Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - inhouden senda r ''99

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 609 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43416 - inhouden senda r ''99
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2079 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

falco 7-6-2007 22:36 Print topicpost

Posts: 3724
mijn senda houd in op zn 6e versnelling. maakt dan niet uit of ik 3kwart of volgas ga. met optrekken wel.

ik dacht eerst de afstelling maar de bougie is koffiebruin.
daarna moest ik aan de deuk denken in mijn uitlaat.

zou dat het misschien kunnen zijn??? want hij zit dan aan het begin van zn powerband, maar als ik dan ongv. 67 ga, dan maakt het al niet meer uit hoever ik het gas opentrek (3kwart of vol)

voortandwiel =14
achtertandwiel = heel erg groot


zit trouwens een gianelli zonder prop op de brommer

Dit bericht is gewijzigd door falco op 7-6-2007 om 22:37 uur.
 

Tim V 7-6-2007 23:01 Print reply

Posts: 4468
Ten eerste waar zit die deuk in de uitlaat en hoe groot is die? Heb je er misschien een foto van ofzo, of kan je die maken?
Ten tweede hoe houdt ie in? Komt ie gewoon niet meer op toeren, gaat ie stotteren, valt ie terug, etc.

Oja, en wat bedoel je met: met optrekken wel

Dit bericht is gewijzigd door Tim_my_90 op 7-6-2007 om 23:01 uur.
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
falco 7-6-2007 23:07 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Ten eerste waar zit die deuk in de uitlaat en hoe groot is die? Heb je er misschien een foto van ofzo, of kan je die maken?
Ten tweede hoe houdt ie in? Komt ie gewoon niet meer op toeren, gaat ie stotteren, valt ie terug, etc.

Oja, en wat bedoel je met: met optrekken wel

Dit bericht is gewijzigd door Tim_my_90 op 7-6-2007 om 23:01 uur.




als je goed kijkt zie je een deuk zitten.

nou hij gaat iig niet stotteren, maar hij blijft hangen bij 5-6000 toeren, zo aan het begin van mn powerband.

en met optrekken wel,,, bedoelde ik dat het bij het optrekken wel zin had om volgas te geven ipv 3kwart. want dat maakt bij 65km niet meer uit
 
Tim V 7-6-2007 23:09 Print reply

Posts: 4468
Dit zal je niet veel helpen maruhm.
Die deuk zal het niet aan liggen dat je er alleen in de laatste versnelling last van hebt.

Dit is aardig offtopic maruhm: Bij mij trekt mn nsr alleen goed door in 1, dan in zijn 2 tot de 50, maar bij zijn 3 komt ie niet harder dan 60 en dan bij mn 4 maar tot 65.. echt gaar, alleen moet ik wel ff zeggen dat mn uitlaat niet goed vast zit en hij niet 100% aansluit op de cilinder (A)
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
derbi-tuner 8-6-2007 1:16 Print reply

Posts: 2605
std cillenders van dat model is erg sloom, die deuk zal weinig uitmaken
 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
falco 8-6-2007 13:52 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: loekyhendriksen
std cillenders van dat model is erg sloom, die deuk zal weinig uitmaken


ja kweet het, het is een 50cc opdruk, dus de slome met kleine uitlaatpoort.

maargoed, misschien de vertanding iets aanpassen, het achtertandwiel moet toch vervangen worden.
 
Burningtux 8-6-2007 15:21 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
mijn senda houd in op zn 6e versnelling. maakt dan niet uit of ik 3kwart of volgas ga. met optrekken wel.

ik dacht eerst de afstelling maar de bougie is koffiebruin.
daarna moest ik aan de deuk denken in mijn uitlaat.

zou dat het misschien kunnen zijn??? want hij zit dan aan het begin van zn powerband, maar als ik dan ongv. 67 ga, dan maakt het al niet meer uit hoever ik het gas opentrek (3kwart of vol)

voortandwiel =14
achtertandwiel = heel erg groot


zit trouwens een gianelli zonder prop op de brommer

Dit bericht is gewijzigd door falco op 7-6-2007 om 22:37 uur.


Heeft hij dit symptoom altijd gehad? of kwam het plots...
 
falco 8-6-2007 15:25 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Heeft hij dit symptoom altijd gehad? of kwam het plots...


nou, eerst was de gaskabel niet goed aangedraaid waardoor ik maar halfgas gaf, maar de bougie was toen wel netjes koffiebruin ook de rand eromheen.

nu heb ik dat aangedraaid en kan ik het gas helemaal opendraaien, en heb er ook een powerfilter op gezet ipv geen filter.

daarna was de rand van de bougie zwart en het binnenste ook zoiets (misschien net iets lichter) gasnaald 1 standje omhoog en nu kleurt de rand roetzwart en het binnenste grijs
 
Burningtux 8-6-2007 15:26 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


nou, eerst was de gaskabel niet goed aangedraaid waardoor ik maar halfgas gaf, maar de bougie was toen wel netjes koffiebruin ook de rand eromheen.

nu heb ik dat aangedraaid en kan ik het gas helemaal opendraaien, en heb er ook een powerfilter op gezet ipv geen filter.

daarna was de rand van de bougie zwart en het binnenste ook zoiets (misschien net iets lichter) gasnaald 1 standje omhoog en nu kleurt de rand roetzwart en het binnenste grijs


Doe je filter er is ff af, ga een stukje testen... Niet té lang volgas!
Doet hij het dan wel goed, staat ie te rijk.
 
falco 8-6-2007 15:27 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Doe je filter er is ff af, ga een stukje testen... Niet té lang volgas!
Doet hij het dan wel goed, staat ie te rijk.


ok, maar ik zet dan wel ff de gasnaald weer int midden,

hoeveel maatjes moet ik dan groter als ik wel gewoon met luchtfilter wil rijden?? 2 of 4 maatjes?
 
falco 8-6-2007 15:28 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


ok, maar ik zet dan wel ff de gasnaald weer int midden,

hoeveel maatjes moet ik dan groter als ik wel gewoon met luchtfilter wil rijden?? 2 of 4 maatjes?



edit : hoeveel sproeiermaten
 
Burningtux 8-6-2007 15:28 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


ok, maar ik zet dan wel ff de gasnaald weer int midden,

hoeveel maatjes moet ik dan groter als ik wel gewoon met luchtfilter wil rijden?? 2 of 4 maatjes?


Test eerst, dan zullen we zien
ennueh, als hij beter loopt zonder luchtfilter, moet je kleinere sproeier nemen. als je nu bv. een 80 hebt, een 75...
De bougiekleurmethode is ook niet 100% te betrouwen, alleen als je met minerale olie rijdt. Het geeft natuurlijk een indicatie, maar het beste kan je het merken aan het motorgedrag.

Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 8-6-2007 om 15:30 uur.
 
JroenSM 8-6-2007 15:48 Print reply

Posts: 307
ik heb dit ook met mn gsm ghad.
ik had toen te zwaar vertand k had toen 15- 45 nu heb k 12-46 ent loopt als een zonnetje
 
GEEN GEZEUR BROMMER TERREUR
falco 8-6-2007 15:54 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JroenSM
ik heb dit ook met mn gsm ghad.
ik had toen te zwaar vertand k had toen 15- 45 nu heb k 12-46 ent loopt als een zonnetje


gaat ie dan ook harder omdat ie beter op toeren komt??

want hij trekt hem bij mij namelijk niet door in zn 6



 
Burningtux 8-6-2007 16:55 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


gaat ie dan ook harder omdat ie beter op toeren komt??

want hij trekt hem bij mij namelijk niet door in zn 6





Heb je al getest zonder luchtfilter?
Persoonlijk vind ik vertandingen verlichten een noodoplossing
Vertanding aanpassen is het laatste onderdeel van een brommer afstellen imo
Ikzelf probeer altijd alles uit het cilindertje te halen, wat erin zit.
Door bv. ontsteking bij te regelen, carburatie etc.
Als het echt niet harder wil, kan je beginnen met vertanding.

Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 8-6-2007 om 17:03 uur.
 
falco 8-6-2007 17:08 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Heb je al getest zonder luchtfilter?
Persoonlijk vind ik vertandingen verlichten een noodoplossing
Vertanding aanpassen is het laatste onderdeel van een brommer afstellen imo
Ikzelf probeer altijd alles uit het cilindertje te halen, wat erin zit.
Door bv. ontsteking bij te regelen, carburatie etc.
Als het echt niet harder wil, kan je beginnen met vertanding.

Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 8-6-2007 om 17:03 uur.


hij blijf even hard rijden zonder filter, acceleratie is ook hetzelfde, denk toch de vertanding
 

Dit topic is 2079 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved