Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #43432 - honda mtx ot
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1668 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Sj_dt |
8-6-2007 23:16 |
Posts: 886 |
hallo,
Ik ben waarschijnlijk van plan om binnekort een honda mtx ot te kopen. Zijn dit goede betrouwbare brommers? Zijn er miss specifieke dingen die ik bij de aankoop van zo'n brommer rekening moet houden?
Ik heb er al een op het oog. Deze loopt niet en de eigenaar zegt dat het komt doordat er een krukaskering lek is. Hierdoor doet hij het wel, maar heel erg slecht. Lagers enz zijn wel nog in orde zegt hij. Is het idd zo dat als zo'n kering lek is hij het nog wel doet, maar super slecht. Hij had het over te weinig onderdruk. Is zo'n kering makkelijk te vervangen, want ik weet niet hoe ik die eruit zou moeten krijgen, dus zouden jullie me miss kunne vertelle hoe ik dit moet doen? en natuurlijk antwoord geven op mijn andere vragen
mvg
|
|
|
|
rik hulkenberg |
8-6-2007 23:20 |
Posts: 10029 |
als ie goed loopt is ie wel betrouwbaar wel met ori cil dan
weet niet of je een beetje kan sleutelen je zou het blok moeten reviseren
|
|
|
|
mr200r |
8-6-2007 23:38 |
Posts: 5122 |
Als je niet kunt sleutelen kun je beter meteen een goede kopen.
|
|
mr200r |
|
mcdronkz |
8-6-2007 23:57 |
Posts: 32777 |
Weet je, ik sta op het punt om naar bed te gaan maar als ik iemand een OT kan aanpraten doe ik het graag.
Ik heb zelf op verschillende Honda's gereden, maar de OT is echt de fijnste, daarom heb ik er zelf ook één gekocht.
Ze rijden echt STUKKEN beter als een MT of een DT, en zien er een beetje old school uit, en niet als een MTX-SH.
Verkrijgbaarheid onderdelen is prima. Je moet gewoon op de standaard dingen letten, er zit niet echt veel geks aan die brommer.
Wat ik echt zou doen als ik jou was: kijk of die brommer in goede originele staat is, dus géén afgezaagde spatborden of aan elkaar gebakken framedelen, kijk of 'ie helemaal compleet is en of de electronica (kabelboom) een beetje okay is.
Nou, dan heb je 'm gekocht en zit je met een OT met een kapot blok thuis. Dan ga je naar iemand toe die 80cc blokken verkoopt, en neem je zo'n ding mee. Dan monteer je 'm op je vette OT en ga je 85 terwijl je brommer 1:30 en super relaxed rijdt.
Echt, als ik in jouw positie stond had ik dat zeker gedaan. Een blokwissel stelt ECHT niks voor, nog makkelijker als bij een Kever haast.
Ik zou zeker weten voor een OT gaan.
|
|
|
|
Sj_dt |
9-6-2007 11:27 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als ie goed loopt is ie wel betrouwbaar wel met ori cil dan
weet niet of je een beetje kan sleutelen je zou het blok moeten reviseren
Wat bedoel je ermee dat hij een originele cilinder moet hebben?
Ik kan wel beetje sleutelen, overal waar je zo bij kunt kan ik het meeste wel van en kwil het ook alles graag leren, dus ik kan alle simpele dingen wel, maar reviceren heb ik nog nooit gedaan. Maar mijn vraag was dus of het moeilijk is om een krukaskering te vervangen? wat moet ik daarvoor allemaal uit elkaar halen?
En wat is een goede prijs voor een ot, met kenteken, uiterlijk slechte staat en blok paar kleine mankementen?
|
|
|
|
mcdronkz |
9-6-2007 11:33 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]
Wat bedoel je ermee dat hij een originele cilinder moet hebben?
Ik kan wel beetje sleutelen, overal waar je zo bij kunt kan ik het meeste wel van en kwil het ook alles graag leren, dus ik kan alle simpele dingen wel, maar reviceren heb ik nog nooit gedaan. Maar mijn vraag was dus of het moeilijk is om een krukaskering te vervangen? wat moet ik daarvoor allemaal uit elkaar halen?
En wat is een goede prijs voor een ot, met kenteken, uiterlijk slechte staat en blok paar kleine mankementen?
Wat versta je onder uiterlijk slechte staat ? Echt een hok waar niets meer van klopt ? Of volledig origineel, maar niet echt in topstaat meer ?
Ik zou anders echt effe verder gaan zoeken.
Wat je ook kunt doen is het volgende:
Je koopt deze MTX, plus een frame met kenteken (kan je bij motoimport.nl wel kopen) en bouwt alles in een middagje over.
Dan heb je voor pak 'm beet 650 euro een fraaie MTX waar je geen zorgen meer aan hebt.
|
|
|
|
Sj_dt |
9-6-2007 14:15 |
Posts: 886 |
tis opzich wel een hok, maar zitte wel nog verschillende onderdelen bij, mar die zouden wel allemaal xtje gespoten moeten worden.
Wat is daar dan een goede prijs voor?
En kan het kloppen dat een brommer het niet meer goed doet omdat een krukaskering lek/kapot is vanwege te weinin onderdruk?
|
|
|
|
mcdronkz |
9-6-2007 14:17 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
tis opzich wel een hok, maar zitte wel nog verschillende onderdelen bij, mar die zouden wel allemaal xtje gespoten moeten worden.
Wat is daar dan een goede prijs voor?
En kan het kloppen dat een brommer het niet meer goed doet omdat een krukaskering lek/kapot is vanwege te weinin onderdruk?
Ja, dat kan kloppen.
Een goede prijs is dan 200-250 euro. Voor een originele, niet supermooie maar lopende MTX moet je denken aan 300-400 euro. Ik zou het wel weten.
|
|
|
|
Toon |
9-6-2007 16:25 |
Posts: 1679 |
dikwijls zijn je lagers ook gaar als je keringen kapot zijn, als er veel spel is ladderen je keeringen uit.
|
|
|
|
Sj_dt |
9-6-2007 17:21 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
dikwijls zijn je lagers ook gaar als je keringen kapot zijn, als er veel spel is ladderen je keeringen uit.
ja daar zit wel wat in, wat kost een volledig revisiesetje voor zo'n mtx? Want ik wil reviceren opzich wel leren dus.
|
|
|
|
Frysk |
9-6-2007 19:54 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]
ja daar zit wel wat in, wat kost een volledig revisiesetje voor zo'n mtx? Want ik wil reviceren opzich wel leren dus.
honda is heel erg simpel
maar iig ongeveer 60,- ofzo
|
|
giggitybyte |
|
Honda Stephan |
9-6-2007 20:02 |
Posts: 139 |
Hallo sj dt
ik heb ook een mtx, en het zijn echt super brommers ja.
Ben wel verplan om die van mij te gaan verkopen.
Ik heb een 80 blok en een 50 blok.
Brommer is in hele goede staat omdat ik hem elke dag nodig heb.
over een tijdje wordt ik 18 daarom wil ik er nu graag van af.
foto's staan op me profiel en gallary.
als je interres hebt kan je me een inboxje sturen
|
|
|
|
Sj_dt |
9-6-2007 21:05 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda Stephan
Hallo sj dt
ik heb ook een mtx, en het zijn echt super brommers ja.
Ben wel verplan om die van mij te gaan verkopen.
Ik heb een 80 blok en een 50 blok.
Brommer is in hele goede staat omdat ik hem elke dag nodig heb.
over een tijdje wordt ik 18 daarom wil ik er nu graag van af.
foto's staan op me profiel en gallary.
als je interres hebt kan je me een inboxje sturen
je woont beetje te ver, sorry
|
|
|
|
knoepers |
9-6-2007 22:17 |
Posts: 83 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
hallo,
Ik ben waarschijnlijk van plan om binnekort een honda mtx ot te kopen. Zijn dit goede betrouwbare brommers? Zijn er miss specifieke dingen die ik bij de aankoop van zo'n brommer rekening moet houden?
Ik heb er al een op het oog. Deze loopt niet en de eigenaar zegt dat het komt doordat er een krukaskering lek is. Hierdoor doet hij het wel, maar heel erg slecht. Lagers enz zijn wel nog in orde zegt hij. Is het idd zo dat als zo'n kering lek is hij het nog wel doet, maar super slecht. Hij had het over te weinig onderdruk. Is zo'n kering makkelijk te vervangen, want ik weet niet hoe ik die eruit zou moeten krijgen, dus zouden jullie me miss kunne vertelle hoe ik dit moet doen? en natuurlijk antwoord geven op mijn andere vragen
mvg
Ik heb er zelf ook 1 en als ik hem goed afgesteld hebt is het een machtig fijn ding en veel kracht onderin
maar als je hem niet goed afgesteld hebt dan word het vaak een lang verhaal dus ik weet niet aan welke kant als je die kering lek hebt. maar als het aan de linkerkant is dan is het niet super slim.. want dan moet je met de ontsteking aan het kloten
en ik weet natuurlijk ook niet hoeveel als hij er voor wil hebben
groeten Jonathan
|
|
|
|
knoepers |
9-6-2007 22:23 |
Posts: 83 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]
ja daar zit wel wat in, wat kost een volledig revisiesetje voor zo'n mtx? Want ik wil reviceren opzich wel leren dus.
reviseren kost 60,- en dan heb je alle keeringen en lagers nieuw ik heb dat namelijk ook een maand geleden gedaan.
let wel op dat je C3 lagers gebruikt bij sneldraaiende stukken zoals balansas en krukas
maar het probleem is wel het kost wel een boel tijd als je het de eerste keer moet doen dat had ik namelijk ook vooral de versnelling goed krijgen vond ik een gezeik
|
|
|
|
knoepers |
9-6-2007 22:26 |
Posts: 83 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als ie goed loopt is ie wel betrouwbaar wel met ori cil dan
weet niet of je een beetje kan sleutelen je zou het blok moeten reviseren
ori cil maakt niks uit ik heb een 70cc en loopt als de brandweer jaren mee gecrosst en nu ben ik hem aan het opknappen om hem in de winter te gebruiken
|
|
|
|
Dit topic is 1668 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|