bikkeltje |
11-6-2007 16:18 |
Posts: 2380 |
als je dat echt graag wilt moet je dat natuurlijk doen. Tis jouw geld.
|
|
|
|
ArvidW |
11-6-2007 16:31 |
Posts: 201 |
Nogmaals Hein, de spullen die jij wil gaan kopen is niet genoeg ! (en die malossi vertanding heb jij niet nodig, alleen als je harder dan 75 wilt gaan en dat haal je niet met een 50cc)
Dus wat moet je doen:
- Zoek op Marktplaats naar een complete varioset (Dit dus Klik Hier)
- Monteer dit op je vespa, en als het niet hard genoeg gaat koop dit: Klik Hier 2
Snaar kun je vervangen als hij versleten is.
Maar je Topspeed gaat zoiezo iets omlaag met vario, vario vreet iets meer vermogen dan een normale pullyoverbrenging.
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 11-6-2007 om 16:32 uur.
|
|
|
|
-simon- |
11-6-2007 16:37 |
Posts: 8211 |
als je die vario koopt.
en je als je je brommer verkoop verkoop je de vario los. dan verlies je nog wel wat geld. maar dat doe je altijd met spul wat je nieuw koopt. maar het zal minder zijn als wanneer je de vario erop laat zitten bij de verkoop.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
vespa_hein |
12-6-2007 9:18 |
Posts: 466 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
als je die vario koopt.
en je als je je brommer verkoop verkoop je de vario los. dan verlies je nog wel wat geld. maar dat doe je altijd met spul wat je nieuw koopt. maar het zal minder zijn als wanneer je de vario erop laat zitten bij de verkoop.
ik snap het, thanks Maar ik koop dan ook een setje rolletjes maar ik zou niet weten hoeveel gram:
A) Rollenset Polini 3.5>5.1 Gram
B) Rollenset Polini 4.2>6.3 Gram
C) Rollenset Polini 5.6>7.7 Gram
D) Rollenset Polini 6.6>9.5 Gram
Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 12-6-2007 om 9:20 uur.
|
|
|
|
ArvidW |
12-6-2007 10:31 |
Posts: 201 |
Dat kun je het best ff op vespa-ciao.nl in "het kleine variovragen" topic stellen, daar zijn genoeg mensen die wel een indicatie kunnen geven.
|
|
|
|
vespa_hein |
12-6-2007 12:14 |
Posts: 466 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Nogmaals Hein, de spullen die jij wil gaan kopen is niet genoeg ! (en die malossi vertanding heb jij niet nodig, alleen als je harder dan 75 wilt gaan en dat haal je niet met een 50cc)
Dus wat moet je doen:
- Zoek op Marktplaats naar een complete varioset (Dit dus Klik Hier)
- Monteer dit op je vespa, en als het niet hard genoeg gaat koop dit: Klik Hier 2
Snaar kun je vervangen als hij versleten is.
Maar je Topspeed gaat zoiezo iets omlaag met vario, vario vreet iets meer vermogen dan een normale pullyoverbrenging.
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 11-6-2007 om 16:32 uur.
Die malossi vertanding heb ik toch wel nodig omdat ik anders niet de achterkoppeling kan monteren
|
|
|
|
ArvidW |
12-6-2007 12:39 |
Posts: 201 |
Nee, malossi vertanding is een vervanging van de "std" variovertanding.
Je kunt NIET je normale achterklok gebruiken die je nu in je brommer hebt zitten, daar past die malossi vertanding (en normale variovertanding) NIET in !
Je moet dus echt een 2de hands vario achterklok kopen, en dan kun je beter direct een compleet variosysteem kopen zoals ik al linkje gaf, dan hoef je alleen nog maar de voorvario een nieuwe voor te kopen.
Het is dus onmogenlijk om een compleet nieuw variosysteem te kopen, de achterklok wordt al jaren niet meer nieuw gemaakt.
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 12-6-2007 om 12:41 uur.
|
|
|
|
vespa_hein |
12-6-2007 12:44 |
Posts: 466 |
|
|
|
|
Tommyofzo |
12-6-2007 12:46 |
Posts: 6934 |
|
|
|
|
ArvidW |
12-6-2007 12:48 |
Posts: 201 |
Nee, dat is de assenset die in de achterklok past :P
Dit is een achterklok (toevallig met MHR vertanding, maar dat komt omdat er een Simo blok van 16pk onder komt te liggen )
Deze worden niet meer nieuw gemaakt, vandaar dat ik je aanraad om een complete varioset op marktplaats te kopen (voor 100euro) en dan er een andere vario voor te kopen als je hem te langzaam vind gaan
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 12-6-2007 om 12:50 uur.
|
|
|
|
vespa_hein |
12-6-2007 13:15 |
Posts: 466 |
|
|
|
|
ArvidW |
12-6-2007 18:09 |
Posts: 201 |
Ik ben Admin op dat forum, dus die howto heb ik al gezien.
Maar waarom zou ik die moeten zien?
Die klok waarmee ze beginnen is een Varioklok, dit hoef je niet te proberen met je achterklok die je nu hebt want het gaat niet passen (4de keer dat ik het zeg)
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 12-6-2007 om 18:12 uur.
|
|
|
|
vespa_hein |
12-6-2007 19:56 |
Posts: 466 |
|
|
|
|
ArvidW |
13-6-2007 10:14 |
Posts: 201 |
Okey, zoek het dan lekker zelf uit!
Dit is een achterklok:
Die kun je NIET kopen bij jmpb, die kun je NIET nieuw kopen.
Dus zodra je je spullen hebt niet gaat zeuren dat het niet past!! (die assenset van malossi past NIET in een normale "pully" achterklok omdat het gat van de uitgaande as daarvoor te groot is)
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 13-6-2007 om 10:20 uur.
|
|
|
|
HerrFlicK |
13-6-2007 10:31 |
Posts: 100 |
Idd, al die spullen die je wilt gaan kopen is redelijk geldverspilling.
Ik rij zelf al heel lang met vario (die fotos die net gepost zijn is van mij) en malossi vertanding hoef je zowiezo eerst maar vergeten.
Dit is gewoon te zwaar, en heb je echt minimaal een dik blok nodig.
anders trekt ie het gewoonweg niet (zelf ervaring mee).
Die spullen die jij post heb je niks aan, want je moet een achterNAAF hebben.
standaard zit er op een si POELIE, en die achternaaf (wat dus in je achterwiel zit) kun je niet die vertanding van JMPB inzetten. hiervoor heb je een andere NAAF voor nodig.
Wat arvid al zij, en volgens mij lees je het niet. kun je gewoon een 2dehands vario setje compleet kopen en daar mee gaan rijden op 50cc, of 60cc. daar doet hij het prima voor.
je standaard poelie snaar kun je ook NIET gebruiken.
sorry maar als je dit niet begrijpt moet je echt met je hoofd uit je kont komen en wel begrijpen :P
|
|
Check me profile voor DE Vespa Ciao :P |
|