Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dubbele Rad

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43420 - Dubbele Rad
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 8-6-2007 13:05 Print topicpost

Posts: 22355
Hallo lieve mensen. Ik kwam laatst nog een rg80 rad tegen in m'n schuur en ik had idee om dees ook op mijn rs te bouwen.

Ik wil de rad plaatsen op de plek waar normaal de koplamp zit. Omdat ergens anders simpelweg geen ruimte is. Het probeem is dat de rad een staande is en dat ik hem op z'n kant moet leggen. Werkt het dan nog. Dus links of rechts komt het erin en aan de andere kant komt het eruit.

Het 2e probleem is is mijn pomp sterk genoeg om de sjit rond te pompen?

Het 3e probleem is hoe moet ik de meuk aansluiten.

Zwart is het blok, Rood is de rad, Groen zijn de slagen.



Beetje fatsoenlijke reacties aub, wat aankloten kan ik zelf ook wel.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Japs 8-6-2007 13:09 Print reply

Posts: 1285
Lieve biet,

Je moet ff bij buldogo2 kijken, die heetf immers ook een dubbele rad, en je zou dus een splitter moeten hebben om 2 radiatoren op 1 blok aan te sluiten, hopelijk heb ik je iets geholpen

Liefs Japs

oftewel, hallo,

en niet lieve mensen
 
FF5 - Family Force 5
oenoehoofd 8-6-2007 13:10 Print reply

Posts: 17851
je pomp kan het wel aan gok ik zo.

word wel meer warm rijden denk ik zo, aangezien hij dan ook meer word gekoelt.

aansluiten is niet lastig.

weetniet hoe hij bij am6 rondpompt?

igg, cilinder. 2e rad boven, 2e rad onder naar 1e rad boven, 1e rad onder naar waterpompje, waterpompje naar cilinder.


had me al keer eerder hier in verdiept.. ff kijken of ik topic kan vinden
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
BIET 8-6-2007 13:13 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
je pomp kan het wel aan gok ik zo.

word wel meer warm rijden denk ik zo, aangezien hij dan ook meer word gekoelt.

aansluiten is niet lastig.

weetniet hoe hij bij am6 rondpompt?

igg, cilinder. 2e rad boven, 2e rad onder naar 1e rad boven, 1e rad onder naar waterpompje, waterpompje naar cilinder.


had me al keer eerder hier in verdiept.. ff kijken of ik topic kan vinden

hoe ie rondpompt is natuurlijk ook de vraag ja, welke kant om. Dat ie meer koelt is juist de bedoeling.

dus van bovenkant van de cil naar de rad in de topkuip van onderkant van die rad naar de bovenkant van de rad bij m'n cil en van onderkant van die rad naar m'n pomp?

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 8-6-2007 om 13:14 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Endymion 8-6-2007 13:17 Print reply

Posts: 1583
een waterpomp op een motor auto brommer pompt niet ..

ik zou er niet nog een radiateur opzetten hij koelt nu tog genoeg ?
kan geen kwaad alleen voordat echt constant koelwater door je radiateur word gelaten duurt langer als normaal

als je een thermostaat hebt kan het gewoon ..
 
As your agent, I am beyond death
BIET 8-6-2007 13:20 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion
een waterpomp op een motor auto brommer pompt niet ..

ik zou er niet nog een radiateur opzetten hij koelt nu tog genoeg ?
kan geen kwaad alleen voordat echt constant koelwater door je radiateur word gelaten duurt langer als normaal

als je een thermostaat hebt kan het gewoon ..

jah er draaid iig zown ding door wat de sjit verplaats, iedereen snapt wat bdoel. Gaat erom of het gaat werken
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Endymion 8-6-2007 13:22 Print reply

Posts: 1583
hehe water"pomp" is slechts een stromingversterker

estetisch is twee radiateurs wel leuk

gaat wel werken mits je de radiateur in de juiste positie plaatst

Dit bericht is gewijzigd door Endymion op 8-6-2007 om 13:22 uur.
 
As your agent, I am beyond death
BIET 8-6-2007 13:25 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion
hehe water"pomp" is slechts een stromingversterker

estetisch is twee radiateurs wel leuk

gaat wel werken mits je de radiateur in de juiste positie plaatst

Dit bericht is gewijzigd door Endymion op 8-6-2007 om 13:22 uur.

jah, mar de vraag is dus of het wil werken op die postitie en of het wil werken dat dat ding op z'n kant ligt, omdat best lange slangen moet fixen, mar heb nergens anders ruimte

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
honda_freak 8-6-2007 13:28 Print reply

Posts: 7650
ff een ander vraagje? waar laat je je koplamp dan?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Endymion 8-6-2007 13:28 Print reply

Posts: 1583
scooters hebben rad tog ook voorin zitten ?
ook redelijk lange slangen
 
As your agent, I am beyond death
honda_freak 8-6-2007 13:29 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

jah, mar de vraag is dus of het wil werken op die postitie en of het wil werken dat dat ding op z'n kant ligt, omdat best lange slangen moet fixen, mar heb nergens anders ruimte



lengte van je slangen maakt (bijna) niet uit.. het gaat vooral om het hoogteverschil tussen je pomp en je rad
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
oenoehoofd 8-6-2007 13:29 Print reply

Posts: 17851
euroscooters heeft slangen van 60cm en 1,20
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
BIET 8-6-2007 13:30 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


lengte van je slangen maakt (bijna) niet uit.. het gaat vooral om het hoogteverschil tussen je pomp en je rad

naja die pomp zit dus helemaal onder op m'n blok en die rad komt ter hoogte van m'n stuur ong, das best groot verschil denk ik

en koplamp, das een ander probleem

Mar ik heb nog steeds nog niets ghoord over die rad die op z'n zij moet liggen, daar twijfel ik nog over namelijk
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
honda_freak 8-6-2007 13:35 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

naja die pomp zit dus helemaal onder op m'n blok en die rad komt ter hoogte van m'n stuur ong, das best groot verschil denk ik

en koplamp, das een ander probleem

Mar ik heb nog steeds nog niets ghoord over die rad die op z'n zij moet liggen, daar twijfel ik nog over namelijk


ik kan je met 90% zekerheid zeggen dat het niet uitmaakt.. een verwarming (radiator) kan je namelijk ook verticaal als horizontaal gebruiken, de vloeistof stroom van punt A naar punt B en zal in beide gevallen door je volledige rad heen moeten, ivm met warm water dat stijgt zal wel je toevoer onder en je afvoer boven moeten zitten
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
BIET 8-6-2007 13:37 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


ik kan je met 90% zekerheid zeggen dat het niet uitmaakt.. een verwarming (radiator) kan je namelijk ook verticaal als horizontaal gebruiken, de vloeistof stroom van punt A naar punt B en zal in beide gevallen door je volledige rad heen moeten, ivm met warm water dat stijgt zal wel je toevoer onder en je afvoer boven moeten zitten

hm ok, het hoogteverschil met is zowat nikz met de ingang en de uitgang of andersom
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
honda_freak 8-6-2007 13:41 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

hm ok, het hoogteverschil met is zowat nikz met de ingang en de uitgang of andersom


alstie normaal staat zeker wel?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 5125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved