Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #43448 - warmloper?
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 847 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Sj_dt |
10-6-2007 11:36 |
Posts: 886 |
hallo,
Is het mogelijk om telkens een warmloper te krijgen, omdat er een te grote zuiger in zit? Zo ja, wat moet er allemaal in orde gemaakt worden. Alleen een nieuwe zuiger erin, of nieuwe zuiger en laten honen of miss nog wat anders?(ja nieuwe pakkingen ook natuurlijk) Het gaat om een am6 blok uit 2002, wat gaan hiervan de kosten zijn?
mvg,
sjoerd
|
|
|
|
ARWIN_honda |
10-6-2007 11:38 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
hallo,
Is het mogelijk om telkens een warmloper te krijgen, omdat er een te grote zuiger in zit? Zo ja, wat moet er allemaal in orde gemaakt worden. Alleen een nieuwe zuiger erin, of nieuwe zuiger en laten honen of miss nog wat anders?(ja nieuwe pakkingen ook natuurlijk) Het gaat om een am6 blok uit 2002, wat gaan hiervan de kosten zijn?
mvg,
sjoerd
een te grote zuiger???? dan zou hij geneens passen.de zuiger en cilinder zetten uit, dus lijkt me erg sterk dat je zuiger te groot is, want zoals ik al zei, dan krijg je hem de cilinder wand ook nie in
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Mopar |
10-6-2007 11:40 |
Posts: 4772 |
Als je een olie pompje hebt (wss wel), controleer ff of hij het nog wel doet.
En je mag best wat meer info plaatsen, hoe en wanneer het is gekomen, deed hij het altijd al, hoelang je ermee rijd vooruit hij vast slaat. etc..
|
|
|
|
ARWIN_honda |
10-6-2007 11:41 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Als je een olie pompje hebt (wss wel), controleer ff of hij het nog wel doet.
En je mag best wat meer info plaatsen, hoe en wanneer het is gekomen, deed hij het altijd al, hoelang je ermee rijd vooruit hij vast slaat. etc..
ja idd, dan word het al aardig wat makkelijker voor ons
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Sj_dt |
10-6-2007 11:45 |
Posts: 886 |
het gaat over een brommer die (nog) niet van mij is, maar ik wilde dus weten of een zuiger te groot kon zijn, leek mij ook sterk dus meer info kan ik niet geven, maar hoezo wel als er een oliepompje opzit?
|
|
|
|
Sj_dt |
10-6-2007 11:57 |
Posts: 886 |
ik kan trouwens wel iets meer informatie geven, de cilinder was eerst gehoond en toen is er een nieuwe zuiger ingekomen, deze liep na een tijdje warm, omdat (dat zegt hij tenminste) de zuiger te groot was. Kan dat kloppen? en hoe zit het met dat oliepompje?
|
|
|
|
ARWIN_honda |
10-6-2007 12:00 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
ik kan trouwens wel iets meer informatie geven, de cilinder was eerst gehoond en toen is er een nieuwe zuiger ingekomen, deze liep na een tijdje warm, omdat (dat zegt hij tenminste) de zuiger te groot was. Kan dat kloppen? en hoe zit het met dat oliepompje?
nou als dat olie pompje niet goed smeer, loopt ie vast
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Sj_dt |
10-6-2007 12:01 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]
nou als dat olie pompje niet goed smeer, loopt ie vast
het gaat hier om een warmloper
|
|
|
|
Shifty |
10-6-2007 12:20 |
Posts: 1113 |
Warmloper:
Doordat je zuiger te warm word zet hij in verhouding tot je cilinder meer uit en past het zaakje niet meer goed in elkaar, gevolg: De zuiger loopt vast in de cilinder (wrijfing tussen cilinder en zuiger word te groot). Na een poosje afgekoeld te zijn loopt het overigens vaak wel weer, omdat de zuiger dan weer gekrompen is en weer goed in je cilinder past.
Meest voorkomende oorzaak warmloper: Te arm afgestelde brommer, je cilinder en zuiger worden dan te warm. En omdat de warmte afvoer van je cilinder beter is dan die van je zuiger, zet je zuiger in verhouding tot je cilinder meer uit.
Maar, mocht je zuiger te groot zijn kan het natuurlijk ook. Normaal is je zuiger net iets kleiner dan de diameter van je cilinder, hierdoor kan hij vrij op en neer bewegen en is er wat speling als je zuiger uitzet door de warmte. Is er een zuiger gemonteerd die groter is maar wel past, dan is de speling die je zuiger heeft als hij warm word om uit te zetten verminderd en loopt hij inderdaad meer kans om warm te lopen. Hoewel je zaakje niet eens té warm hoeft te worden, word de wrijving tussen zuiger en cilinder wel te groot net als bij een warmloper en zijn de symptomen en gevolgen identiek.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Dit topic is 847 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|