Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Puch Maxi racer project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 861 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #43380 - Puch Maxi racer project
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kees-jan 6-6-2007 10:58 Print topicpost
Posts: 16
Heej

ik ben vrij onbekend hier op het brommerforum...
Ben vooral bezich met puch maxi's daarom vind ik het ook wel leuk om hier een project van mij weg te zetten



Motorisch:

65cc polini 2 klepsmembraam
15mm bing
powerfilter ( wordt nog een schuim)
3 klauws koppeling verlicht
simonini carbon
50cc orginele kop ( word nog een puch monza kop)
krukaswangen opgevuld met kurk


carters opmaat gemaakt van de cilinder (rechter carters)


tandwielverhouding: 16-45 (word nog wel wat zwaarder)
blok is helemaal uitelkaar geweest en gereviseerd
heb er nu toch al zo'n 40km mee gereden








Frame:

orgineel is het een puch maxi frame
honda mb voorvork


honda mb achterbrug

extra lange ketting nodig gehad
mini bike zitje
stang tussen het frame
streetfight voorkapje
M-stuurtje
pro grip handvaatjes
honda veren


to do:
-ophang punt voor de uitlaat maken
-achterrem maken ( vettig van binnen denk ik)

ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties over mijn project dus barst maar los
 

Gideon 6-6-2007 11:08 Print reply

Posts: 6855
Hij ziet er wel tof uit, alleen die knik in die framebuis vind 'k niet zo mooi, netjes verder Succes er nog mee.
 
SSTjoener
kees-jan 6-6-2007 11:30 Print reply
Posts: 16
tnx maar je ziet meestal een rechte stang dus daarom vond ik dit wel beter

hier nog een foto in het groot
 
Henk-88 6-6-2007 12:10 Print reply

Posts: 26703
Ooit had ik kurk onderin m'n zuiger gedaan..

Leuk ding btw, hoe hard gaat 'ie?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
erwin fs1 6-6-2007 13:52 Print reply

Posts: 897
beun er een schijfrem op
 
vake bej te bange....
Yamaha-DTR 6-6-2007 13:56 Print reply

Posts: 268
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Ooit had ik kurk onderin m'n zuiger gedaan..

Leuk ding btw, hoe hard gaat 'ie?


Kurk onderin je zuiger?
 
puch dexter 6-6-2007 13:59 Print reply

Posts: 3011
eey, kees jan leuk dat je er nu ook bent. Ziet er goed or Maar kun je er niet een wat grotere carb opdoen? voorderest cker vette setup

btw: voor jou mijn 2250e post

Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 6-6-2007 om 14:02 uur.
 
_yelow-tsx_ 6-6-2007 14:00 Print reply

Posts: 1183
hmmz wel vet alleen die stang had wel recht gemogen,,maar kurk in je krukas ,, is dat wel goed ?..

 
..Kevin.. 6-6-2007 17:04 Print reply
Posts: 163
jammer van de hoge voorvork en de stang verders leuk.

Kurk in de krukas is gewoon voor meer carter druk, het kan wel maar dan moet het goed vast zitten.
 
http://www.puchforum.net/viewtopic.php?p=553894#553894
Almer 6-6-2007 17:10 Print reply

Posts: 3325
Hmmm heb je niet liever Nylon om je krukas? 't Gaat er gewoon om dat je op een zo licht mogelijke manier zo weinig mogelijk open ruimte in je carter krijgt. Ben zelf niet zo weg van kurk, bij kurk denk ik altijd aan kruimels en vreemde vormen:p
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
kees-jan 7-6-2007 11:37 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Hmmm heb je niet liever Nylon om je krukas? 't Gaat er gewoon om dat je op een zo licht mogelijke manier zo weinig mogelijk open ruimte in je carter krijgt. Ben zelf niet zo weg van kurk, bij kurk denk ik altijd aan kruimels en vreemde vormen:p


naja kurk is het makkelijkste om te doen. En Het zit er echt goed ingeperst dat krijg je er niet zomaar uit. En het is natuurlijk erger als er nylon uit je krukas komt je cilinder in dan kurk Maar ik heb er al 40km mee gereden en het gaad nog goed haha
 
oenoehoofd 7-6-2007 11:41 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees-jan
tnx maar je ziet meestal een rechte stang dus daarom vond ik dit wel beter
afbeelding
hier nog een foto in het groot


dat heeft ook een reden dat die stang recht is
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
kees-jan 7-6-2007 12:31 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
[...]


dat heeft ook een reden dat die stang recht is


tja is natuurlijk steviger als die recht is.. maar zoveel kracht komt er nu ook weer niet te staan op die stang in zo'n puch maxi frame en het is gewoon puur omdat ik het wel wijs vond staan
 
babpvis 17-12-2007 21:00 Print reply

Posts: 65
hoe heb jij het gedaan met kettinggeleiding aan de bovenkant?
want bij mij loopt ie door 39cm lange veren over het frame en rubbers slijten door..
of heb jij kortere veren er in?(ik heb ook puch met honda achterbrug).
ziet er netjes uit!


Dit bericht is gewijzigd door babpvis op 17-12-2007 om 21:00 uur.
 
mtx-motard 17-12-2007 21:03 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees-jan
[...]


tja is natuurlijk steviger als die recht is.. maar zoveel kracht komt er nu ook weer niet te staan op die stang in zo'n puch maxi frame en het is gewoon puur omdat ik het wel wijs vond staan


voor straatgebruik hoef je geen stang.

echter, (met sypie_honda als getuige) heb ik een puch frame helemaal doorgezakt gezien op de brommercross. dus daarvoor is een stang.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Thijsje 17-12-2007 21:09 Print reply

Posts: 1687
tis je net of die verstevigings stang n klap van onder heeft gehad ofzo.
vind het persoonlijk geen gezicht, maar je meot er maar vanhouden.
weet niet of je heeeel veel info zoekt, maar www.puchforum.net is heeeeeeeeel veel te vinden.
zitten de pro's

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 5379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved