Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - twin cilinder brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43556 - twin cilinder brommer
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 14-6-2007 21:35 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
In 1962 wint Tommy Robb in Suzuka.

Boring x slag = 33 x 29
2 kleppen per cilinder
10 pk bij 17500 rpm
9 versnellingen


afbeelding

afbeelding

Ikvind net ook nog de rc114 uit 1964. Weer dohc, weer zelfde boring x slag, dit keer 4 kleppen per cilinder. 14 pk bij 19000 toeren, rode lijn op de teller bij 20500 toeren en korte stukjes van 23000 toeren zijn toegestaan . Dit alles is met 9 versnellingen dus goed voor 170 km/h.

( kopie van race-eend forum )

Dus.

1962 bitch !

dus 4takt ownt 2takt

edit :

kut, die andere 4takt bitch was me net voor

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 14-6-2007 om 21:32 uur.



leuk
en de concurentie vertel je niks over

als ik met een crf450 tegen een mt5 ga rijden wint de 4t
kom ik met een cr500 tegen een nx 250 maakt 4t geen schijn van kans.

en in een race met als eis dat je 4t moet rijden wint wss ook een 4t

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Geloof me, die brommers hoerboven van Mopar en mij blazen elke 2takt uit dit forum eruit :P Die Rc serie's deden het goed in de racerij. (ondanks de kleine klepjes/staafjes :P)

edit: muhaha

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 14-6-2007 om 21:34 uur.


wou je wedden ?


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-6-2007 om 21:36 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Mopar 14-6-2007 21:37 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



leuk
en de concurentie vertel je niks over

als ik met een crf450 tegen een mt5 ga rijden wint de 4t
kom ik met een cr500 tegen een nx 250 maakt 4t geen schijn van kans.

en in een race met als eis dat je 4t moet rijden wint wss ook een 4t


dude, zeik nou ajb niet meteen door

Vraag me trouwens wel af...

hoe de fuck zou dat klinken... 2x 25cc @ 23000tpm

Stel je toch eens voor... tyfus... erger als een mug die je uit je slaap houd..

Vet !!!!!!!!
 
Vehikel 14-6-2007 21:37 Print reply

Posts: 2903
Zal ik de concurentie dan maar vertellen? Die Honda's gingen 170, die Kreidlers gingen ook 170. En nee, dat waren geen 4takt races, het was gemengt. DUs je laatste zin klopt niet, en het waren allebij 50 cc's.

Crossgek: Ik wil best wedden, maar ik heb geen Rc116

Ik kan helaas geen filmpje's vinden van die dingen, ik was ook erg beniewd naar het geluid. Van horen en zeggen heb ik vernomen dat ze ongelovelijk kunnen janken.

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 14-6-2007 om 21:39 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 14-6-2007 21:40 Print reply

Posts: 4772
geen woorden voor
 
Tim V 14-6-2007 21:41 Print reply

Posts: 4468
Iedereen is hier altijd zoooo ontopic
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
mcdronkz 14-6-2007 21:41 Print reply

Posts: 32777

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-6-2007 21:41 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Zal ik de concurentie dan maar vertellen? Die Honda's gingen 170, die Kreidlers gingen ook 170. En nee, dat waren geen 4takt races, het was gemengt. DUs je laatste zin klopt niet, en het waren allebij 50 cc's.

Crossgek: Ik wil best wedden, maar ik heb geen Rc116

Ik kan helaas geen filmpje's vinden van die dingen, ik was ook erg beniewd naar het geluid. Van horen en zeggen heb ik vernomen dat ze ongelovelijk kunnen janken.

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 14-6-2007 om 21:39 uur.


maar elke 2t is natuurlijk bullshit
zitten hier lui met nsr125 rs250 exc300 cr500 ktm500...

en tegen dingen als die van royal beginnen ze op het circuit ook niks

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-6-2007 om 21:43 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Mopar 14-6-2007 21:44 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
afbeelding



genuine factory production GP bike of 50cc, twin cylinder, 6-speed, with tiny remote float Del'Orto look-alike carbs and magesium brakes, producing 11+ BHP at 13,000 RPM. The only twin-cylinder 50cc racer ever sold to the public, as far as I know. Needless to say it tormented me terribly to have such exotic hardware offered to me, yet be unable to acquire it because of lack of money.

Is dus peanuts vergeleken met de RC's..

Maar ook erg vet.
 
Vehikel 14-6-2007 21:47 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


maar elke 2t is natuurlijk bullshit
zitten hier lui met nsr125 rs250 exc300 cr500 ktm500...

en tegen dingen als die van royal beginnen ze op het circuit ook niks

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-6-2007 om 21:43 uur.

Die Kreidlers waren de snelste, evensnel dus als een de Honda 4takt. En Honda was de enige die met 4takt meereed! 4takt klasse's bestonden niet eens, het was gewoon een 50cc klasse.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-6-2007 21:49 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Geloof me, die brommers hoerboven van Mopar en mij blazen elke 2takt uit dit forum eruit :P Die Rc serie's deden het goed in de racerij. (ondanks de kleine klepjes/staafjes :P)

edit: muhaha

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 14-6-2007 om 21:34 uur.



ze blazen alles eruit, enige verschil is dat dat op en top race brommerts zijn en hier opt t forum de meeste mensen met een std 70cc rijden, met 1 cilinder nog wel

nu haalt elke 70cc 2 takt 1 cil 14pk met std opvoerspul, nix moeilijks aan

geef gewoon toe dat een 50cc 4takt nix presteerd




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Iedereen is hier altijd zoooo ontopic



waar bemoei jij je mee? als je wil zeiken meldmod je de boel maar

alles onder de 500cc moet gewoon 2takt zijn

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 14-6-2007 om 21:50 uur.
 
Leen 14-6-2007 21:49 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ze blazen alles eruit, enige verschil is dat dat op en top race brommerts zijn en hier opt t forum de meeste mensen met een std 70cc rijden, met 1 cilinder nog wel

nu haalt elke 70cc 2 takt 1 cil 14pk met std opvoerspul, nix moeilijks aan

geef gewoon toe dat een 50cc 4takt nix presteerd

alles onder de 500cc moet gewoon 2takt zijn



Amen.
 
Mopar 14-6-2007 21:53 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



geef gewoon toe dat een 50cc 4takt nix presteerd




[...]



waar bemoei jij je mee? als je wil zeiken meldmod je de boel maar

alles onder de 500cc moet gewoon 2takt zijn

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 14-6-2007 om 21:50 uur.


Wat een bull-shit kraam jij uit.

kennenlijk zie jij de sport er niet van in om een 4takt te laten presteren.
Als je er zoveel vanaf weet, laat jij jouw 2takt toch lekker 23000 naaien ?

Wat een bull-shit.

toon gewoon een beetje respect voor 4takt dingen.
maar kennelijk ben jij bij de techniek van je 1e puch blijven hangen.

kijk gewoon wat verder.
 
Vehikel 14-6-2007 21:55 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ze blazen alles eruit, enige verschil is dat dat op en top race brommerts zijn en hier opt t forum de meeste mensen met een std 70cc rijden, met 1 cilinder nog wel

nu haalt elke 70cc 2 takt 1 cil 14pk met std opvoerspul, nix moeilijks aan

geef gewoon toe dat een 50cc 4takt nix presteerd




[...]



Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 14-6-2007 om 21:50 uur.


Weet je waarom de meest niet presteren? Omdat de meeste geen verstand ervan hebben. Je kan bij een 4takt wel meer benzine eisen, maar dan moet je er ook voor zorgen dat het er kan komen. Dus: grotere kleppen, kop aanpassen. Zeker als je een Takegawa dubbelklepper eropzet, maar die zijn in Nederland niet te krijgen.
En de rede dat je een 2takt zo makkelijk opvoert komt door het feit dat een 2takt bijna alle vermogen uit de cilinder haalt, de 4takt daarintegen haalt het meeste vermogen uit de kop. De 4t koppen zijn niet goedkoop, daarom zijn er weinig snelle 4takters. Dus sorry, ik geef niet toe, want ik ken de feiten.

Als je ooit op een Honda Dream fabrieks 50cc 1 cilinder rijdt, zal je anders praten. (die loopt namelijk al 140)

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 14-6-2007 om 21:58 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 14-6-2007 21:58 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]


Weet je waarom de meest niet presteren? Omdat de meeste geen verstand ervan hebben. Je kan bij een 4takt wel meer benzine eisen, maar dan moet je er ook voor zorgen dat het er kan komen. Dus: grotere kleppen, kop aanpassen. Zeker als je een Takegawa dubbelklepper eropzet, maar die zijn in Nederland niet te krijgen.
En de rede dat je een 2takt zo makkelijk opvoert komt door het feit dat een 2takt bijna alle vermogen uit de cilinder haalt, de 4takt daarintegen haalt het meeste vermogen uit de kop. De 4t koppen zijn niet goedkoop, daarom zijn er weinig snelle 4takters. Dus sorry, ik geef niet toe.



idd.

de kennis van de kleine 4takt machine's is gewoon een stuk minder tegenover de kennis van een 2takt.

Daarbij komt dat een 2takt simpeler is, en goedkoper op te voeren.
Logisch dat er dan meer aanhang voor is.

dat 4takt slecht presteerd is gewoon kolder en achterhaalt, als je wilt gaat het niet zo hard als een 2takt...
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-6-2007 21:58 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Wat een bull-shit kraam jij uit.

kennenlijk zie jij de sport er niet van in om een 4takt te laten presteren.
Als je er zoveel vanaf weet, laat jij jouw 2takt toch lekker 23000 naaien ?

Wat een bull-shit.

toon gewoon een beetje respect voor 4takt dingen.
maar kennelijk ben jij bij de techniek van je 1e puch blijven hangen.

kijk gewoon wat verder.


nah helaas, heb al meerdere malen mijn xr uit mekaar gehad, en weet wel heel goed hoe een 4t werkt en hoe die opgevoerd moet worden

het is gewoon zo dat je op en 50cc dermate kleine kutklepjes hebt dat je niet genoeg benzine erin en uitlaatgas eruit krijgt

bij een 500+cc is dat een ander verhaal, daar ownt 4t wel duidelijk

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]

dat 4takt slecht presteerd is gewoon kolder en achterhaalt, als je wilt gaat het niet zo hard als een 2takt...


gelukkig geef je eindelijk toe

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 14-6-2007 om 22:00 uur.
 

Dit topic is 13187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved