Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - twin cilinder brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43556 - twin cilinder brommer
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Bassie- 14-6-2007 20:53 Print reply

Posts: 6617
als je kijkt op die site staat overal bij hoeveel cilinders het zijn als je het duidelijk kan zien.

maar die foto van jouw staat niet aantal cilinders en je kan het amper zien.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Sypie_Honda 14-6-2007 20:59 Print reply

Posts: 13830
moto guzzi heeft ook ooit een 2 cilinder brommer gehad, genaamd: Moto Guzzi twin.

deze is helaas nooit op de markt gekomen, waarom weet ik niet...
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-6-2007 21:03 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
is niet straat legaal. maar kennis van me heeft het zelf gemaakt met puch ofzo...

maar zeker dat je meer resultaat ziet...meer arbeitsslagen dan een 1 cillinder dus wel meer vermogen denk ik zo


2x zoveel toeren draaien heb je ook meer arbeidslagen , zegt niet direct wat...


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


lijkt mij niet echt met zo'n kleine cilinderinhoud, dan zou je 25cc per cilinder moeten hebben, rijd voor geen ruk volges mij


vermogen loopt niet lineair met cilinderinhoud he , vaak is een kleinere motor een stuk efficienter met de cc's als een groot blok

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
italjet formula twin heeft ook 2 cilinders, maar dat is geloof ik een 125


italjet formula50 heeft gewoon mina horizontaal blok

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


dat komt neer op 80cc, nee dus

als het in totaal 50cc is en de brommer een nederlandse goedkeuring heeft is ie legaal, anders niet



nee , brommer mag max 49cc en max 1 cilinder hebben.




Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-6-2007 om 21:03 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mtx_owned 14-6-2007 21:06 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


2x zoveel toeren draaien heb je ook meer arbeidslagen , zegt niet direct wat...


[...]


vermogen loopt niet lineair met cilinderinhoud he , vaak is een kleinere motor een stuk efficienter met de cc's als een groot blok

[...]


italjet formula50 heeft gewoon mina horizontaal blok

[...]



nee , brommer mag max 49cc en max 1 cilinder hebben.




Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 14-6-2007 om 21:03 uur.


oh van die 1 cilinder wist ik niet, 49cc wel maar ff afronden naar 50 vink handiger
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Joel_koningslust 14-6-2007 21:24 Print reply

Posts: 14514
er was eens een honda 2 cilinder 4takt 50cc. was in de tijd van de kreidler 12 bak enz dus hij had zelf ook 10 versnellingen dacht ik
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-6-2007 21:25 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
er was eens een honda 2 cilinder 4takt 50cc. was in de tijd van de kreidler 12 bak enz dus hij had zelf ook 10 versnellingen dacht ik


waar praat je over

die 12bak kleidler was allemaal maatwerk voor een paar brommers , geen productie materiaal ?

en honda kwam pas echt na de kreidlers
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
PraatPaal 14-6-2007 21:26 Print reply

Posts: 7977
Ik heb ooit het blad "bromfiets" gekocht, in de 50jarig jubileum editie, en daar stond een peugeot 103 in met 2in lijn cilinders (op 180graden van elkaar), 2 setjes contactpunte op de onsteking, 2 inlaatjes etc...
Dat was trouwens een frans brommertje met 2 standaart 50cc cilindertjes, niemand wist te vertellen of dit vanuit de fabriek of iemand zen schuur is vandaan gekomen.

Bij intresse kan ik dat blad wsl nogwel opzoeken en proberen leesbare fotos te maken van het artikel, PB me dan maar ff ofzo...
 
-TimP- 14-6-2007 21:27 Print reply

Posts: 1836
er waren vroeger wel 2 cilinder 2 takt 50cc racers. toeren jankers
 
zxr club zx6r 2003
Mopar 14-6-2007 21:27 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
er was eens een honda 2 cilinder 4takt 50cc. was in de tijd van de kreidler 12 bak enz dus hij had zelf ook 10 versnellingen dacht ik


 
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-6-2007 21:29 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]




bedenk met net .
dan krijg je wel hele zielige klepjes
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
PraatPaal 14-6-2007 21:29 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


bedenk met net .
dan krijg je wel hele zielige klepjes


er zitten gewoon geen kleppen aan, het is alleen dat "staafje" waar ze op zitten :P
 
Vehikel 14-6-2007 21:30 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
er was eens een honda 2 cilinder 4takt 50cc. was in de tijd van de kreidler 12 bak enz dus hij had zelf ook 10 versnellingen dacht ik

Klopt, de Honda Rc112, de Rc113, de Rc114, de Rc115 en de Rc 116. Zijn allemaal 50cc 2 cilinders, 2x een 25cc dus. Die Honda's maken 22.500 toeren, en er is nog geen voertuig gemaakt dat meer toeren kan maken dan die Honda 50cc 4takt! Het zijn 9-bakken :P
De Honda Dream is een 1 cilinder dubbelnokker, evenals de Cr110 (waar de Dream van nagemaakt is).
Die Chopper aan het begin is een 1 cilinder, kheb zo'n ding in het echt bestudeerd, omdat ik ook erg nieuwsgierig was :P

Het is illegaal om een bromfiets met meer dan 1 cilinder te hebben.


De Rc112, verbeterde versies daarvan volgden op volgorde. (113, 114, 115 en de 116 dus.)
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 14-6-2007 21:32 Print reply

Posts: 4772
In 1962 wint Tommy Robb in Suzuka.

Boring x slag = 33 x 29
2 kleppen per cilinder
10 pk bij 17500 rpm
9 versnellingen






Ikvind net ook nog de rc114 uit 1964. Weer dohc, weer zelfde boring x slag, dit keer 4 kleppen per cilinder. 14 pk bij 19000 toeren, rode lijn op de teller bij 20500 toeren en korte stukjes van 23000 toeren zijn toegestaan . Dit alles is met 9 versnellingen dus goed voor 170 km/h.

( kopie van race-eend forum )

Dus.

1962 bitch !

dus 4takt ownt 2takt

edit :

kut, die andere 4takt bitch was me net voor

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 14-6-2007 om 21:32 uur.
 
Vehikel 14-6-2007 21:34 Print reply

Posts: 2903
Geloof me, die brommers hoerboven van Mopar en mij blazen elke 2takt uit dit forum eruit :P Die Rc serie's deden het goed in de racerij. (ondanks de kleine klepjes/staafjes :P)

edit: muhaha

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 14-6-2007 om 21:34 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 14-6-2007 21:35 Print reply

Posts: 4772

 

Dit topic is 13173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved