Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - twin cilinder brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43556 - twin cilinder brommer
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 14-6-2007 21:59 Print reply

Posts: 32777
Vehikel 14-6-2007 21:59 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


nah helaas, heb al meerdere malen mijn xr uit mekaar gehad, en weet wel heel goed hoe een 4t werkt en hoe die opgevoerd moet worden

het is gewoon zo dat je op en 50cc dermate kleine kutklepjes hebt dat je niet genoeg benzine erin en uitlaatgas eruit krijgt

bij een 500+cc is dat een ander verhaal, daar ownt 4t wel duidelijk


Maar als je 4 van die "kut-klepjes" hebt, presteert het wel degelijk.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 14-6-2007 22:03 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


nah helaas, heb al meerdere malen mijn xr uit mekaar gehad, en weet wel heel goed hoe een 4t werkt en hoe die opgevoerd moet worden

het is gewoon zo dat je op en 50cc dermate kleine kutklepjes hebt dat je niet genoeg benzine erin en uitlaatgas eruit krijgt

bij een 500+cc is dat een ander verhaal, daar ownt 4t wel duidelijk



Die kleine kut-klepjes kunnen vervangen worden... ?

Sorry hoor, maar over het algemeen is het budget gewoon te krap om een 50cc 4takt goed op te voeren.
En dus neemt men maar aan dat het langzaam is, en langzaam zal blijven.

Als iemand mij goed wil sponsoren koop ik geen 80cc, maar doe ik er alles aan om me 50cc goed hard te laten lopen. niet onmogenlijk toch ? nee.

maar financieel gezien is het niet logisch om het zo te doen.
onmogenlijk is het niet.

Als iedereen 3000~5000eu over had, had iedereen vrolijk gestrokte 4takt 50cc gereden :-P
Met blowers en turbo's erop.

Dus zeg niet dat het niet kan, en het niet snel kan zijn.

Tis het budget vaak wat het nekt.
 
Neluhz 14-6-2007 22:03 Print reply

Posts: 4032
het presteert wel ja, maar neit zo goed als tweetakt..

kleine kut klepjes kun je wel vervangen, maar met een boring van 40 mm kun je niet echt grote kleppen gebruiken..

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 14-6-2007 om 22:04 uur.
 
Vehikel 14-6-2007 22:04 Print reply

Posts: 2903
Als je voor snelheid gaat, zal het ook dom zijn om de kop aan te pakken, voor dat geld koop je een 179cc bigblock dat zo onder je ss50 oid past.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
xps80sm 14-6-2007 22:05 Print reply

Posts: 873
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Die kleine kut-klepjes kunnen vervangen worden... ?

Sorry hoor, maar over het algemeen is het budget gewoon te krap om een 50cc 4takt goed op te voeren.
En dus neemt men maar aan dat het langzaam is, en langzaam zal blijven.

Als iemand mij goed wil sponsoren koop ik geen 80cc, maar doe ik er alles aan om me 50cc goed hard te laten lopen. niet onmogenlijk toch ? nee.

maar financieel gezien is het niet logisch om het zo te doen.
onmogenlijk is het niet.

Als iedereen 3000~5000eu over had, had iedereen vrolijk gestrokte 4takt 50cc gereden :-P
Met blowers en turbo's erop.

Dus zeg niet dat het niet kan, en het niet snel kan zijn.

Tis het budget vaak wat het nekt.


bij ons op school staan ook veel 4 takters.. en als je die gasten af en toen hoort praten over 700 800 euro voor een uitlaat.. dan weet ik t wel.. maja dan nog er staat zo'n 125 volledig takegawa ding en die zou supersnel zijn.. maar k rij m toch stront :p
 
please come rate my project:)
Joel_koningslust 14-6-2007 22:05 Print reply

Posts: 14514
ik ben even in onze boekenkast gaan zoeken en ik vond het boekje: wegrace en motorcross uit 1967.

ik citeer een stukje uit het Honda hoofdstuk:

in enkele maanden tijd stampte de ontwikkelingsafdeling een viertakt twinnetje uit de grond met maar liefst twee bovenliggende nokkenasjes en vier (!) klepjes per cilinder. bij het twinnetje heeft men bij honda alle regeltjes van het opvoeren van brommertjes gebruikt. want zowel het gewicht van de kleppen ( bij hoge toerentallen bestaat namelijk het gevaar dat de kleppen gaan zweven, d.w.z. dat de klepveren de kleppen niet meer tijdig kunnen sluiten), als de cilindervulling spelen bij het viertaktprincipe een belangrijke rol. wij hebben het afgelopen jaar van Honda's racemanager getracht te weten te komen, van welk formaat de acht klepjes zijn. op zijn gelaat viel echter slechts een minzame, maar ondoorgronde glimlach . de enige aanwijzing, die wij na veel gissingen ontvingen, was dat de klepschotels vele malen kleiner zijn dan een dubbeltje! Nog verbazingwekkender is echter het exorbitant hoge toerental van 20.000 toeren/minuut, dat dit twinnetje in combinatie met een 10 versnellingsbak en een topsnelheid verlenen van circa 160 km/uur. Het motortje is overvierkant, hetgeen wil zeggen, dat de boring groter is dan de slag, respectievelijk 33x29 mm.



hehe dat was me nog een stukje

veel plezier met lezen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Neluhz 14-6-2007 22:06 Print reply

Posts: 4032
ik dacht dat jij aan het begin van het topic begon over de uitdaging om een viertakt aan te pakken ofzo, en dat tweetakt zo makkelijk op te voeren was?
edit: @vehikel..

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 14-6-2007 om 22:07 uur.
 
Mopar 14-6-2007 22:06 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
het presteert wel ja, maar neit zo goed als tweetakt..

kleine kut klepjes kun je wel vervangen, maar met een boring van 40 mm kun je niet echt grote kleppen gebruiken..

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 14-6-2007 om 22:04 uur.


klopt, 2takt zal op een 50cc denk wel sneller blijven.

roerend mee eens.

Maar dat er altijd beweert word dat een 50cc 4takt niet snel KAN zijn, en niet KAN concurreren met een 2takt is erg achterhaalt vind ik.

Nogmaals, het is het budget wat roet in het eten gooit.

En de Honda mannen uit '62 ~ '66 hebben dat gewoon bewezen, lijkt me duidenlijk..
 
Neluhz 14-6-2007 22:08 Print reply

Posts: 4032
viertakt kan niet concurerren, op het gebied van prestaties..
op ander gebieden wel, maar prestaties, gewicht en prijs zal viertakt altijd achter blijven..
 
Vehikel 14-6-2007 22:10 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
het presteert wel ja, maar neit zo goed als tweetakt..

kleine kut klepjes kun je wel vervangen, maar met een boring van 40 mm kun je niet echt grote kleppen gebruiken..

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 14-6-2007 om 22:04 uur.

Mha, dat maakt niet zo uit hoor, de Rc's konden het zelfs bij een 25cc cilinder (2x dan hè). Het gaat erom dat je goed met de ruimte in de kop omgaat.

Die Rc die met 23.000 toeren 170 ging was een brommer van circa 30 jaar oud, als men nu dat apparaat optimalizeerde d.m.v turbo's, superchargers etc. dan denk ik dat 4t sneller te krijgen is, en als het niet zo is: dan zal het in de toekomst zeker nog gaan gebeuren. De 2takt techniek is vordert niet meer zo qua techniek, 4takt daarintegen ontwikkeld zich nog steeds.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Joel_koningslust 14-6-2007 22:12 Print reply

Posts: 14514
zouden er nog van die honda 50cc twins zijn? zoals in mijn post even hierboven.

omdat de japanners hun racehistorie niet prijsgeven. zelf als je er nu wat over vraagt krijg je niks bij ze losgepeuterd
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Mopar 14-6-2007 22:13 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
viertakt kan niet concurerren, op het gebied van prestaties..
op ander gebieden wel, maar prestaties, gewicht en prijs zal viertakt altijd achter blijven..


Toch ben ik het daar niet mee eens.

Denk je dat we nu alles al gezien hebben van de 4takt ?

Waarom denk je dat de cilinder inhoud op de GP geknepen is ten opzichte van vorig jaar ?
omdat de prestatie's hetzelfde blijven ?

Dude, ik denk dat we de helft nog niet hebben gezien..

Wat denk jij, dat als de in 69 de (zeg even de 50cc) 50cc motor verder ontwikkeld hadden op het gebied van prestatie's ?

Denk jij dat ze er toen al waren ? en toen alles al uit de 50cc 4takt geperst hadden ?

met alle respect, maar ik betwijfel dat echt heel erg.

edit :

weer die andere 4takt bitch me net voor



Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 14-6-2007 om 22:14 uur.
 
fs180 14-6-2007 22:29 Print reply

Posts: 1346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


er is toch een model van puch met 2 cilinders?

is alleen wel een motor, en dik lang geleden

puch en jawa hadden wel meer aparte dingen, 1 cillinder 2 zuigers ect
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
bart de scootergek 14-6-2007 22:48 Print reply

Posts: 8916
Zullen we weer ontopic gaan ipv door blijven zeuren over 2-takt vs 4-takt...

Anders gaat het topic maar op slot.
 
Honda RC-33

Dit topic is 13207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved