Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dubbele Rad

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 774 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43420 - Dubbele Rad
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 8-6-2007 13:43 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


alstie normaal staat zeker wel?

jah, normaal statie rechtop zegmaar, dan is het net als een ori rad, bovenkant gaat naar de cil, onderkant na de pomp. Mar ik kan hem dus nie rechtop zetten, ik moet hem 90 graden kantelen. zegmaar.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
honda_freak 8-6-2007 13:47 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

jah, normaal statie rechtop zegmaar, dan is het net als een ori rad, bovenkant gaat naar de cil, onderkant na de pomp. Mar ik kan hem dus nie rechtop zetten, ik moet hem 90 graden kantelen. zegmaar.


ja, was ik al bang voor, probleem is dat een rad werkt op stroming welke versterkt wordt door je pomp, de stroming wordt veroorzaak doordat warm water opstijgt en koud water zakt. Als dit niet meer gebeurt dan is de stroming alleen nog maar te danken aan je pomp, weet niet of deze hier sterk genoeg voor is en zal zeker minder effectief zijn, kan je alleen nog beide aansluitingen zo laag mogelijk plaatsen zodat de het warme water nog steeds opstijgt (zodat je je rad beter benut) en het koude water zakt.. het is mogelijk omdat het warme water uit 1 aansluitingen blijft komen en het koude water autmatische de ander in zal zakken
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Leen 8-6-2007 13:49 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion
een waterpomp op een motor auto brommer pompt niet ..

ik zou er niet nog een radiateur opzetten hij koelt nu tog genoeg ?
kan geen kwaad alleen voordat echt constant koelwater door je radiateur word gelaten duurt langer als normaal

als je een thermostaat hebt kan het gewoon ..



Onee, hoe wou jij een centrifugaalpomp noemen dan?
Die valt toch echt onder de noemer "pomp" en dat is ook precies wat de gemiddelde brommer/auto/motor waterpomp doet.
 
BIET 8-6-2007 13:50 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


ja, was ik al bang voor, probleem is dat een rad werkt op stroming welke versterkt wordt door je pomp, de stroming wordt veroorzaak doordat warm water opstijgt en koud water zakt. Als dit niet meer gebeurt dan is de stroming alleen nog maar te danken aan je pomp, weet niet of deze hier sterk genoeg voor is en zal zeker minder effectief zijn, kan je alleen nog beide aansluitingen zo laag mogelijk plaatsen zodat de het warme water nog steeds opstijgt (zodat je je rad beter benut) en het koude water zakt.. het is mogelijk omdat het warme water uit 1 aansluitingen blijft komen en het koude water autmatische de ander in zal zakken

hm daar was ik al bang voor, dan gaat het plan over.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
honda_freak 8-6-2007 13:53 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

hm daar was ik al bang voor, dan gaat het plan over.


nouja.. je moet het zo zien natuurlijk.. vind het een leuk plan namelijk.. je hebt ook nog een andere radiator die het werk alleen ook af kan, deze zorgt zelf al voor stroming, plus de pomp die voor stroming zorgt, als beide aansluitingen op je 2e rad zo laag mogelijk zitten om het effect nog een beetje te behouden.. kan het nog steeds lukken..

maar voor een beetje goede berekening hiervan heb ik teveel data nodig die we niet zomaar kunnen vinden en een flink formule :P
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
BIET 8-6-2007 13:57 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


nouja.. je moet het zo zien natuurlijk.. vind het een leuk plan namelijk.. je hebt ook nog een andere radiator die het werk alleen ook af kan, deze zorgt zelf al voor stroming, plus de pomp die voor stroming zorgt, als beide aansluitingen op je 2e rad zo laag mogelijk zitten om het effect nog een beetje te behouden.. kan het nog steeds lukken..

maar voor een beetje goede berekening hiervan heb ik teveel data nodig die we niet zomaar kunnen vinden en een flink formule :P

mjah mar die 2e rad zit verre weg van ideaal gepositioneerd, dus laat het idee ma achterwege, zonder doetie het ook nog prima
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
honda_freak 8-6-2007 13:59 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

mjah mar die 2e rad zit verre weg van ideaal gepositioneerd, dus laat het idee ma achterwege, zonder doetie het ook nog prima


kan ik me indenken
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Japs 8-6-2007 14:03 Print reply

Posts: 1285
koop anders gewoon een motor radiator van rs 250 ofzo, haal je je originele weg en plaats je er een grotere neer. lijkt me wel redelijk over een komen toch
 
FF5 - Family Force 5
BIET 8-6-2007 14:05 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Japs
koop anders gewoon een motor radiator van rs 250 ofzo, haal je je originele weg en plaats je er een grotere neer. lijkt me wel redelijk over een komen toch

ging er meer om dat ik die rad in de schuur had gevonden en dat het me leuk leek om erin te bouwen.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Burningtux 8-6-2007 15:19 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

ging er meer om dat ik die rad in de schuur had gevonden en dat het me leuk leek om erin te bouwen.


Best mogelijk hoor!
gewoon alles zo dicht mogelijk (hoogteverschil) bij de pomp...
Warme water komt langs onderen in de radiator, en gaat er langs boven weer uit. Beun het er ff op, kijk of het efficient is...
Hoeft niet lang te duren voor je dit weet
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 8-6-2007 15:48 Print reply

Posts: 13700
best veel rijden op deze manier met standaard pomp:



denk trouwens dat je met zon groot oppervlakte eerder te koud zult rijden

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 8-6-2007 om 15:51 uur.
 
Hardstyle 8-6-2007 15:54 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]

Warme water komt langs onderen in de radiator, en gaat er langs boven weer uit.


blaat

het gaat precies andersom, koelwater word warm in de cilinder gaat van de kop naar bovenkant rad, rad koelt het water, koelwater gaat onderaan de rad weer naar de pomp die het vervolgens weer de cilinder is stouwt.

 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
BIET 8-6-2007 16:10 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Best mogelijk hoor!
gewoon alles zo dicht mogelijk (hoogteverschil) bij de pomp...
Warme water komt langs onderen in de radiator, en gaat er langs boven weer uit. Beun het er ff op, kijk of het efficient is...
Hoeft niet lang te duren voor je dit weet

probleem is dat ik een rad op zijkant wil leggen, wadoor je ie werking weg is die je niet goed noemt
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
nix 8-6-2007 16:27 Print reply
Posts: 253
Een tweede radiator in parallel zetten heeft totaal geen zin. Het water zal voornamelijk door de radiator stromen die het minste weerstand aan het water geeft. Als je echt een betere koeling van je kvs wilt hebben dan moet je ze in serie plaatsen. hierdoor zal het water door alletwee de radiatoren lopen (en dus beter gekoeld zijn) vooralleer het weer terug naar het blok vloeit.

Je moet dus je 2de radiator hebben en twee extra slangen. De uitgang van je eerste radiator verbind je met de ingang van je 2de radiator en de uitgang van de 2de verbind je met de ingang van je pomp op het blok.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
BIET 8-6-2007 16:28 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nix
Een tweede radiator in parallel zetten heeft totaal geen zin. Het water zal voornamelijk door de radiator stromen die het minste weerstand aan het water geeft. Als je echt een betere koeling van je kvs wilt hebben dan moet je ze in serie plaatsen. hierdoor zal het water door alletwee de radiatoren lopen (en dus beter gekoeld zijn) vooralleer het weer terug naar het blok vloeit.

Je moet dus je 2de radiator hebben en twee extra slangen. De uitgang van je eerste radiator verbind je met de ingang van je 2de radiator en de uitgang van de 2de verbind je met de ingang van je pomp op het blok.

zo ver was ik ondertussen ook al
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 5139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved