Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blok splits probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1052 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4341 - blok splits probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 19-6-2002?20:33 Print topicpost

Posts: 2339
ik ben nu dus bezig met mn blok ant splitsen maar eerst kreeg ik er dus 4 bouten niet uit, draaiden rond en zaten echt moer vast (hoe halen jullie zulke bouten eruit??) maar na boel gekut alle bouten eruit.

maar ik krijg die helften niet van elkaar ik heb dus al de bout van het vliegwiel eraf maar het vliegwiel geeft geen kik als ik er heel hard aan trek en ook het blok in het midden zit muurvast, dit is de eerste X dat ik een blok splijt dus denk dat ik nogal wat vaudt doe, want je moet eerst je vliegwiel ervan af hebben om je blok te kunnen splijten ofniet? en hoe haal ik het vlieg wiel eraf? want met allen die bout eraf wil het dus niet :a
 

de_koen 19-6-2002?20:39 Print reply

Posts: 5595
Bij honda hebde een soort van bout nodig die in je vliegwiel wordt gedraait en zich tegen de krukas afzet zodat je vliegwiel loskomt.Dit zit vast omdat het binnenin conisch gedraaid is.
Achter je grondplaat zitten nog 4 of 5 bouten
denk ik. Rustig je blok splijten zo blijft je versnelingsbak zitte .Als je nog nooit gedaan hebt is het wel gemakkelijk om wat dingen op papier over te teken scheelt een hoop zoekwerk.
Succes ermee
 
Honda 5-Bak te koop
Blukaap 19-6-2002?20:51 Print reply

Posts: 10006
Vliegwiel heb je een vliegwieltrekker voor nodig (max 10 euro).
Gewoon kopen, is erg handig.
En daar achter zitten nog een 6-tal bouten jah (3 grondplaat en dan nog 3).
En het blok komt soms lastig uit elkaar, dus dan ga je iets meer kracht zetten en FLOEP, versnellingsbak ligt er uit....
 
Bastila is lief
NSR JunK 19-6-2002?20:52 Print reply

Posts: 2339
dus ik moet een vlieg wiel trekker hebben? en idd ik ben al druk aan het tekenen
 
NSR JunK 19-6-2002?20:54 Print reply

Posts: 2339
owja nog iets als ik mn vlieg wiel eraf heb en dan de blok helften van elkaar haal krijg je dan hetzelfde effect als met je kickstart? dat er dus spul uit schiet?
 
MBBBBBB 19-6-2002?21:06 Print reply
Posts: 2340
Je moet een vliegwieltrekker hebben ja! En Blukaap: 10 euro is wel erg veel voor dat klote ding, kosste 12 piek, en dat vind ik al veel!
Maar die bout bij je vliegwiel eraf, dat ding erin draaien, de bout van dat ding erin draaien, en rustig draaien totdat ie *plop* zegt!

Was denk ik beter geweest als je eerst je vliegwiel eraf haalde en daarna pas alle boutjes, is wel zo veilig denk ik tegen scheuren etc. Je ontsteking zit daar ook nog onder, dus je zou je blok nog geen eens kunnen splijten omdat je vliegwiel+grondplaat nog vast zitten

Maar als je voorzichtig de carter van de andere trekt dan valt er als het goed is weinig uit hoor! Er moest en kant onder liggen, ben alleen vergeten welke........
 
Blukaap 19-6-2002?21:17 Print reply

Posts: 10006
max 10 euro, sommige zaken zijn grotere naaiers dan andere .
En d'r schiet verder niks uit, maar je moet eigenlijk wel je krukaslagers vervangen.
 
Bastila is lief
Nick - Administrator 19-6-2002?21:18 Print reply

Posts: 4967
Ik heb geen vliegwiel trekker nodig.
Ben sterk genoeg

Nee geintje, je hebt hem wel nodig ja voor het eerste stukkie.
let erop dat als je je vliegwiel eraf hebt, je het spietje (zit in een inham in je krukas) niet kwijtraakt! Anders vindt je krukas het niet zo fijn als je je vliegwiel terug plaatst zonder spie en met 10.000 toeren per minuut gaat rijden
 
Baasbas 22-6-2002?14:04 Print reply
Posts: 2176
is er geen FAQ voor blok splitsen? Er zijn wel een aantal members met fotomateriaal? Aandachtspunten? (die spie dus bv)


edit: vliegwieltrekker


[This message is edited by Baasbas on 22-6-2002 14:08]
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Hier_ben_ik - Administrator 22-6-2002?14:14 Print reply

Posts: 8499
heej das een makkelijke, kun je 2 sleutels opzetten en wrikken maar.. ik heb er zoeen met een staafje erdoor heen en 1 sleutel die je op dat dikke stuk kunt zetten, alleen het staafje wordt best wel krom na een paar keer met een hamer erop slaan... is kijken of ze die bij vdha ook hebben, laat ik hem gelijk met de mtx onderdelen mee sturen (over 2/3 maanden)
 
Members zijn vervelend :-|
barry 22-6-2002?14:21 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Nick?


let erop dat als je je vliegwiel eraf hebt, je het spietje (zit in een inham in je krukas) niet kwijtraakt! Anders vindt je krukas het niet zo fijn als je je vliegwiel terug plaatst zonder spie en met 10.000 toeren per minuut gaat rijden


dan heb je pas een gasreactie joh!!!
 
He?
ben1234 23-6-2002?03:34 Print reply
Posts: 5
je vliegwiel kan vast zitten ja maar als je er een schroevendraaier of 2 (platkop) onder zet lukt het wel en voorzichtig met een hamer op je vliegwiel tikken op de zijkant dan wel zo lukt het over het algemeen wel als dat niet lukt heb je echt een trekker nodig
 
de_koen 23-6-2002?09:39 Print reply

Posts: 5595
Dat vinden je magneten van je vliegwiel echt wel leuk dat je met een hamer op ramd
Dan kan je beter een koperen bus nemen en op je krukas slagen terwijl je met een platte schroevendraaier kracht zet onder het vliegwiel.
 
Honda 5-Bak te koop
NSR JunK 23-6-2002?14:27 Print reply

Posts: 2339
waarom moeilijk doen? k heb even een vliegwiel trekker gekocht (9 euro ) maar nu heb ik mn vliegwiel eraf en wat bedoelde jullie met een sprietje? ik haal hem eraf niks geen spriete te zien alleen een uitsteeksel op mn as en een gleuf in mn vliegwiel waar dat pennetje inmoet vallen, alleen lukt dit niet omdat die as dus draait hoe zet ik hem stil? heb toen ik mn vlieg wiel eraf haalde hem in zn 1 gezet en een dikke bout door dat gat waar normaal die piston pen zit alleen heb het idee dat dit niet de beste manier is komt dan nogal wat kracht op je krukas te staan hoe zetten jullie die as stil? en hoe zetten jullie het vliegwiel erweer op? die zit er toch alleen opgedrukt en niet opgeschroeft met schroefdraad? en word vast gehouden met die bovenste bout? en dat sprietje daar bedoelen jullie dat "penntje en gleufje" mee?
 
Hier_ben_ik - Administrator 23-6-2002?14:48 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: NSR JunK?

waarom moeilijk doen? k heb even een vliegwiel trekker gekocht (9 euro ) maar nu heb ik mn vliegwiel eraf en wat bedoelde jullie met een sprietje? ik haal hem eraf niks geen spriete te zien alleen een uitsteeksel op mn as en een gleuf in mn vliegwiel waar dat pennetje inmoet vallen, alleen lukt dit niet omdat die as dus draait hoe zet ik hem stil? heb toen ik mn vlieg wiel eraf haalde hem in zn 1 gezet en een dikke bout door dat gat waar normaal die piston pen zit alleen heb het idee dat dit niet de beste manier is komt dan nogal wat kracht op je krukas te staan hoe zetten jullie die as stil? en hoe zetten jullie het vliegwiel erweer op? die zit er toch alleen opgedrukt en niet opgeschroeft met schroefdraad? en word vast gehouden met die bovenste bout? en dat sprietje daar bedoelen jullie dat "penntje en gleufje" mee?


dat uitsteeksel op je krukas zit een een ander gleufje dat ook in je krukas zit, dat ding heet dus het spietje. je kunt die as stil zetten d.m.v. een zuigerstop, maar ik ben er fel op tegen. alles wordt er gaar van als je veel kracht zet (zuiger, big-end, small-end, krukaslagers) vliegwiel eraf halen door een dop met wringijzer erop te zetten (op die bout) en dan met een hamer naar links op dat wringijzer slaan. Krukas zit er idd opgedrukt. het wordt er heel strak opgedrukt door die bout. die moet je ook altijd zeker heeeeeel vast aandraaien, anders wordt je vliegwiel weggeschoten onder het rijden.
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 23-6-2002?18:34 Print reply
Posts: 10000
jezus man...waarom koopt iedereen niet gewoon een vliegwieltrekker...schijt als je er 20 euro of zo kwijt voor bent...zelf 7 gulden voor japanse motoren (honda suzuki chen/jamotika)

en nog eentje voor een poeg....

beter dan dat je de kans loopt iets verrot te maken...hamers zijn nooit goed in de buurt van krukas en vliegwiel.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 2001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved