Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afplakken bij stralen/coaten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 672 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43475 - Afplakken bij stralen/coaten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

matjeh 11-6-2007 17:17 Print topicpost

Posts: 198
Ik laat mijn frame, velgen en remklauwen stralen en coaten. Maar het frame, remklauwen(waar de zuiger in zit) en lagerhuizen mag geen coating komen. Hoe kan ik dit het beste afplakken zegmaar. Het moet namelijk tegen het stralen kunnen en tegen hoge temperatuur.

Matthijs
 

Shifty 11-6-2007 17:19 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matjeh
Ik laat mijn frame, velgen en remklauwen stralen en coaten. Maar het frame, remklauwen(waar de zuiger in zit) en lagerhuizen mag geen coating komen. Hoe kan ik dit het beste afplakken zegmaar. Het moet namelijk tegen het stralen kunnen en tegen hoge temperatuur.

Matthijs


Lagerhuizen: kurk drin dacht ik.

Remklauwen eraf halen natuurlijk...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
-simon- 11-6-2007 17:20 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matjeh
Ik laat mijn frame, velgen en remklauwen stralen en coaten. Maar het frame, remklauwen(waar de zuiger in zit) en lagerhuizen mag geen coating komen. Hoe kan ik dit het beste afplakken zegmaar. Het moet namelijk tegen het stralen kunnen en tegen hoge temperatuur.

Matthijs


als het kan een plaatje maken dat je ervoor maakt.
en anders moet het na het stralen afgeplakt worden denk ik.
voor te coaten moet je wel hittebestendige tape hebben.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
matjeh 11-6-2007 17:21 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]


Lagerhuizen: kurk drin dacht ik.

Remklauwen eraf halen natuurlijk...

Hmm zn grote kurk heb ik niet. En remklauwen heb ik er natuurlijk afgehaald, zijn helemaal uit elkaar. Alleen wil ik niet dat er coating in dat gat komt waar de zuiger in zit, want dan krijg ik die er niet meer in.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


als het kan een plaatje maken dat je ervoor maakt.
en anders moet het na het stralen afgeplakt worden denk ik.
voor te coaten moet je wel hittebestendige tape hebben.

Maar hoe kan ik dat plaatje dan op het frame maken?


Dit bericht is gewijzigd door matjeh op 11-6-2007 om 17:23 uur.
 
Shifty 11-6-2007 17:27 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matjeh
[...]

Hmm zn grote kurk heb ik niet. En remklauwen heb ik er natuurlijk afgehaald, zijn helemaal uit elkaar. Alleen wil ik niet dat er coating in dat gat komt waar de zuiger in zit, want dan krijg ik die er niet meer in.

[...]

Maar hoe kan ik dat plaatje dan op het frame maken?


Dit bericht is gewijzigd door matjeh op 11-6-2007 om 17:23 uur.


Aah, nu snap ik em. Dan gewoon kijken of je een kurk in de remcilinders kunt krijgen. Is de makkelijkste oplossing. Voor je lagerhuizen word het wel wat moeilijker dan, zulke grote kurken zijn er wel trouwens
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
-simon- 11-6-2007 17:29 Print reply

Posts: 8211
voor je balhoofd pak je 2 metalen plaatjes die klein beetje groter zijn als het gat van het balhoofd en dan een draadeind met aan aan beide kanten een revet en een moer erop zodat et dicht is. en het frame nummer moet je afplakken met hittebestendige tape.
en in de gaatjes met draad is mij gezegt om er niks in te doen en daarna ff met de tap doorheen te gaan. dat werd mooier zeiden ze daar.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
matjeh 11-6-2007 17:29 Print reply

Posts: 198
Bij de voorremklauw zou dat ind wel lukken maar voor achter heb ik ook niet van die grote kurken. Maar kan kurk tegen stralen en die hoge temperaturen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
voor je balhoofd pak je 2 metalen plaatjes die klein beetje groter zijn als het gat van het balhoofd en dan een draadeind met aan aan beide kanten een revet en een moer erop zodat et dicht is. en het frame nummer moet je afplakken met hittebestendige tape.
en in de gaatjes met draad is mij gezegt om er niks in te doen en daarna ff met de tap doorheen te gaan. dat werd mooier zeiden ze daar.

En als ik nou bouten in die schroefdraad draai?
En hittebestendige tape kan niet tegen het stralen denk ik eh? Want het liefst laat ik die verf daar er op zitten omdat het framenummer heel lichtjes is ingeslagen in de lak. Dus ik weet niet of er nog wat van over blijft al de lak er af is.

Dit bericht is gewijzigd door matjeh op 11-6-2007 om 17:31 uur.
 
benellifan 11-6-2007 17:44 Print reply
Posts: 1553
rubber kan tegen stralen en daarna met gewoon schilderstape voor het coaten
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
matjeh 11-6-2007 17:46 Print reply

Posts: 198
Had die coater gebeld, en hij ging daar moeilijk over doen dat dat in in de oven kon en hij zei dat hij het er ook niet af kon halen voordat het in de oven ging
 
-simon- 11-6-2007 17:49 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
rubber kan tegen stralen en daarna met gewoon schilderstape voor het coaten


van gewone tape gaat de lijm "lopen" bij hoge temperaturen.

@TS: ik wou er eerst ook boutjes in doen maar hun zeiden dat dit mooier werd. omdat je de boutjes dan ook coat en om ze eruit te halen breek je de coaten en dan wordt het niet zo netjes. en bij tappen snij je de coating weg.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
matjeh 11-6-2007 18:34 Print reply

Posts: 198
Hmm lasitg. Ik denk dat ik die lagerhuizen wel gewoon open laat, dan schuur ik later de coating er wel uit. Zit alleen dan nog met dat framenummer en klauwen.
Het beste zou dus zijn als ik een metalen plaatje op het frame kan maken, door te lijmen oid. Iemand een idee?
En die remklauwen ga ik wel proberen om daar een ijzeren plaatje voor te maken denk ik..

 
khpoppema 11-6-2007 18:44 Print reply

Posts: 3199
framenummer is bullshit daar hoef je niks aan te doen die is nadietijd nog steeds goed zichtbaar.

welke lager huizen heb je het over eik?

van je balhoofd of carters?

het mooiste is als je daar van mdf bijvoorbeeld konische busjes voor draait en met een bout en moer vast klemt
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
matjeh 11-6-2007 18:59 Print reply

Posts: 198
Ook bij een Rx?
Het gaat over lagerhuizen van balhoofd en velgen. En mdf, kan dat wel tegen die hitte?
 
Harold 11-6-2007 19:00 Print reply

Posts: 1052
over mdf willen ze ook wel is moeilijk doen (bij mij mocht het niet).
Maar het beste kun je tape ophalen bij de coater/straler en het daarmee afplakken. is een soort van teflon tape (ducktape).
En da vooral goed je spulletje ontvetten zodat het goed blijft zitten.

Ook kun je vragen of ze het poeder bij bijvoorbeeld je remklauwen alleen op de "buiten kant" willen spuiten dus niet aan de kant van de zuigers. Dat kan ook en dan wel gewoon afplakken voor de zekerheid.

Boutjes en moertjes kan, maar hoeft niet zoals je al weet. En voor je balhoofd kun je ook gewoon de schalen in laten zitten als je ze toch gaat vervangen of met 2 platen en een draadend.

Ga GEEN bussen draaien en die inplaats van je zuigers in de remklauwen doen. Het straalgrit komt echt overal tussen en dus ook tussen je stop en de wand van de remklauw waardoor het vast gaat zitten of bij het verwijderen krassen ontstaan. Het beste is gewoon afplakken, blijft echt wel zitten.

en je frame nummer blijf je echt wel zien, gwoon ff vragen voor de zekerheid, bij mij is het altijd nog zichtbaar gebleven. (ik denk dat ze op die plek wat minder poeder spuiten)
 
matjeh 11-6-2007 19:03 Print reply

Posts: 198
Waarom hoeven boutjes niet?
En mijn frame nummer is echt heel dun, het lijkt wel of het alleen in de lak ingeslagen is.
 
Harold 11-6-2007 19:10 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matjeh
Waarom hoeven boutjes niet?
En mijn frame nummer is echt heel dun, het lijkt wel of het alleen in de lak ingeslagen is.


nou de boutgaten kun je naderhand dus ff schoontappen, is wel net zo mooi. Maar als je ze er in doet en je haalt ze eruit naderhand valt het ook wel mee qua beschadiging. Je moet wel zeker zijn dat je die schroefdraad tappen hebt... Dus bij appart draad zou ik er wel boutjes in doen.

Ik denk dat je frame nummer wel mee valt, er zit nu ook een laag verf over. als het gestraalt is komt hij wel weer goed tevoorschijn.
Je kunt altijd de coater vragen om er op te letten.
Het mooiste is toch als het mee gecoat is.


 

Dit topic is 4863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved