Karlmt5 |
15-6-2007 16:44 |
Posts: 2296 |
koppelingsplaten setje kost ook niet veel
zo'n 40 euro...
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
15-6-2007 16:45 |
Posts: 12846 |
Dan zou ik die HPI nog laten zitten. Als cilinder wellicht de Airsal 70cc met een Yasuni HM oid. Als carb idd een 24mm
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
groen |
15-6-2007 16:46 |
Posts: 409 |
Welke cilinder is dan beter, voor/nadelen?
Airsal 70 of MHR 80 ?
|
|
|
|
Royal Club |
15-6-2007 16:47 |
Posts: 60390 |
airsall
std vrij tam
tuningpotentie
niet duur
mhr
koppel onderin
absoluut niet hoogtoerig
ook bewerkbaar
duur
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi Joris |
15-6-2007 16:52 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
airsall
std vrij tam
tuningpotentie
niet duur
mhr
koppel onderin
absoluut niet hoogtoerig
ook bewerkbaar
duur
Tuning potentie van een airsal vind ik in het niets vallen bij een MHR, alleen al door die belachelijke inlaatpoort. MHR is ook slijtvaster is ook een beter merk dus beter afgewerkt zeer zeker geschikt voor op straat te knallen, nadeel je betaalt voor merk. Airsal ben ik niet zo dol op ik heb er geen goede ervaringen/geruchte van gehoord.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
15-6-2007 16:56 |
Posts: 13830 |
voor over de straat zou ik ori ontsteking houden.
nadelen HPI:
- duur in aanschaf
- zo goed als geen licht
- rijd minder fijn
- loopt kut stationair
voordelen:
- vermogenswinst
- de gasreactie word er boem vet van
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
groen |
15-6-2007 16:56 |
Posts: 409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
airsall
std vrij tam
tuningpotentie
niet duur
mhr
koppel onderin
absoluut niet hoogtoerig
ook bewerkbaar
duur
Kijk daar heb ik wat aan
Dan ga ik denk ik eerst voor de 70 airsal, later misschien MHR..
Zou dit dan een goeie setup zijn?
70 airsal (€130)
24 keihin (€70)
Hebo carbon membraam (€30)
Rito krukas (€90)
Malossi koppelingveertjes (€10)
Opmaat uitaat Luc Foekema
|
|
|
|
Derbi Joris |
15-6-2007 16:56 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
voor over de straat zou ik ori ontsteking houden.
nadelen HPI:
- duur in aanschaf
- zo goed als geen licht
- rijd minder fijn
- loopt kut stationair
voordelen:
- vermogenswinst
- de gasreactie word er boem vet van
Waarom loopt ie kut stationair en hij rijd er alleen maar beter op hoor...
|
|
|
|
groen |
15-6-2007 16:57 |
Posts: 409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
voor over de straat zou ik ori ontsteking houden.
nadelen HPI:
- duur in aanschaf
- zo goed als geen licht
- rijd minder fijn
- loopt kut stationair
voordelen:
- vermogenswinst
- de gasreactie word er boem vet van
Die gasreactie is inderdaad echt stoer
Misschien doe ik later nog wel een HPI, anders is hij niet echt af.
|
|
|
|
Derbi Joris |
15-6-2007 16:58 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: groen
[...]
Kijk daar heb ik wat aan
Dan ga ik denk ik eerst voor de 70 airsal, later misschien MHR..
Zou dit dan een goeie setup zijn?
70 airsal (€130)
24 keihin (€70)
Hebo carbon membraam (€30)
Rito krukas (€90)
Malossi koppelingveertjes (€10)
Opmaat uitaat Luc Foekema
Is wel netjes maar je kunt dan beter in plaats van hebo membraam voor een origineel membraam met carbon kleppen gaan en vergeet geen goed spruitstuk! Mss ook wel intressant om een 5 plaats koppeling te maken aangezien je ook de uitlaat zelf last, kun je vast ook wel draaien. Ik ben alleen geen voorstander van de airsal.
|
|
|
|
Karlmt5 |
15-6-2007 16:59 |
Posts: 2296 |
waarom geen MK handmade of sp..
zitten rond de 200.. is opzich ook nog te doen met je budget
heb je nog 100. euro over voor uitlaat berekening en materiaal
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
Sypie_Honda |
15-6-2007 17:00 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]
Waarom loopt ie kut stationair en hij rijd er alleen maar beter op hoor...
dingen hebben onderin een hele zwakke tot geen vonk, dus moet je hem vrij hoog stationair afstellen.
en het rijd heel erg zenuwachtig vind ik.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Derbi Joris |
15-6-2007 17:01 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
waarom geen MK handmade of sp..
zitten rond de 200.. is opzich ook nog te doen met je budget
heb je nog 100. euro over voor uitlaat berekening en materiaal
Handmade is nog ineens zo belachelijk snel. SP is een zeer goede cilinder en slijtvast ik ben er zeer tevreden over!
|
|
|
|
Karlmt5 |
15-6-2007 17:03 |
Posts: 2296 |
en ik weet niet of ze de "roze top" ook hebben voor derbi, moet iig sneller zijn dan de airal.
de "normale" top performances is er iig wel naar mijn weten, 160 pleuro
moet ook een leuk koppel hebben
Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 15-6-2007 om 17:04 uur.
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
groen |
15-6-2007 17:03 |
Posts: 409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]
Is wel netjes maar je kunt dan beter in plaats van hebo membraam voor een origineel membraam met carbon kleppen gaan en vergeet geen goed spruitstuk! Mss ook wel intressant om een 5 plaats koppeling te maken aangezien je ook de uitlaat zelf last, kun je vast ook wel draaien. Ik ben alleen geen voorstander van de airsal.
Oke, dat wordt dan dus ori met carbon plaatjes.
Draaien is inderdaad geen probleem, maar wat is het voordeel van een 5 plaats en waar haal ik 5 platen vandaan?
|
|
|
|