Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - stuk van zuiger af, mt5 honda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43355 - stuk van zuiger af, mt5 honda
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Splendid 4-6-2007 20:55 Print reply

Posts: 8421
met zon zuiger startte mn 70 imi nog met 2 kickjes en reed die nog 60 oid..normaal gesproken niet kapot te krijgen:P jouw brommer heeft gewoon schijt aan je
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
christianos 4-6-2007 20:56 Print reply

Posts: 20445
neej jongens, deze is gewoon net zoals elke meteoor/immi zuiger ontploft bij de uitlaatpoort..

niks nieuws onder de zon
 
Splendid 4-6-2007 20:56 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
neej jongens, deze is gewoon net zoals elke meteoor/immi zuiger ontploft bij de uitlaatpoort..

niks nieuws onder de zon


draaien tot de zon komt
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
christianos 4-6-2007 20:58 Print reply

Posts: 20445
*graauw *


Owja, waarschijnlijk ga je geen oorzaak vinden.en is die er ook niet
 
BlackHonda 4-6-2007 20:59 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
*graauw *


Owja, waarschijnlijk ga je geen oorzaak vinden.en is die er ook niet

Hij kan zen zuiger toch verkeerd gemonteerd hebben, verklaart namelijk een hoop. Mijn zuiger zag er precies hetzelfde uit namelijk.
 
Cyper.76 4-6-2007 20:59 Print reply

Posts: 219
is dit mijn oorzaak? want waar de 'IN' stond op de zuiger zat aan de uitlaat kant.. daardoor is hij kapot gegaan ? alvast bedankt
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-6-2007 20:59 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
*graauw *


Owja, waarschijnlijk ga je geen oorzaak vinden.en is die er ook niet


zoiets kan natuurlijk wel gevolgen hebben , die weer een oorzaak kunnen vormen voor een volgende vastloper.



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 4-6-2007 om 21:00 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
christianos 4-6-2007 21:01 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


zoiets kan natuurlijk wel gevolgen hebben , die weer een oorzaak kunnen vormen voor een volgende vastloper.



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 4-6-2007 om 21:00 uur.

dat zeker , blok goed nakijken en uitspoelen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackHonda
[...]

Hij kan zen zuiger toch verkeerd gemonteerd hebben, verklaart namelijk een hoop. Mijn zuiger zag er precies hetzelfde uit namelijk.



Zoals ik al zei, meteoor zuigers hebben de nare eigenschap om zomaar na een willekeurig aantal kilometers bij de uitlaatpoort kapot te springen.
En dan zien ze er precies zo uit.

ga maar searchen, is een heel topic over


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
is dit mijn oorzaak? want waar de 'IN' stond op de zuiger zat aan de uitlaat kant.. daardoor is hij kapot gegaan ? alvast bedankt



okee, dan is dat oorzaak, dat is gewoon dom

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 21:02 uur.
 
BlackHonda 4-6-2007 21:01 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
is dit mijn oorzaak? want waar de 'IN' stond op de zuiger zat aan de uitlaat kant.. daardoor is hij kapot gegaan ? alvast bedankt

OMG!!! Dan heb je hetzelfde als ik gedaan!! Ik zat de foto's net ook alis te bekijken! Je zuiger moet met IN naar de Inlaat wijzen, dus naar de achterkant van de brommer!

Edit: Hak toch gelijk

Dit bericht is gewijzigd door BlackHonda op 4-6-2007 om 21:02 uur.
 
slimpiej 4-6-2007 21:04 Print reply

Posts: 174
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
is dit mijn oorzaak? want waar de 'IN' stond op de zuiger zat aan de uitlaat kant.. daardoor is hij kapot gegaan ? alvast bedankt


nu weet je ook weer hoe je je zuiger NIET op je brommer moet zetten

 
Cyper.76 4-6-2007 21:04 Print reply

Posts: 219
haha :P maar ik ben ook nog maar een newbie he! iedereen moet leren :P maar iig iedereen bedankt blok uitspoelen ofzo is denk niet nodig.. wil ik liever ook niet mee prutsen, want dat word mijn 1e keer ook daarvoor.. ik ga denk ik voor de 45,00mm airsal zuiger btw als iemand wil weten
 
christianos 4-6-2007 21:05 Print reply

Posts: 20445
volgens mij heeft iedereen deze fout wel eens gemaakt..

edit: je moet wel je blok uitspoelen hoor, anders zit hij binnen no-time weervast als er nog gruis rondzwerft

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-6-2007 om 21:05 uur.
 
BlackHonda 4-6-2007 21:05 Print reply

Posts: 1115
Voordat je je cilinder erop zet altijd eerst kijken welke kant je zuiger op moet, nou is dat bij 70cc Imi bij Honda MT5 altijd de IN naar de Inlaat kant, maar mocht je een andere zuiger hebben, kijk dan eerst of de zuiger pennetjes niet over je poorten lopen.


Edit: @ Cyper.76 Ik raad je aan om de gehele cilinder te kopen dan, kost ong. 90 euro. Airsal zuiger in imitatie gaat niet goed denk ik.

Dit bericht is gewijzigd door BlackHonda op 4-6-2007 om 21:06 uur.
 
Cyper.76 4-6-2007 21:09 Print reply

Posts: 219
als ik het blok openhaal, kan ik dan alles zien zitten en niet dat er meteen alles losligt? de tandwielen enz. in het blok? als ik de zuiger goed inrijd denk dat de airsal wel goed gaat hoor zal morgen wel ff wat luitjes vragen op school
 
christianos 4-6-2007 21:10 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
als ik het blok openhaal, kan ik dan alles zien zitten en niet dat er meteen alles losligt? de tandwielen enz. in het blok? als ik de zuiger goed inrijd denk dat de airsal wel goed gaat hoor zal morgen wel ff wat luitjes vragen op school

spoelen gekkie, niet het blok splitsen.

5 liter diesel erin en even de carterholte schoonblazen met de compessor of zoals ik altijd doe(geen compressor) op zijn kop schudden.
 

Dit topic is 3122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved