Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mb 125cc cilinder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43509 - Mb 125cc cilinder tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yoshi 12-6-2007 17:42 Print topicpost

Posts: 53
Hey,

ik heb een 129cc eurocilindro en ik wil hem graag tunen.
Maar wat kan ik er allemaal mee doen? Ik weet dat ik de uitlaat poort op 67% van de boring kan brengen...
Kan er ook iets aan de zuiger gedaan worden?
En heeft er iemand een poortmap van een getunede 125cc?

alvast bedankt
 

Woutjuh 12-6-2007 17:43 Print reply

Posts: 4422
Beter stuur je 'm op naar iemand die het wel kan.
 
veel MT spul te koop!
Yoshi 12-6-2007 17:46 Print reply

Posts: 53
Ik kan zelf wel het werk doen, want ik tune ook puchjes...
maar omdat dit een schakel is is het wat anders dan normaal

 
Splendid 12-6-2007 17:46 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yoshi
Ik kan zelf wel het werk doen, want ik tune ook puchjes...
maar omdat dit een schakel is is het wat anders dan normaal



en dit is anders omdat?..
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Yoshi 12-6-2007 17:51 Print reply

Posts: 53
omdat een schakel heel wat anders werkt misschien?
 
Eat My Dust 12-6-2007 17:52 Print reply

Posts: 2562
wat verschilt er tussen een zuiger die op en neer gaat in een mb dan in een puch?

als je hem laat tunen (Lude bijv. )
zit je goed
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Woutjuh 12-6-2007 17:52 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yoshi
Ik kan zelf wel het werk doen, want ik tune ook puchjes...
maar omdat dit een schakel is is het wat anders dan normaal


Er gaat nog steeds een zuiger op en neer in de cilinder, dus niets anders aan.
 
veel MT spul te koop!
Splendid 12-6-2007 17:53 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yoshi
omdat een schakel heel wat anders werkt misschien?


nee, werkt hetzelfde :P
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Yoshi 12-6-2007 17:54 Print reply

Posts: 53
ik had het niet alleen over de zuiger mensen
maja iemand hier die al eens eerder een euroclindro getuned heeft??
 
Woutjuh 12-6-2007 17:55 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yoshi
ik had het niet alleen over de zuiger mensen
maja iemand hier die al eens eerder een euroclindro getuned heeft??

't Gaat ook over de cilinder.
Al heeft dit een membraam, en niet alleen een spruitstuk.

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 12-6-2007 om 17:56 uur.
 
veel MT spul te koop!
BenjaminDG 12-6-2007 20:25 Print reply

Posts: 4605
125 cc, gaat dat al niet snel genoeg

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 12-6-2007 om 20:26 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Burningtux 12-6-2007 21:25 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yoshi
Hey,

ik heb een 129cc eurocilindro en ik wil hem graag tunen.
Maar wat kan ik er allemaal mee doen? Ik weet dat ik de uitlaat poort op 67% van de boring kan brengen...
Kan er ook iets aan de zuiger gedaan worden?
En heeft er iemand een poortmap van een getunede 125cc?

alvast bedankt


Ik zou het volgende doen:
Timingen opmeten (gradenschijf) of eventueel berekenen. een Uitlaattiming van 185 (hangt wat af van de uitlaat) oid proberen te bereiken...
Uitlaatpoort naar 67% en dus waarschijnlijk ook omhoog.
Spoelers zou ik afblijven, booster kan je eventueel aanpassen.
Probeer een blowdown te verkijgen van rond de 25, je moet ervoor zorgen dat hij niet buiten zijn powerband valt bij het overschakelen naar een volgende versnelling.
 
Joostvdw 12-6-2007 21:29 Print reply

Posts: 4789
25 is wel wat laag, dat istie waarschijnlijk al, beter doe je 32
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
THOMASJEUHHH 12-6-2007 21:29 Print reply

Posts: 4159
pak de faq van john huyben en klaar?
anders ga je even naar 2stroke-tuning.nl
maar het beste is even naar een ervaren tuner brenge,, zo duur is dat niet, en weet je zeker dat het goed is.
 
bwoaahhppp,,..
Yoshi 13-6-2007 14:32 Print reply

Posts: 53
Oke bedankt burningtux, denk dat ik dat maar doe...
anders breng ik em wel weg!
Deze kan dicht !
 
BIET 13-6-2007 14:36 Print reply

Posts: 22355
als je poortmapje maakt en alles ff opmeet inc deckheight wil ik wel ff voor je berekenen en op papier zetten wat je moet wegslijpen

@klootviool:
een blowdown van 25 is nikz joh.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 3816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved