Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - warmloper?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1166 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43448 - warmloper?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 847 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 10-6-2007 11:36 Print topicpost
Posts: 886
hallo,
Is het mogelijk om telkens een warmloper te krijgen, omdat er een te grote zuiger in zit? Zo ja, wat moet er allemaal in orde gemaakt worden. Alleen een nieuwe zuiger erin, of nieuwe zuiger en laten honen of miss nog wat anders?(ja nieuwe pakkingen ook natuurlijk) Het gaat om een am6 blok uit 2002, wat gaan hiervan de kosten zijn?
mvg,
sjoerd
 

ARWIN_honda 10-6-2007 11:38 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
hallo,
Is het mogelijk om telkens een warmloper te krijgen, omdat er een te grote zuiger in zit? Zo ja, wat moet er allemaal in orde gemaakt worden. Alleen een nieuwe zuiger erin, of nieuwe zuiger en laten honen of miss nog wat anders?(ja nieuwe pakkingen ook natuurlijk) Het gaat om een am6 blok uit 2002, wat gaan hiervan de kosten zijn?
mvg,
sjoerd

een te grote zuiger???? dan zou hij geneens passen.de zuiger en cilinder zetten uit, dus lijkt me erg sterk dat je zuiger te groot is, want zoals ik al zei, dan krijg je hem de cilinder wand ook nie in
 
Suzuki GSX-R600 K4
Mopar 10-6-2007 11:40 Print reply

Posts: 4772
Als je een olie pompje hebt (wss wel), controleer ff of hij het nog wel doet.

En je mag best wat meer info plaatsen, hoe en wanneer het is gekomen, deed hij het altijd al, hoelang je ermee rijd vooruit hij vast slaat. etc..
 
ARWIN_honda 10-6-2007 11:41 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Als je een olie pompje hebt (wss wel), controleer ff of hij het nog wel doet.

En je mag best wat meer info plaatsen, hoe en wanneer het is gekomen, deed hij het altijd al, hoelang je ermee rijd vooruit hij vast slaat. etc..

ja idd, dan word het al aardig wat makkelijker voor ons
 
Suzuki GSX-R600 K4
Sj_dt 10-6-2007 11:45 Print reply
Posts: 886
het gaat over een brommer die (nog) niet van mij is, maar ik wilde dus weten of een zuiger te groot kon zijn, leek mij ook sterk dus meer info kan ik niet geven, maar hoezo wel als er een oliepompje opzit?
 
Sj_dt 10-6-2007 11:57 Print reply
Posts: 886
ik kan trouwens wel iets meer informatie geven, de cilinder was eerst gehoond en toen is er een nieuwe zuiger ingekomen, deze liep na een tijdje warm, omdat (dat zegt hij tenminste) de zuiger te groot was. Kan dat kloppen? en hoe zit het met dat oliepompje?
 
ARWIN_honda 10-6-2007 12:00 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
ik kan trouwens wel iets meer informatie geven, de cilinder was eerst gehoond en toen is er een nieuwe zuiger ingekomen, deze liep na een tijdje warm, omdat (dat zegt hij tenminste) de zuiger te groot was. Kan dat kloppen? en hoe zit het met dat oliepompje?

nou als dat olie pompje niet goed smeer, loopt ie vast
 
Suzuki GSX-R600 K4
Sj_dt 10-6-2007 12:01 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

nou als dat olie pompje niet goed smeer, loopt ie vast


het gaat hier om een warmloper
 
Shifty 10-6-2007 12:20 Print reply

Posts: 1113
Warmloper:

Doordat je zuiger te warm word zet hij in verhouding tot je cilinder meer uit en past het zaakje niet meer goed in elkaar, gevolg: De zuiger loopt vast in de cilinder (wrijfing tussen cilinder en zuiger word te groot). Na een poosje afgekoeld te zijn loopt het overigens vaak wel weer, omdat de zuiger dan weer gekrompen is en weer goed in je cilinder past.

Meest voorkomende oorzaak warmloper: Te arm afgestelde brommer, je cilinder en zuiger worden dan te warm. En omdat de warmte afvoer van je cilinder beter is dan die van je zuiger, zet je zuiger in verhouding tot je cilinder meer uit.

Maar, mocht je zuiger te groot zijn kan het natuurlijk ook. Normaal is je zuiger net iets kleiner dan de diameter van je cilinder, hierdoor kan hij vrij op en neer bewegen en is er wat speling als je zuiger uitzet door de warmte. Is er een zuiger gemonteerd die groter is maar wel past, dan is de speling die je zuiger heeft als hij warm word om uit te zetten verminderd en loopt hij inderdaad meer kans om warm te lopen. Hoewel je zaakje niet eens té warm hoeft te worden, word de wrijving tussen zuiger en cilinder wel te groot net als bij een warmloper en zijn de symptomen en gevolgen identiek.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --

Dit topic is 847 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved