor.
En hoe zijn Doppler cilindertjes, hoogtoerig?, betrouwbaar?, snel?, en zijn ze piekerig of hebben ze een breed koppel?
 

koekie - Administrator 16-6-2007 9:50 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
Ik wil voor m'n Mobyletje een nieuw cilindertje halen.
Er zijn verschillende merken te koop en ik wil het bij 50cc houden.
Nu gaat m'n voorkeur uit naar de Doppler er1, omdat die zonder
aanpassingen aan het carter te monteren is (in tegenstelling tot Polini, Malossi of Bidalot).
Maar waar staat dat ER1 nou precies voor.
En hoe zijn Doppler cilindertjes, hoogtoerig?, betrouwbaar?, snel?, en zijn ze piekerig of hebben ze een breed koppel?



wacht ff, ga je mij nou vertellen dat er voor mobylette malissi en polini cilinders te koop zijn ??
 
Haaks de hoek om!
Salamander 16-6-2007 9:56 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



wacht ff, ga je mij nou vertellen dat er voor mobylette malissi en polini cilinders te koop zijn ??


Ja hoor ook Athena's en Airsal's en t/m echte 80cc's ( moet je wel een membraamcarter kopen, je kunt uit 4 of 5 carters kiezen, anders heb je alleen Airsal Metrakit en Athena).
Er is meer voor te koop dan een Puch Maxi.
Maar waar staat dat ER1 nou voor?

Dit bericht is gewijzigd door sander bouwhuis op 16-6-2007 om 9:59 uur.
 
koekie - Administrator 16-6-2007 10:03 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
[...]


Ja hoor ook Athena's en Airsal's en t/m echte 80cc's ( moet je wel een membraamcarter kopen, je kunt uit 4 of 5 carters kiezen, anders heb je alleen Airsal Metrakit en Athena).
Er is meer voor te koop dan een Puch Maxi.
Maar waar staat dat ER1 nou voor?

Dit bericht is gewijzigd door sander bouwhuis op 16-6-2007 om 9:59 uur.





we hebben het wel over het zelfde he ?

kan me niet voorstellen dat er voor mobylette meer te koop is dan voor puch.. en op welke site kijk jij dan btw?
 
Haaks de hoek om!
Salamander 16-6-2007 10:20 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



afbeelding

we hebben het wel over het zelfde he ?

kan me niet voorstellen dat er voor mobylette meer te koop is dan voor puch.. en op welke site kijk jij dan btw?


Ja we hebben het over dezelfde brommer.
Zoals Puch (of eigenlijk Styer Puch) eerst is overgenomen door Piaggio en vervolgens door Vespa, is Mobylette overgenomen door MBK en vervolgens door Yamha geloof ik.
De MBK 51 is een moderne versie van de Mobylette.
De moderne watergekoelde binenrotor racevarioblokjes passen nog steeds zelfs onder de opoefiets modellen, ... vet he!
Check dit dan uit
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r2H3b6EE-uA"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r2H3b6EE-uA" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
 
_yelow-tsx_ 16-6-2007 10:21 Print reply

Posts: 1183
hmmz ik heb wel ervaring met de doppler S1R maar mijn ervaring is dat ze heel erg hoogtoerig zijn, best wel vooruit te branden zijn,, en bij mij was die wel betrouwbaar geen krasje of niets majah dat ligt aan je zelf
 
Gilera Gsm 16-6-2007 10:21 Print reply

Posts: 2376
Er zijn zelfs 'race' carters voor te koop van polini en malossi. In Frankrijk waren/zijn die dingen best populair. Daar worden er races mee gehouden. En idd het zou me niks verbazen als daar meer voor te krijgen is dan voor een puch.
 
Salamander 16-6-2007 10:40 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _yelow-tsx_
hmmz ik heb wel ervaring met de doppler S1R maar mijn ervaring is dat ze heel erg hoogtoerig zijn, best wel vooruit te branden zijn,, en bij mij was die wel betrouwbaar geen krasje of niets majah dat ligt aan je zelf


Begrijp ik nu goed dat ER1 cilinders erg hoogtoerige cilinders zijn.
Ik heb nl. een laagtoerige vario, dan moet daar dus een racevario bij?

 
-simon- 16-6-2007 12:35 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander bouwhuis
[...]


Begrijp ik nu goed dat ER1 cilinders erg hoogtoerige cilinders zijn.
Ik heb nl. een laagtoerige vario, dan moet daar dus een racevario bij?



vario moet je gewoon andere rolletjes in doen. die is niet hoog of laag toerig.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Salamander 16-6-2007 14:27 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


vario moet je gewoon andere rolletjes in doen. die is niet hoog of laag toerig.


Deze vario is gecombineerd met een koppeling, en werkt met drie kogeltjes i.p.v. rolletjes.
Hiervoor zijn geen andere kogeltjes te krijgen.
Wel een andere vario (met koppeling).
Dit is trouwens voor zover ik weet de eerste vario toegepast in een brommer, ik geloof dat peugeot dezelfde had in de 103.
 

Dit topic is 2653 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved