Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - twin cilinder brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 976 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43556 - twin cilinder brommer
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13188 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 15-6-2007 15:20 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barrel
[...]


tis mischien off topic ma dat ding loopt nu als de motherfucker. ze reden tijdje terug op een sprint 7.73 sec oid. dus denk niet dat er een scooter is die dat lekker bijhoud ze hebben het op een nieuw frame gebouwd. dat ding klinkt wel duivels btw


Inderdaad dat ding klinkt echt te tof. Vorig jaar in Damwoude hadden ze problemen met de grip, maar care: als je dat ding hoort en ziet gaan kan het je niet schelen of ie recordtijden neerzet.
 
Mopar 15-6-2007 17:30 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Over 4t in de racery,wie zou het eerst met pneumatische klepbediening komen?
Honda en yamaha hebben F1 ervaaring.


Dat hadden de amerikanen in 1946 al in hun auto's zitten..

(maar was te duur om doorgezet te worden voor productie)

prestatie's waren ongekend, weet niet meer precies hoe de auto heette, vraag het straks wel ff na.
Kunnen de geinterseerde het lezen was iets van Comet ofzo.. maar ik vraag het zo wel ff na, en dan plaats ik het wel.

btw, wat betreft 2 cilinders enzo.

iemand wel een gehoord van de +/-70cc 4 cilinder 4takt ?

Heeft 1 krukas die stilstaat...

Blok word de ''wondertol'' genoemd, en de eigenaar van het ''rijwiel'' ofzo, is het blokje uit 1942 ? aan het opknappen...
Er is totaal GEEN info over te vinden op het internet.

Stond een stukje over in de de pro-motor.

Als iemand daar meer vanaf weet... deel het graag...

 
-Dennis- 15-6-2007 18:24 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Dat hadden de amerikanen in 1946 al in hun auto's zitten..

(maar was te duur om doorgezet te worden voor productie)

prestatie's waren ongekend, weet niet meer precies hoe de auto heette, vraag het straks wel ff na.
Kunnen de geinterseerde het lezen was iets van Comet ofzo.. maar ik vraag het zo wel ff na, en dan plaats ik het wel.

btw, wat betreft 2 cilinders enzo.

iemand wel een gehoord van de +/-70cc 4 cilinder 4takt ?

Heeft 1 krukas die stilstaat...

Blok word de ''wondertol'' genoemd, en de eigenaar van het ''rijwiel'' ofzo, is het blokje uit 1942 ? aan het opknappen...
Er is totaal GEEN info over te vinden op het internet.

Stond een stukje over in de de pro-motor.

Als iemand daar meer vanaf weet... deel het graag...



De wondertol idd, van Joop Carley.

Een krukasloze, kleppenloze 4-cilinder viertakt rotatiemotor.
Hij heeft toen nog met dat ding op Vehikel gestaan, maakt een zeer apart geluid.
 
nee, dat mag niet
mtx-r50 15-6-2007 18:31 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
[...]


De wondertol idd, van Joop Carley.

Een krukasloze, kleppenloze 4-cilinder viertakt rotatiemotor.
Hij heeft toen nog met dat ding op Vehikel gestaan, maakt een zeer apart geluid.


wtf je moet toch altijd een as hebben die je vliegwiel aandrijft???
hoe werkt dat dan?

 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
-Dennis- 15-6-2007 18:34 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-r50
[...]


wtf je moet toch altijd een as hebben die je vliegwiel aandrijft???
hoe werkt dat dan?



Het schijnt een soort van wankelmotor te zijn.
 
nee, dat mag niet
mtx-r50 15-6-2007 18:37 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
[...]


Het schijnt een soort van wankelmotor te zijn.


die heeft toch ook een krukas (of wordt dat dan niet krukas genoemt??)
(jah ik doe geen technische richting)


mja ik heb precies daar ook eens wat van gelezen (heb ooit lang geleden een spreekbeurt gegeven over alle types verbrandingmotoren)

Dit bericht is gewijzigd door mtx-r50 op 15-6-2007 om 18:38 uur.
 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
Vehikel 15-6-2007 18:46 Print reply

Posts: 2903
Zo'n rotatie 4takt motor heeft volgens mij schijven in de cilinder kop zitten, met gaten erin, die gaten bepalen de timing van de benzine doorlaat. Tenminste, zoiets dacht ik, maar ik weet niet of het de wondertol is. Maar dat was geen succesvol ontwerp, omdat het zowat onmogelijk is om zoiets luchtdicht te krijgen (en te houden).
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
-simon- 15-6-2007 18:47 Print reply

Posts: 8211
wankel of rotatie motor heeft mazda nou toch nog steeds in de rx7 en 8.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Vehikel 15-6-2007 18:51 Print reply

Posts: 2903
Maar een rotatie motor, daar bedoelen ze toch geen wankelmotor mee? Want het lijkt me moelijk om een 70cc 4cilinder wankelmotor te maken, maar een wankelmotor heeft wel weer een stilstaande krukas :P

Norton heeft ook wankels gehad :P



Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 15-6-2007 om 18:53 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
-simon- 15-6-2007 18:53 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Maar een rotatie motor, daar bedoelen ze toch geen wankelmotor mee? Want het lijkt me moelijk om een 70cc 4cilinder wankelmotor te maken, maar een wankelmotor heeft wel weer een stilstaande krukas :P


ik dacht altijd dat dat hetzelfde was.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Mopar 15-6-2007 19:03 Print reply

Posts: 4772
Nee, geen wankel motor.

Het motertje is 4takt, heeft geen kleppen, en de krukas staat stil

Het carter draait

info erover vergaren via internet lukt me niet, maar ik zal nog is ff zoeken.

iig werd hij de wondertol genoemd, ongeveer 70cc , 4takt, 4 cilinder.

En erg oud

Gemaakt in een schuurtje, je kent het wel..

Waar museum stukje, en niemand durfde het open te maken, en te reviseren.
tot sinds vorige maand...

zitten ontstekings delen op van een kreidler en nog een paar merken.

bij mekaar is het echt een bij elkaar geraapt rot zooitje, maar het werkt wel.
Vind het jammer dat er niet in het verslag werd vermeld hoeveel PK het ongeveer had.

iig, ik zoek wel ff, wie weet vind ik wat, is wel zo leuk en interessant
 
Vehikel 15-6-2007 19:04 Print reply

Posts: 2903
Nu ben ik wel heel beniewd :P Kzal het eens aan mijn vader vragen, aangezeien hij die hele geschiedenis kent

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 15-6-2007 om 19:04 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
mtx-r50 15-6-2007 19:05 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
wankel of rotatie motor heeft mazda nou toch nog steeds in de rx7 en 8.


terug opnieuw (idd in rx7 en 8) is trouwens optioneel, je kan kiezen tss wankel of cilinder, maar in praktijk levert het niet echt opvallende prestaties, alleen meer toeren.
wankel is vroeger ontworpen voor de race, toen race nog wat trager ging
 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
-simon- 15-6-2007 19:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-r50
[...]


terug opnieuw (idd in rx7 en 8) is trouwens optioneel, je kan kiezen tss wankel of cilinder, maar in praktijk levert het niet echt opvallende prestaties, alleen meer toeren.
wankel is vroeger ontworpen voor de race, toen race nog wat trager ging


die hebben toch ook weinig cilinder inhoud en toch behoorlijk wat pk's.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-6-2007 19:06 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-r50
[...]


terug opnieuw (idd in rx7 en 8) is trouwens optioneel, je kan kiezen tss wankel of cilinder, maar in praktijk levert het niet echt opvallende prestaties, alleen meer toeren.
wankel is vroeger ontworpen voor de race, toen race nog wat trager ging


wankel schijnt wel heel interresant te zijn icm waterstof.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


die hebben toch ook weinig cilinder inhoud en toch behoorlijk wat pk's.


ze zijn iig niet efficient komt voornamelijk omdat ze een gare ontbrandingruimte hebben

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 15-6-2007 om 19:07 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 13188 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved