Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Derbi opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43568 - Derbi opvoeren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Karlmt5 15-6-2007 16:44 Print reply

Posts: 2296
koppelingsplaten setje kost ook niet veel

zo'n 40 euro...
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Gary - Forum en Gallery Moderator 15-6-2007 16:45 Print reply

Posts: 12846
Dan zou ik die HPI nog laten zitten. Als cilinder wellicht de Airsal 70cc met een Yasuni HM oid. Als carb idd een 24mm
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
groen 15-6-2007 16:46 Print reply

Posts: 409
Welke cilinder is dan beter, voor/nadelen?

Airsal 70 of MHR 80 ?
 
Royal Club 15-6-2007 16:47 Print reply

Posts: 60390
airsall
std vrij tam
tuningpotentie
niet duur


mhr
koppel onderin
absoluut niet hoogtoerig
ook bewerkbaar
duur
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi Joris 15-6-2007 16:52 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
airsall
std vrij tam
tuningpotentie
niet duur


mhr
koppel onderin
absoluut niet hoogtoerig
ook bewerkbaar
duur

Tuning potentie van een airsal vind ik in het niets vallen bij een MHR, alleen al door die belachelijke inlaatpoort. MHR is ook slijtvaster is ook een beter merk dus beter afgewerkt zeer zeker geschikt voor op straat te knallen, nadeel je betaalt voor merk. Airsal ben ik niet zo dol op ik heb er geen goede ervaringen/geruchte van gehoord.
 
Sypie_Honda 15-6-2007 16:56 Print reply

Posts: 13830
voor over de straat zou ik ori ontsteking houden.

nadelen HPI:

- duur in aanschaf
- zo goed als geen licht
- rijd minder fijn
- loopt kut stationair

voordelen:

- vermogenswinst
- de gasreactie word er boem vet van


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
groen 15-6-2007 16:56 Print reply

Posts: 409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
airsall
std vrij tam
tuningpotentie
niet duur


mhr
koppel onderin
absoluut niet hoogtoerig
ook bewerkbaar
duur


Kijk daar heb ik wat aan

Dan ga ik denk ik eerst voor de 70 airsal, later misschien MHR..

Zou dit dan een goeie setup zijn?

70 airsal (€130)
24 keihin (€70)
Hebo carbon membraam (€30)
Rito krukas (€90)
Malossi koppelingveertjes (€10)
Opmaat uitaat Luc Foekema

 
Derbi Joris 15-6-2007 16:56 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
voor over de straat zou ik ori ontsteking houden.

nadelen HPI:

- duur in aanschaf
- zo goed als geen licht
- rijd minder fijn
- loopt kut stationair

voordelen:

- vermogenswinst
- de gasreactie word er boem vet van



Waarom loopt ie kut stationair en hij rijd er alleen maar beter op hoor...
 
groen 15-6-2007 16:57 Print reply

Posts: 409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
voor over de straat zou ik ori ontsteking houden.

nadelen HPI:

- duur in aanschaf
- zo goed als geen licht
- rijd minder fijn
- loopt kut stationair

voordelen:

- vermogenswinst
- de gasreactie word er boem vet van




Die gasreactie is inderdaad echt stoer

Misschien doe ik later nog wel een HPI, anders is hij niet echt af.
 
Derbi Joris 15-6-2007 16:58 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: groen
[...]


Kijk daar heb ik wat aan

Dan ga ik denk ik eerst voor de 70 airsal, later misschien MHR..

Zou dit dan een goeie setup zijn?

70 airsal (€130)
24 keihin (€70)
Hebo carbon membraam (€30)
Rito krukas (€90)
Malossi koppelingveertjes (€10)
Opmaat uitaat Luc Foekema


Is wel netjes maar je kunt dan beter in plaats van hebo membraam voor een origineel membraam met carbon kleppen gaan en vergeet geen goed spruitstuk! Mss ook wel intressant om een 5 plaats koppeling te maken aangezien je ook de uitlaat zelf last, kun je vast ook wel draaien. Ik ben alleen geen voorstander van de airsal.
 
Karlmt5 15-6-2007 16:59 Print reply

Posts: 2296
waarom geen MK handmade of sp..

zitten rond de 200.. is opzich ook nog te doen met je budget

heb je nog 100. euro over voor uitlaat berekening en materiaal
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Sypie_Honda 15-6-2007 17:00 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Waarom loopt ie kut stationair en hij rijd er alleen maar beter op hoor...


dingen hebben onderin een hele zwakke tot geen vonk, dus moet je hem vrij hoog stationair afstellen.

en het rijd heel erg zenuwachtig vind ik.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Derbi Joris 15-6-2007 17:01 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
waarom geen MK handmade of sp..

zitten rond de 200.. is opzich ook nog te doen met je budget

heb je nog 100. euro over voor uitlaat berekening en materiaal

Handmade is nog ineens zo belachelijk snel. SP is een zeer goede cilinder en slijtvast ik ben er zeer tevreden over!
 
Karlmt5 15-6-2007 17:03 Print reply

Posts: 2296
en ik weet niet of ze de "roze top" ook hebben voor derbi, moet iig sneller zijn dan de airal.

de "normale" top performances is er iig wel naar mijn weten, 160 pleuro

moet ook een leuk koppel hebben

Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 15-6-2007 om 17:04 uur.
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
groen 15-6-2007 17:03 Print reply

Posts: 409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Is wel netjes maar je kunt dan beter in plaats van hebo membraam voor een origineel membraam met carbon kleppen gaan en vergeet geen goed spruitstuk! Mss ook wel intressant om een 5 plaats koppeling te maken aangezien je ook de uitlaat zelf last, kun je vast ook wel draaien. Ik ben alleen geen voorstander van de airsal.


Oke, dat wordt dan dus ori met carbon plaatjes.

Draaien is inderdaad geen probleem, maar wat is het voordeel van een 5 plaats en waar haal ik 5 platen vandaan?


 

Dit topic is 4034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved