Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuigt niet aan?!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43363 - zuigt niet aan?!!
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

.puch_chopper 4-6-2007 23:44 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dvh
Is je zuiger niet kapot gat in of zo of je zuigerveren en zijn je membraan kleppen nog wel goed misschien gaan ze niet open of niet goed


membraam is nog 100% in orde zuiger is nieuw


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

naja als jij het zo zegt, denk ik dat er ergens een keerring of pakking weg is, waardoor je geen onderdruk in je carterholte heb


nee dat kan niet want hij heeft echt heel veel compressie
dus ik denk dat rubbert gelijk zal hebben
 
christianos 4-6-2007 23:45 Print reply

Posts: 20445
een verkeerde zuiger kan niet

tenminste als ik zo het hele 2 takt systeem goed overpeins

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:46 uur.
 
rubbert 4-6-2007 23:48 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
een verkeerde zuiger kan niet

tenminste als ik zo het hele 2 takt systeem goed overpeins

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:46 uur.




tuurlijk kan dat wel dat je zuiger aan de onderkant te lang is zodat hij nooit boven je spoelpoorten komt waardoor hij het vacum wat in het catter is niet door kan "geven" aan je inlaat
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
.puch_chopper 4-6-2007 23:48 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
een verkeerde zuiger kan niet

tenminste als ik zo het hele 2 takt systeem goed overpeins

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:46 uur.


nou ik wel want ik heb nog 1 vergeten te vertellen

khad een beetje een noob actie gedaan met men zuiger

ik dacht in die oude zuigers zaten ook van die gaten enin die oude eurokit zuiger zat dus echt een redelijk groo gat en ik heb ook zon gat gemaakt op dezelfde plek bij die andere zuiger maar met die oude zuiger deed hij het wel
maar ik denk dus dat die druk weggaat via de een of andere manier als de zuiger omlaag gaat door dat gat in de zuiger want hij blijft altijd open zegmaar dat gat ... als je in de inlaat kijkt
 
christianos 4-6-2007 23:50 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]




tuurlijk kan dat wel dat je zuiger aan de onderkant te lang is zodat hij nooit boven je spoelpoorten komt waardoor hij het vacum wat in het catter is niet door kan "geven" aan je inlaat

ehm, je weet dat de overdruk in je carter via de spoelkanalen in je blok lopen en dat de spoelpoorten nooit aan de onderkant openen he?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]


nou ik wel want ik heb nog 1 vergeten te vertellen

khad een beetje een noob actie gedaan met men zuiger

ik dacht in die oude zuigers zaten ook van die gaten enin die oude eurokit zuiger zat dus echt een redelijk groo gat en ik heb ook zon gat gemaakt op dezelfde plek bij die andere zuiger maar met die oude zuiger deed hij het wel
maar ik denk dus dat die druk weggaat via de een of andere manier als de zuiger omlaag gaat door dat gat in de zuiger want hij blijft altijd open zegmaar dat gat ... als je in de inlaat kijkt


geen probleem, dat zou je membraam tegen moeten houden.



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:52 uur.
 
rubbert 4-6-2007 23:51 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]


nou ik wel want ik heb nog 1 vergeten te vertellen

khad een beetje een noob actie gedaan met men zuiger

ik dacht in die oude zuigers zaten ook van die gaten enin die oude eurokit zuiger zat dus echt een redelijk groo gat en ik heb ook zon gat gemaakt op dezelfde plek bij die andere zuiger maar met die oude zuiger deed hij het wel
maar ik denk dus dat die druk weggaat via de een of andere manier als de zuiger omlaag gaat door dat gat in de zuiger want hij blijft altijd open zegmaar dat gat ... als je in de inlaat kijkt




waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahhahhahhahhahahahhaha


edit: dat weet ik wel zeker

volgens mij is dat wel het hele probleem, want als daar de gaten niet horen bij die cilinder zou het heel goed kunnen zijn dat je vacum gewoon keihard ergens anders heen gaat

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 4-6-2007 om 23:53 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
.puch_chopper 4-6-2007 23:52 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]




waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahhahhahhahhahahahhaha



wat alch je man sukkel
dat gat is precies hetzelfde en op precies dezelfde plek
 
christianos 4-6-2007 23:52 Print reply

Posts: 20445
Rubbertt, ga je verdiepen in 2 takt

dat gat maakt geen hol uit
 
rubbert 4-6-2007 23:54 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
Rubbertt, ga je verdiepen in 2 takt

dat gat maakt geen hol uit



wel als je het bij een cilinder doet die er niet voor gemaakt is
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
christianos 4-6-2007 23:55 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



wel als je het bij een cilinder doet die er niet voor gemaakt is

owja, hoezo dan?

ik begin geloof ik een beetje moe van je geblaat te worden weetjedat.. met onjuistheden schiet deze jongen niks op.. *zucht

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:56 uur.
 
.puch_chopper 4-6-2007 23:55 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



wel als je het bij een cilinder doet die er niet voor gemaakt is


maar niet als het doet bij een cilinder die er wel voor gemaakt is (bewerkte eurokit)
 
rubbert 4-6-2007 23:57 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

owja, hoezo dan?



nou als die de spoelpoorten niet zo heeft zitten dat het zo uitkomt en dat het vacum wat bedoeld is om benzine aan te zuigen gewoon naar boven op de zuiger oid gaat heb je natuurlijk geen vacum, maar meet morge eerst eens met dat plastic zakje zodat je helemaal zeker weet dat hij niks aanzuigt
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
christianos 4-6-2007 23:57 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]


maar niet als het doet bij een cilinder die er wel voor gemaakt is (bewerkte eurokit)

die inlaatkanalen kunnen op elke cilinder en zijn louter en alleen voor de betere smering van je smallend. en iets eerder opening van je inlaattraject

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



nou als die de spoelpoorten niet zo heeft zitten dat het zo uitkomt en dat het vacum wat bedoeld is om benzine aan te zuigen gewoon naar boven op de zuiger oid gaat heb je natuurlijk geen vacum, maar meet morge eerst eens met dat plastic zakje zodat je helemaal zeker weet dat hij niks aanzuigt



ja en op het moment dat het inlaatgat in je zuiger voor de inlaat kotm is je zuiger toch allang voorbij je boost- en spoelpoorten?
trouwens, op dat moment heerst er nog een overdruk in je verbrandingsruimte en zal er alleen (in het theoretischste geval dat het uberhaupt zou kunnen gebeuren) mengsel terugspuiten naar het carter

Maar het kan al helemaal niet eens gebeuren

en dan hebben we het trouwens over een heel kort moment en maar 1 % van het hele inlaattraject

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 5-6-2007 om 0:01 uur.
 
rubbert 5-6-2007 0:01 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

die inlaatkanalen kunnen op elke cilinder en zijn louter en alleen voor de betere smering van je smallend. en iets eerder opening van je inlaattraject

[...]



ja en op het moment dat het inlaatgat in je zuiger voor de inlaat kotm is je zuiger toch allang voorbij je boost- en spoelpoorten?


Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:58 uur.



en is dat dan niet waar hij last van heeft met z'n zuiger? dat lijkt mij het enige logische dat je geen vacum hebt of idd die keering, een pakking lijkt me sterk om al je vacum me te verliezen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
christianos 5-6-2007 0:02 Print reply

Posts: 20445
lees me edit, ik wist dat je dat ging zeggen, het was ook een dom zinnetje van me, ik bedoelde er iets totaaaaaaal anders mee dan jij

edit: maar laat maar, tegen zoveel eigenwijsheid ga ik niet op, blijf jij maar lekker geloven in je zuigertje.

Ik zou zeggen, neem het boek van Graham Bell eens door, en kom dan terug en herzie je reply's nog maar eens, ik geloof niet dat je ook mar iets van 2 takt snapt

voord e topicstarter:

Bekijk je blokpakking en kerring eens (gooi benzine in je carterholte en kijk of het ergens weglekt)

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 5-6-2007 om 0:06 uur.
 

Dit topic is 4047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved