.puch_chopper |
4-6-2007 23:44 |
Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dvh
Is je zuiger niet kapot gat in of zo of je zuigerveren en zijn je membraan kleppen nog wel goed misschien gaan ze niet open of niet goed
membraam is nog 100% in orde zuiger is nieuw
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
naja als jij het zo zegt, denk ik dat er ergens een keerring of pakking weg is, waardoor je geen onderdruk in je carterholte heb
nee dat kan niet want hij heeft echt heel veel compressie
dus ik denk dat rubbert gelijk zal hebben
|
|
|
|
christianos |
4-6-2007 23:45 |
Posts: 20445 |
een verkeerde zuiger kan niet
tenminste als ik zo het hele 2 takt systeem goed overpeins
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:46 uur.
|
|
|
|
rubbert |
4-6-2007 23:48 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
een verkeerde zuiger kan niet
tenminste als ik zo het hele 2 takt systeem goed overpeins
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:46 uur.
tuurlijk kan dat wel dat je zuiger aan de onderkant te lang is zodat hij nooit boven je spoelpoorten komt waardoor hij het vacum wat in het catter is niet door kan "geven" aan je inlaat
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
.puch_chopper |
4-6-2007 23:48 |
Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
een verkeerde zuiger kan niet
tenminste als ik zo het hele 2 takt systeem goed overpeins
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:46 uur.
nou ik wel want ik heb nog 1 vergeten te vertellen
khad een beetje een noob actie gedaan met men zuiger
ik dacht in die oude zuigers zaten ook van die gaten enin die oude eurokit zuiger zat dus echt een redelijk groo gat en ik heb ook zon gat gemaakt op dezelfde plek bij die andere zuiger maar met die oude zuiger deed hij het wel
maar ik denk dus dat die druk weggaat via de een of andere manier als de zuiger omlaag gaat door dat gat in de zuiger want hij blijft altijd open zegmaar dat gat ... als je in de inlaat kijkt
|
|
|
|
christianos |
4-6-2007 23:50 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
tuurlijk kan dat wel dat je zuiger aan de onderkant te lang is zodat hij nooit boven je spoelpoorten komt waardoor hij het vacum wat in het catter is niet door kan "geven" aan je inlaat
ehm, je weet dat de overdruk in je carter via de spoelkanalen in je blok lopen en dat de spoelpoorten nooit aan de onderkant openen he?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]
nou ik wel want ik heb nog 1 vergeten te vertellen
khad een beetje een noob actie gedaan met men zuiger
ik dacht in die oude zuigers zaten ook van die gaten enin die oude eurokit zuiger zat dus echt een redelijk groo gat en ik heb ook zon gat gemaakt op dezelfde plek bij die andere zuiger maar met die oude zuiger deed hij het wel
maar ik denk dus dat die druk weggaat via de een of andere manier als de zuiger omlaag gaat door dat gat in de zuiger want hij blijft altijd open zegmaar dat gat ... als je in de inlaat kijkt
geen probleem, dat zou je membraam tegen moeten houden.
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:52 uur.
|
|
|
|
rubbert |
4-6-2007 23:51 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]
nou ik wel want ik heb nog 1 vergeten te vertellen
khad een beetje een noob actie gedaan met men zuiger
ik dacht in die oude zuigers zaten ook van die gaten enin die oude eurokit zuiger zat dus echt een redelijk groo gat en ik heb ook zon gat gemaakt op dezelfde plek bij die andere zuiger maar met die oude zuiger deed hij het wel
maar ik denk dus dat die druk weggaat via de een of andere manier als de zuiger omlaag gaat door dat gat in de zuiger want hij blijft altijd open zegmaar dat gat ... als je in de inlaat kijkt
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahhahhahhahhahahahhaha
edit: dat weet ik wel zeker
volgens mij is dat wel het hele probleem, want als daar de gaten niet horen bij die cilinder zou het heel goed kunnen zijn dat je vacum gewoon keihard ergens anders heen gaat
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 4-6-2007 om 23:53 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
.puch_chopper |
4-6-2007 23:52 |
Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahhahhahhahhahahahhaha
wat alch je man sukkel
dat gat is precies hetzelfde en op precies dezelfde plek
|
|
|
|
christianos |
4-6-2007 23:52 |
Posts: 20445 |
Rubbertt, ga je verdiepen in 2 takt
dat gat maakt geen hol uit
|
|
|
|
rubbert |
4-6-2007 23:54 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
Rubbertt, ga je verdiepen in 2 takt
dat gat maakt geen hol uit
wel als je het bij een cilinder doet die er niet voor gemaakt is
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
christianos |
4-6-2007 23:55 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
wel als je het bij een cilinder doet die er niet voor gemaakt is
owja, hoezo dan?
ik begin geloof ik een beetje moe van je geblaat te worden weetjedat.. met onjuistheden schiet deze jongen niks op.. *zucht
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:56 uur.
|
|
|
|
.puch_chopper |
4-6-2007 23:55 |
Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
wel als je het bij een cilinder doet die er niet voor gemaakt is
maar niet als het doet bij een cilinder die er wel voor gemaakt is (bewerkte eurokit)
|
|
|
|
rubbert |
4-6-2007 23:57 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
owja, hoezo dan?
nou als die de spoelpoorten niet zo heeft zitten dat het zo uitkomt en dat het vacum wat bedoeld is om benzine aan te zuigen gewoon naar boven op de zuiger oid gaat heb je natuurlijk geen vacum, maar meet morge eerst eens met dat plastic zakje zodat je helemaal zeker weet dat hij niks aanzuigt
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
christianos |
4-6-2007 23:57 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]
maar niet als het doet bij een cilinder die er wel voor gemaakt is (bewerkte eurokit)
die inlaatkanalen kunnen op elke cilinder en zijn louter en alleen voor de betere smering van je smallend. en iets eerder opening van je inlaattraject
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
nou als die de spoelpoorten niet zo heeft zitten dat het zo uitkomt en dat het vacum wat bedoeld is om benzine aan te zuigen gewoon naar boven op de zuiger oid gaat heb je natuurlijk geen vacum, maar meet morge eerst eens met dat plastic zakje zodat je helemaal zeker weet dat hij niks aanzuigt
ja en op het moment dat het inlaatgat in je zuiger voor de inlaat kotm is je zuiger toch allang voorbij je boost- en spoelpoorten?
trouwens, op dat moment heerst er nog een overdruk in je verbrandingsruimte en zal er alleen (in het theoretischste geval dat het uberhaupt zou kunnen gebeuren) mengsel terugspuiten naar het carter
Maar het kan al helemaal niet eens gebeuren
en dan hebben we het trouwens over een heel kort moment en maar 1 % van het hele inlaattraject
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 5-6-2007 om 0:01 uur.
|
|
|
|
rubbert |
5-6-2007 0:01 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
die inlaatkanalen kunnen op elke cilinder en zijn louter en alleen voor de betere smering van je smallend. en iets eerder opening van je inlaattraject
[...]
ja en op het moment dat het inlaatgat in je zuiger voor de inlaat kotm is je zuiger toch allang voorbij je boost- en spoelpoorten?
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 23:58 uur.
en is dat dan niet waar hij last van heeft met z'n zuiger? dat lijkt mij het enige logische dat je geen vacum hebt of idd die keering, een pakking lijkt me sterk om al je vacum me te verliezen
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
christianos |
5-6-2007 0:02 |
Posts: 20445 |
lees me edit, ik wist dat je dat ging zeggen, het was ook een dom zinnetje van me, ik bedoelde er iets totaaaaaaal anders mee dan jij
edit: maar laat maar, tegen zoveel eigenwijsheid ga ik niet op, blijf jij maar lekker geloven in je zuigertje.
Ik zou zeggen, neem het boek van Graham Bell eens door, en kom dan terug en herzie je reply's nog maar eens, ik geloof niet dat je ook mar iets van 2 takt snapt
voord e topicstarter:
Bekijk je blokpakking en kerring eens (gooi benzine in je carterholte en kijk of het ergens weglekt)
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 5-6-2007 om 0:06 uur.
|
|
|
|