EIERBOER |
7-6-2007 22:10 |
Posts: 1207 |
achteraan gaat je kap iig niet passen, vooraan weet ik niet.
Dit bericht is gewijzigd door EIERBOER op 7-6-2007 om 22:11 uur.
|
|
kalm an!! |
|
Tommyofzo |
7-6-2007 22:12 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
Hee mensen,
Ik wil mischien een vario op mijn vespa si monteren, maar als ik die varioset monteer past mijn kap er nog op? (weet niet hoe breed die is). En ik heb zelf nog een stuk of 3 koppelingen liggen, komt achter dan gewoon je koppeling en voor je vario of hoef zit het? deze site heb ik al bekeken http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=17
beetje achterlijke vraag niet?
je ziet zo toch ookwel dat dat niet gaat passen omg
|
|
|
|
vespa_hein |
7-6-2007 22:13 |
Posts: 466 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]
beetje achterlijke vraag niet? afbeelding
je ziet zo toch ookwel dat dat niet gaat passen omg
mijn kap is niet helemaal recht aan het eide steekt mn kap ook iets uit kijk mijn foto's van mn brommer dan
|
|
|
|
vespa_hein |
7-6-2007 22:17 |
Posts: 466 |
is dit alles dan, en kan ik mn orginele v-snaar houden? en moet deze dan voor? http://www.jmpb.nl/s...t.php?product=VE3260
Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 7-6-2007 om 22:18 uur.
Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 7-6-2007 om 22:18 uur.
|
|
|
|
Tommyofzo |
7-6-2007 22:24 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
is dit alles dan, en kan ik mn orginele v-snaar houden? en moet deze dan voor? http://www.jmpb.nl/s...t.php?product=VE3260
Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 7-6-2007 om 22:18 uur.
Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 7-6-2007 om 22:18 uur.
ik citeer van die vespa site vanje..
Quote:
En de vario set zal er zo ongeveer uit zien :
Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 7-6-2007 om 22:24 uur.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
7-6-2007 22:24 |
Posts: 10835 |
zo te zien is dat alleen je voorste koppeling.
bekijk die vespaciao site eens goed en zie wat je allemaal nodig hebt.
ook een achterkoppeling iig.
of je dezelfde snaar kan houden weet ik niet
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
KennyVespa |
7-6-2007 22:48 |
Posts: 133 |
poelie snaar kan je niet houden, heb zelf ook vario op me ciao, achterkoppeling die zie je op de foto links en de voor vario rechts, de kap kan je achter aanpassen of een andere voor kopen op jmpb.Nl, het erop zetten is simpel aleen je moet de goede malossi snaar hebben tevens ook te koop op www.jmpb.nl
groetjes Kenny
|
|
|
|
ArvidW |
8-6-2007 14:27 |
Posts: 201 |
Aan de voorkant (waar eerst je normale slipkoppeling zat) komt de vario te zitten
Aan de achterkant moet heel je vertandingshuis uit je achterwiel en die moet je vervangen door eentje met een lange uitgaande as (ook wel vario as genoemd)
Op die as schuif je je koppelingshuis, je legt je snaar eromheen en begint met afstellen
Je hebt dus 4 nieuwe dingen nodig:
- Andere achterklok, dus eentje met lange as erin
- Achterkoppeling
- Voorvario
- V-snaar 13mm breed (ipv 10mm std)
|
|
|
|
Burningtux |
8-6-2007 15:14 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
Hee mensen,
Ik wil mischien een vario op mijn vespa si monteren, maar als ik die varioset monteer past mijn kap er nog op? (weet niet hoe breed die is). En ik heb zelf nog een stuk of 3 koppelingen liggen, komt achter dan gewoon je koppeling en voor je vario of hoef zit het? deze site heb ik al bekeken http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=17
Je beslissing hangt af van dat kapje?
Kapje bijbeunen en klaar is kees...
|
|
|
|
vespa_hein |
8-6-2007 16:36 |
Posts: 466 |
het heeft wel effect die vario? want nu heb ik zwarte trekveertjes in mijn koppeling zitten van malossi, komt dit uiteindelijk niet op hetzelfde neer?
|
|
|
|
Burningtux |
8-6-2007 17:06 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
het heeft wel effect die vario? want nu heb ik zwarte trekveertjes in mijn koppeling zitten van malossi, komt dit uiteindelijk niet op hetzelfde neer?
Koppeling zorgt ervoor dat je kan vertrekken, en dat je motor kan blijven draaien terwijl je stilstaat.
Met een (goed afgestelde) vario, draaidt je cilindertje altijd zijn ideale toerental, dus dat toerental waar hij het meeste kracht levert.
Dit zorgt er dus voor dat je over heel de lijn doortrekt, tot een topsnelheid waar hij dus echt zijn laatste halve pk'tje voor nodig heeft
|
|
|
|
ArvidW |
8-6-2007 17:28 |
Posts: 201 |
En dan heb je nog neit eens alles !
Wat je beter kunt doen is complete varioset van een Superbravo af slopen , of een setje op MP kopen. Kost voor een std vario + std variovertanding 100euro, dan moet er nog een Malossi vario bij, dan (als je harder wilt dana 75) nog een malossi assenset, en nog een malossi v-snaar (andere slijten te hard)
Maar ik weet zeker dat een 60cc + vario harder optrekt dan een 80cc + pully overbrenging.
En als je toevallig al een 80cc onder je vespa hebt liggen dan moet je toch wat om sneller op te trekken
|
|
|
|
vespa_hein |
8-6-2007 17:34 |
Posts: 466 |
als ik nu gewoon mijn koppeling met malossi zwarte trekveertjes houd en er een 50 snel onder gooi, is de trekkracht ook beter en ben ik nog goedkoper uit ook
|
|
|
|
super freak |
9-6-2007 1:38 |
|
vespa_hein |
11-6-2007 10:56 |
Posts: 466 |
als ik dit allemaal heb gekocht:
variateur malossi : 59.00
achterkoppeling : 50.00
borgring : 1,50
malossi variosnaar : 15.00
asset malossi : 95.00
vario naaf revisieset : 25.00
rollenset polini...gram: 14,50
verzendkosten : 7,50
totaal : 267,50 euro
wie denkt dat dit het waard is?
|
|
|
|