Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 21 mm op 50 cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1160 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43463 - 21 mm op 50 cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RXBaz 10-6-2007 17:45 Print topicpost

Posts: 1879
kan 21 mm op 50 cc, k wou eerst een 17.5 kopen voor mn standaard 50 cc (alleen bocht ontgrenst0

maar nou kan ik vrij goedkoop een 21 mm + spruitstuk krijgen

is dit nie ontzettend kut om af te stellen, mijn ervaring bij mt`s is dat 50 cc max. met 18 mm kan rijden anders is het vet lastig om af te stellen.

maar heb gister ook verhalen gehoord over lui die met 24 mm d-slide rijden op 50cc`s

dus. kan ik een 21 mm op 50 cc bouwen en het tog nog aardig makkelijk afstellen ofniet?

 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket

Bonomel 10-6-2007 17:48 Print reply

Posts: 1363
Ik denk dat dat te groot is en die gewoon kut zal gaan rijde loopt ie dnek ik beter met 17.5
 
BMW
RXBaz 10-6-2007 17:50 Print reply

Posts: 1879
ja daar was ik al bang voor , maar is iemand die ut ckr weet, toevallig??
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Bonomel 10-6-2007 17:51 Print reply

Posts: 1363
ik weet t eigenlijk wel zeker ja^^
 
BMW
TubeLess-90 10-6-2007 17:51 Print reply

Posts: 629
Mijn Setup is:

Honda NSR
50CC Eurocilindro
21MM Mikuni carburateur
Homoet special racing uitlaat

Ik heb dus ook een 21 mm op m'n 50CC's.
Het afstelling ging erg makkelijk, is niet veel bijzonders bij komen kijken, rijd ook gewoon goed.

Het licht er natuurlijk heel erg aan met wat voor cilinder je rijd en de rest van de setup. (uitlaat bv)

Maar 21 kan ook echt Overkill zijn, en ik zou daarom een maatje kleiner nemen. 18 of 17, dan weet je bijna zeker dat het geen overkill is en zal hij ook geen mindere prestaties krijgen ten aanzien van de 21MM. (bijna niet)

Wat misschien handig is, om even de rest van je setup te vertellen
Veel succes ermee!



Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 10-6-2007 om 17:52 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
crossgek - Forum en Sales Moderator 10-6-2007 17:52 Print reply

Posts: 10560
op am5 en derbi is dat wel te doen imo

originele mt/tsx/dt50mx 50cc cilinder wil dat niet
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Pelle371 10-6-2007 17:52 Print reply
Posts: 163
Ligt eraan welke cilinder je hebt. Zowiezo is het wat aan de grote kant, ligt ook aan de rest van je setup. Maar als je bijvoorbeeld een max tuned manston voor am6 hebt ofzo, dan kan het nog wel goed rijden, maar ik zou toch een iets kleinere nemen
 
RXBaz 10-6-2007 17:56 Print reply

Posts: 1879
setup = ori, ori fabrieks 50cc en alles... alleen ik heb de bocht ontgrensd wil de luchtfilter nog ontgrenzen en btje fukken met mn carb voor meer vermogen zodat ik met andere vertanding ruim over de 100 kan komen. kan die eikels hier alleen bijhouden wann. ze +/- 93 km/h rijden en ik in hun slipstream zit
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
RXBaz 10-6-2007 18:31 Print reply

Posts: 1879
duss... ik moet gewoon een 17.5 dr onder steken? wat is het zwaarste dat volgens jullie nog leuk loopt??
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
killerbee 10-6-2007 18:33 Print reply

Posts: 746
Ik ken iemand die heb een 21 mm op een 50 cc afgesteld gekregen. Het was wel kut om te doen, maar het rijdt toch goed nu
Als ik jouw was zou ik een 19mm doen
 
ikkejw 10-6-2007 18:37 Print reply

Posts: 9886
ik ken iemand die heeft (geloof ik) een 24mm op 50cc

het is dus wel te doen maar je zult waarschijnlijk alleen verschil merken in benzine verbruik.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Almer 10-6-2007 18:48 Print reply

Posts: 3325
Hangt een beetje van je inlaat af, en dus van je merk blok. Op een carterinlaat moet het wel kunnen, maar als jij je inlaat op de cilinder hebt zitten zou ik het inderdaad niet doen
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
HONDA MTX-TREME 10-6-2007 19:15 Print reply

Posts: 1486
Ik had voor de grap een 34mm vlak op men brommer geprobeerd.
(110malossi, 93cc)
Reed echt 10521x zo goed als 20mm mikuni...

Maar ik zou 19mm nemen voor je 50cc hoewel 21mm ook makkelijk zou moeten gaan. Ook is het dan beter als bv later een 70cc ofzo derop legt, heb je die 21mm daarvoor.
 
Derbi Joris 10-6-2007 19:18 Print reply
Posts: 1165
21mm gaat gewoon mss wat meer aandacht nodig met afstellen maar dat is te verwaarlozen vind ik... zelf heb ik ook gereden met 21mm op originele 50cc van derbi. Ik had alleen wel een snellere uitlaat.
 
RXBaz 10-6-2007 20:10 Print reply

Posts: 1879
k steek denk ik wel een 19 of 17.5 mm eronder. ligt eraan wat ik voor een mooi prijsje kan krijgen
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
HondaUnrated 10-6-2007 20:25 Print reply
Posts: 4
Ik heb Setup:
50cc Ge2
21mm mikuni
Metrakit uitlaat

Mijn ervaring is super met 21mm werkt prima afstelling is ook GOed

 

Dit topic is 2234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved