Mopar |
13-6-2007 17:22 |
Posts: 4772 |
Op dat ''draai'' dingetje, zit een boutje, probeer die eens aan te draaien.
Nadat je hebt gekeken of je kabel nog wel in orde is.
|
|
|
|
chick |
13-6-2007 17:25 |
Posts: 417 |
als dat allebei en de rest in orde is kan je ff met een 3/16 kogeltje van een kogelager in die 'buis' stoppen die maat moet het wel zijn want die is precies pas had ik ook bij mijn dt
|
|
lord of the bromfiets |
|
Mopar |
13-6-2007 17:28 |
Posts: 4772 |
ik heb nooit een lagertje bij de koppeling gehad, nooit problemen mee gehad..
|
|
|
|
chick |
13-6-2007 17:33 |
Posts: 417 |
neej klopt het is ook niet een lagertje maar je moet een 3/16 kogeltje in dat gat doen waar je koppelingstaaf ingaat
|
|
lord of the bromfiets |
|
Kees de Jong |
13-6-2007 17:53 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chick
neej klopt het is ook niet een lagertje maar je moet een 3/16 kogeltje in dat gat doen waar je koppelingstaaf ingaat
Dat heeft echt helemaal niets met dit probleem te maken.
@ ts: Je zegt nu dat de brommer altijd ontkoppeld is, bedoel je dat ook, of bedoel je dat je koppeling niet meer werkt in de trant van dat hij niet meer ontkoppeld als je de koppelingshendel in trekt?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Mopar |
13-6-2007 17:55 |
Posts: 4772 |
Om te beginnen, voel je weerstand als je de koppeling inknijpt ?
wat meer info pls. als je geholpen wilt worden..
|
|
|
|
2t-crosser |
13-6-2007 18:18 |
Posts: 756 |
als ik de koppelingshendel indruk voel ik gewoon de weerstand die ik normaal voel
@ kees hoe kun je nou testen of hij wel koppelt maar niet als je de hendel intrekt?
|
|
|
|
Tommyofzo |
13-6-2007 18:20 |
|
2t-crosser |
13-6-2007 18:42 |
Posts: 756 |
|
|
|
|
Mopar |
13-6-2007 18:49 |
Posts: 4772 |
aha, je koppeling is vast geslagen
Wat je kan proberen, haal de olie vuldop eraf, dan kan je als het goed is de koppeling zien zitten..
Zorg dat je koppeling ingeknepen is, bijv. ff een tai-ripje om je hendel heen doen
Als je de koppeling ziet : Pak een grote platkop schroevendraaier, en steek hem tussen de platen (voorzichtig, probeer niks te beschadigen, gebeurd niet snel hoor.. ) en probeer wat te wrikken en te doen met de schroevendraaier.
Je hebt dan kans dat de koppelingsplaten van elkaar los schieten, zodat je ze wat kan bewegen.
Tenminste, als ze aan elkaar vast zitten.
Wat je ook kan doen, gewoon met de brommer rijden in zijn 1, koppeling inhouden (aangezien hij vast staat zal je gewoon blijven rijden ) en iedere keer een trap(je) op je achterrem geven.
Dan heb je ook kans dat hij los schiet.
Succes.
Dat je koppeling vast staat weet ik eigenlijk wel zeker..
|
|
|
|
2t-crosser |
13-6-2007 19:46 |
Posts: 756 |
maar als je hem in zijn 1 zet als je de koppeling niet induwt valt hij toch uit hoe moet ik hem dan in zijn 1 krijgen
|
|
|
|
Timofzo |
13-6-2007 21:50 |
Posts: 213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dark-diablo
maar als je hem in zijn 1 zet als je de koppeling niet induwt valt hij toch uit hoe moet ik hem dan in zijn 1 krijgen
in zijn 1 aanlope
|
|
|
|
-Bassie- |
13-6-2007 21:58 |
Posts: 6617 |
starte iets lopen en dan hem in z`n 1 tikken.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Kees de Jong |
14-6-2007 11:32 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
aha, je koppeling is vast geslagen
Wat je kan proberen, haal de olie vuldop eraf, dan kan je als het goed is de koppeling zien zitten..
Zorg dat je koppeling ingeknepen is, bijv. ff een tai-ripje om je hendel heen doen
Als je de koppeling ziet : Pak een grote platkop schroevendraaier, en steek hem tussen de platen (voorzichtig, probeer niks te beschadigen, gebeurd niet snel hoor.. ) en probeer wat te wrikken en te doen met de schroevendraaier.
Je hebt dan kans dat de koppelingsplaten van elkaar los schieten, zodat je ze wat kan bewegen.
Tenminste, als ze aan elkaar vast zitten.
Wat je ook kan doen, gewoon met de brommer rijden in zijn 1, koppeling inhouden (aangezien hij vast staat zal je gewoon blijven rijden ) en iedere keer een trap(je) op je achterrem geven.
Dan heb je ook kans dat hij los schiet.
Succes.
Dat je koppeling vast staat weet ik eigenlijk wel zeker..
Eerst even warmdraaien en daarna, als het probleem er nog steeds is, het bovenstaande doen geeft een sneller resultaat.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Mopar |
15-6-2007 17:22 |
Posts: 4772 |
Eerst ff warm draaien is wel beter ja
Maar is het gelukt ?
Gewoon aanlopen in zijn 1, rondje rijden, koppeling in houden, op de rem trappen, of doorschakelen naar zijn 2.
De bak ken de klappen makkelijk hebben, dus je hoeft ECHT NIET bang te zijn dat je het sloopt.
|
|
|
|