Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - GSM vs NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 575 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4342 - GSM vs NSR
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Arjanus 20-6-2002?19:17 Print reply

Posts: 9073
valt wel mee hoor
ik draaide op me ori onbegrensde gsm ongeveer 9000 toeren @ 80 kmh
en nou rijd ik met 75 gilardoni en metrakit uitlaat ongeveer 9500 toeren @ 105-110 kmh!
 
lieber nurburgring als ehering
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 20-6-2002?19:21 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: TS75X?

valt wel mee hoor
ik draaide op me ori onbegrensde gsm ongeveer 9000 toeren @ 80 kmh
en nou rijd ik met 75 gilardoni en metrakit uitlaat ongeveer 9500 toeren @ 105-110 kmh!


He kerel ik wil niet lullig zijn maar dat is niet echt zo heel hard!
Heb je een lichte tandwielverhouding ofzo?


 
nobody fuck with us!!
Arjanus 20-6-2002?19:26 Print reply

Posts: 9073
nee wel 14 mm carb en gaar blok

maar daar gaat verandering in komen!!

het zijn ook wel echte kilometers he!
geen 10 teveel ofzo
geeft op autoteller zelfs een paar kilometer meer aan!

[This message is edited by TS75X on 20-6-2002 19:30]
 
lieber nurburgring als ehering
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 20-6-2002?19:28 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: TS75X?

nee wel 14 mm carb en gaar blok

maar daar gaat verandering in komen!!


Ahh gelukkig
Ik hoorde namelijk van een maat die had een ori 50cc en alleen Metrakit en die liep 100/105!
 
nobody fuck with us!!
Arjanus 20-6-2002?19:44 Print reply

Posts: 9073
ik denk dat men teller ook nie helemaal goed is

pas reed ik ff naast een rieju die zij dat ie 105 km ging ,ik er naast rijden en op men teller kijken: 93-94 :n

zelfde verhaal naast een derbi senda hij reed 100 ik 92!

en zelfs naast een andere gsm reed ik 5 km zachter op de teller
net als bij de meeste auto`s

ik reed nou trouwens iets over de 100 op de teller met 75 gilardoni metrakit en ori carb twv 13-40

nou komt er voor de meeting nog een nieuwe krukas + lagers in en een ander (14) vtw
en dan ga ik na de meeting sparen voor een grotere carb en andere koppelingsplaten want die kunnen de snelheid ook niet echt meer aan :(
 
lieber nurburgring als ehering
NSR JunK 20-6-2002?20:00 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: Siepie Wokkel?

ik dnek dat ze met koppeling afstellen bedoelen, dat op het blok, die je koppelingskabel gespannen houd, mischien bedoelen ze dat, dat je hem dan slapper doet of strakker, zodat hij sneller/later pas ontkoppelt afhankelijk van hoever jeje koppeling indrukt


kijk wij begrijpen elkaar dat bedoel ik dus presies (stelde het een beetje vaag sorry)

en er word dus gesugereed dat het door mn uitlaat komt, ik heb nu wel een aardige smak geld vrij liggen wat erom smeekt om besteed te worden welke uitlaat moet ik hebben?

giannelli racing 90.30
homoet racing special 104.22
leovincie racing 129.99
metrakit 135.68
proma gp 75.49
techno race 72.90
technigas rsg 132.49

ik wil er meer kracht bij krijgen en mn top zeker niet verlagen dus als iemand een goede uitlaat weet....

 
Jan van Elderen 20-6-2002?20:19 Print reply

Posts: 555
Wat ik niet snap is dat iedereen lovend was over de techno, nu heeft hij er een, en nu is het ineens een kut uitlaat
 
*blurk*
Sneks 20-6-2002?20:31 Print reply
Posts: 2499
uitlaat hangt natuurlijk van rest van setup af, het is bull om te zeggen die uitlaat is goed en die is slecht, dus => proberen

In de sobw rijden er bv. toch echt enkele (iig 1) race mb's met aangepaste proma's, terwijl proma hier wordt afgekraakt. Maar ik denk eigenlijk dat je mischien beter bv. alle maten je uitlaat door kan geven aan een tuner, en dat die tuner dan je cil. aanpast op die uitlaat. Is mischien wel goedkoper dan weer een andere uitlaat proberen.

Die GT4 cilinder zou met opmaat pijp en binndraaiert en goeie kop al rond de 12 pk moeten leveren (ongetuned). En er past geen 125cc onder een nsr (met mbx-blok) hoogstens 98cc.

En als je raced dan trek je toch gewoon weg met slippende koppeling want dat afstellen slaat nergens op

[This message is edited by Hans F. on 20-6-2002 20:39]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
NSR JunK 20-6-2002?20:55 Print reply

Posts: 2339
oke dan is het goed ja weet ik veel heb dat nog nooit eerder gedaan koppeling afstellen en dacht vraag het even hoe en wat
 
frankarnhe 7-11-02?23:19 Print reply
Posts: 1213
Quote:
Originally posted by: TS75X

valt wel mee hoor
ik draaide op me ori onbegrensde gsm ongeveer 9000 toeren @ 80 kmh
en nou rijd ik met 75 gilardoni en metrakit uitlaat ongeveer 9500 toeren @ 105-110 kmh!


Wat heb je toen veranderd aan je vertanding dan?

Ok, een gsm gaat ori onbegrensd wel lekker, maar kweet zeker dat een nsr met een goeie 70 hem eruit rijd.


nsr junk: douw snel die 70malossi erop die je nu hebt las ik net met die tecno en GOED afstellen.

[This message is edited by frank.arnhem ->honda on 7-11-02 23:27]
 
Martijn 8-11-02?00:19 Print reply
Posts: 10000
oei..ouw topic...


nieuwe brommers/skoeters hebben gewoon alles snel, snelle cil, snelle carb (soms)...

hij wordt alleen begrenst op de uitlaat...en op andere dingkies...

dus een ori gsm cil is het zelfde als een 50snel voor bijvoorbeeld nrs ofzo...alleen die nieuwe cils van gsm zijn vast beter aangepast...soort van getuned ofzo...zodat ze beter presteren...luchtfilter zal ook wel zo zijn dat ie meer lucht doorlaat met minder herrie...dus kun je als semi powerfilter zien ofzo...

als je de begrenzers dus uit zon dinkie mikt gaan ze dus heul hard...

en het is allemaal nieuwe dus zal het harder gaan...betere flow in het blok ofzo...kweet het ook nie precie.s..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Zeroed in- 8-11-02?09:00 Print reply

Posts: 3255
ja, volgens mij is een andere uitlaat ook helemaal niet noodzakelijk, want er zit een begrenzing op het mondstuk en dan gaat ie obg. 90km, als je die prop er ook uithaalt scheelt dat ook wel weer aardig wat km's.

 
LE-Man 8-11-02?09:35 Print reply
Posts: 500
maare een GSM heeft toch een minarellie blok?? dat maakt em ook snel. en die watergekoelde cilinders kunnen wat hebben heh en er zit standaard 17,5mm op ik heb zelf ook op een gsm gereden, en die gast heeft een metrakitje op zitten, maare ik moet zeggen dat het zeer strak is zo'n GSM. ik zou er ook wel 1 willen
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
LE-Man 8-11-02?09:38 Print reply
Posts: 500
ik had trouwens ook een tsx en daar zat een 70cc eurokit op(was eigenlijk 75cc) en daar had ik 16mm op, met een powerfiltertje en met een vertanding van 14-40 ging ik 110km/h op de auto teller alleen dat was wel wind mee... maare TSX-jes kan je ook aardig opvoeren jammer genoeg heb ik de mijne verkocht(zat 50cc snel op, met 16mm, gianelli bocht, techno demper, reed ongeveer 85km/h )

[This message is edited by Honda MB Mad- Man on 8-11-02 09:42]
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
thedoctor 8-11-02?12:57 Print reply
Posts: 523
Mijn derbi rijd 75-80 met bijna alles origineel alleen andere twv van 53-12 en prop uit de uitlaat en een grotere sproeier.
En ik kan ook goed wegtrekken bij 3k toeren maar bij 7k gaat hij veel sneller en zijn top kwa toeren is 8 a 9k toeren.
 
RoSsi Is ThE bEsT 46 NR1

Dit topic is 4432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved