Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Metrakit SP vs Polini Evo 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43478 - Metrakit SP vs Polini Evo 2
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 7403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Karlmt5 12-6-2007 13:59 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


waarom niet



omdat als ik zeg dat de pr, het "beste" doet op 70cc's...

ik er toch niet bij hoef te typen: verre weg de meeste 70cc's..

dat lijkt me toch zeer logisch
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Royal Club 12-6-2007 14:00 Print reply

Posts: 60390
dr was laatst iemand die zei dat een Hmr2 beter deed op zn setup dan een Pr en R3

verklaar dat eens

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 12-6-2007 om 14:00 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Karlmt5 12-6-2007 14:02 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dr was laatst iemand die zei dat een Hmr2 beter deed op zn setup dan een Pr en R3

verklaar dat eens

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 12-6-2007 om 14:00 uur.



jonge, als je zegt van:

70cc's
of
verrre weg de meeste 70cc's

het lijkt me toch logisch dat als je zegt": 70cc's

dat je de meesten bedoelt en niet alle dus een feit..
kga hier ook niet meer op in, als je een beetje na denkt kom je er uit

maar dat zal ik de volgende keer er speciaal voor jou bij zetten
(K)

Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 12-6-2007 om 14:04 uur.
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Derbi Joris 12-6-2007 14:07 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
[...]



jonge, als je zegt van:

70cc's
of
verrre weg de meeste 70cc's

het lijkt me toch logisch dat als je zegt": 70cc's

dat je de meesten bedoelt en niet alle dus een feit..
kga hier ook niet meer op in, als je een beetje na denkt kom je er uit

maar dat zal ik de volgende keer er speciaal voor jou bij zetten
(K)

Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 12-6-2007 om 14:04 uur.

Goedzo dan help je eindelijk eens een heleboel users met een compleet zinnig antwoord wat klopt! Niet een antwoord dat zo globaal is opgesteld en dat je dan denkt dat je verstand van brommer hebt...
Ik (K) ook van jou aangezien je international rijd!
 
Gilera Gsm 12-6-2007 16:51 Print reply

Posts: 2376
Aangezien je al een een pro race uitlaat hebt, zou ik ook voor de cilinder gaan. De pro-race uitlaat is er gewoon voor gemaakt, dat merk je gewoon. Ik heb er zelf een bovenlangse gianelli opgehad, maar met de pro race uitlaat was het verschil wel degelijk te merken! Onderin trekt de pro race set 'eigenlijk niet' te vergelijken met standaard setup met snel uitlaatje. Hij begint pas echt goed te trekken na de 8k tot de 12k. Na de 12k trekt hij nog net iets harder door naar de 14k. Dan moet je over schakelen. Voor dagelijks gebruik is het wel mogelijk ligt er een beetje aan hoeveel km dat je rijd. Maar denk niet dat je een jaar probleemloos kunt rijden. Hopelijk heb je hier wat aan. Heb nog verschillende cilinders meer gehad icm met verschillende uitlaten. Laat maar weten als je daar meer over wilt weten.
 
Derbi Joris 12-6-2007 17:15 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Aangezien je al een een pro race uitlaat hebt, zou ik ook voor de cilinder gaan. De pro-race uitlaat is er gewoon voor gemaakt, dat merk je gewoon. Ik heb er zelf een bovenlangse gianelli opgehad, maar met de pro race uitlaat was het verschil wel degelijk te merken! Onderin trekt de pro race set 'eigenlijk niet' te vergelijken met standaard setup met snel uitlaatje. Hij begint pas echt goed te trekken na de 8k tot de 12k. Na de 12k trekt hij nog net iets harder door naar de 14k. Dan moet je over schakelen. Voor dagelijks gebruik is het wel mogelijk ligt er een beetje aan hoeveel km dat je rijd. Maar denk niet dat je een jaar probleemloos kunt rijden. Hopelijk heb je hier wat aan. Heb nog verschillende cilinders meer gehad icm met verschillende uitlaten. Laat maar weten als je daar meer over wilt weten.

Vertel maar hoor alle informatie is makkelijk... Ik rij per dag minimaal 50km dus daarom wilde ik de pro race links laten liggen maar als jij vertelt wat jou ervaringen hier mee zijn hoor ik het graag. Ik neem aan dat je nog wel originele ontsteking hebt en wat is je carburatie?
 
Gilera Gsm 13-6-2007 16:46 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Vertel maar hoor alle informatie is makkelijk... Ik rij per dag minimaal 50km dus daarom wilde ik de pro race links laten liggen maar als jij vertelt wat jou ervaringen hier mee zijn hoor ik het graag. Ik neem aan dat je nog wel originele ontsteking hebt en wat is je carburatie?


Als je 50 km op een dag moet rijden zou ik niet de pro race aanraden. De kwaliteit van de cilinder is niks mis mee, maar zon complete set slijt hard. Zeker als het zoveel toeren draait. Als ik jou was zou ik een gietijzeren metrakit pakken icm met een andere uitlaat. (gianelli, yasuni, of metrakit). Min 17,5mm carb erop. Je hebt meer koppel onderin toeren dan met een pro race. Als je echt vooruit wilt komen met een pro race moet je ook flink gas geven. Trekt dus alleen boven in. Ik heb er zelf een 21 mm dellorto op zitten. Rijd best goed. Je zou er nog groter op kunnen zetten. Zuipen doet het toch wel. Reken maar niet dat je 1 op 20 haalt. Laat staan 1 op 10... En ja heb nog gewoon originele ontsteking voor verlichting en zo.

Dit bericht is gewijzigd door Gilera Gsm op 13-6-2007 om 16:47 uur.
 
Derbi Joris 13-6-2007 16:53 Print reply
Posts: 1165
Aangezien dat de keuze niet word ga ik dit topic ergens anders voor misbruiken.
Ik ben vandaag langs bromboer geweest en die had het over een GILARDONI 48mm voor derbi, net uit! Iemand hier al wat over gehoord qua poorten enz. daar hadden ze hem nog nooit gehad. Was schijnbaar een zeer rap beestje.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 13-6-2007 om 16:55 uur.
 
Supraatje 16-6-2007 11:17 Print reply

Posts: 63
ik heb hebo ng met yasuni r2, en een 19mm
en ik blijf een sp met jolly en een 24 voor
maar dat is afstelkwesties denk ik.
Maar SP en NG lijken mij praktisch hetzelfde qua prestaties.
Ook niet echt toerenbeukers.
de ng ken je makkelijk doortrekken tot 12500 toeren.
IIG is ie wel degelijk, al 3 warmlopers gehad mee, en nieuwe zuiger geplaatst. maar blijft maar rijden, en rijd er nu mee sinds september, en ong. 6000 km.
Maar wat ook een verstandgie keuze is, is een Airsal 70.
Als je die laat bewerken, zijn ze ontzettend snel, en doen ze ckr niet onder voor pr en manston enzo
 
Mijn TZR: http://www.brommerforum.nl/user/12176
VluggeJaapie 16-6-2007 11:37 Print reply
Posts: 1087
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supraatje
Maar wat ook een verstandgie keuze is, is een Airsal 70.
Als je die laat bewerken, zijn ze ontzettend snel, en doen ze ckr niet onder voor pr en manston enzo


Denk het ook joh, airsal kan echt niet tippen aan pro race of manston.
 
Auto RBW :)
Supraatje 16-6-2007 20:13 Print reply

Posts: 63
Wedde dat airsalletjes bloedsnel zijn?
Ik zeg ook...ze doen niet onder voor een manston.
Ik zeg niet dat ze sneller zijn.
Maar als jij een Airsal tuned, heeft iemand met een manston/pr het redelijk moeilijk.
En de topicstarter rijd ermee op straat, wat is er dan leukern, dan met een cil. van net 150 euro, de meeste helemaal zoek te rijden.
Want de std. NG, SP verliezen het allemaal. en die zitten in de prijscategorie 200/225 ong.
Tis maar een tip
 
Mijn TZR: http://www.brommerforum.nl/user/12176
Derbi Joris 16-6-2007 20:21 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supraatje
Wedde dat airsalletjes bloedsnel zijn?
Ik zeg ook...ze doen niet onder voor een manston.
Ik zeg niet dat ze sneller zijn.
Maar als jij een Airsal tuned, heeft iemand met een manston/pr het redelijk moeilijk.
En de topicstarter rijd ermee op straat, wat is er dan leukern, dan met een cil. van net 150 euro, de meeste helemaal zoek te rijden.
Want de std. NG, SP verliezen het allemaal. en die zitten in de prijscategorie 200/225 ong.
Tis maar een tip

Je hebt het over een NG, NG was niks vergeleken met mijn SP. Sp trok ng deruit en op top was ie niks daarna was ie alleen maar sneller geworden mijn SP. heb zelfs nog een gilardoni kwijt gereden die getuned was op basis van een Pro race met 28mm vlak, en pro race pijp. SP zijn geen langzame cilinders als je hem goed afstelt is er veel vermogen uit te halen. Heb al een Bidalot Replica gekocht, maar nu zoek ik alleen nog een 2de blok heel rap, omdat mijn waterpomp helemaal naar de klote is!
 
VluggeJaapie 16-6-2007 21:09 Print reply
Posts: 1087
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supraatje
Wedde dat airsalletjes bloedsnel zijn?
Ik zeg ook...ze doen niet onder voor een manston.
Ik zeg niet dat ze sneller zijn.
Maar als jij een Airsal tuned, heeft iemand met een manston/pr het redelijk moeilijk.
En de topicstarter rijd ermee op straat, wat is er dan leukern, dan met een cil. van net 150 euro, de meeste helemaal zoek te rijden.
Want de std. NG, SP verliezen het allemaal. en die zitten in de prijscategorie 200/225 ong.
Tis maar een tip


ik rij met me pro race blok die airsal toch echt helemaal schijt hoor.

 
Auto RBW :)

Dit topic is 7403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved