Endymion |
5-6-2007 14:15 |
Posts: 1583 |
als ik me zo bedenk dan was dat bij mij ook kan toch geen kwaad ...
want de krukas worde niet op die richting belast .. en zowel een beetje dan vangt de andere kant die wel klemt het op
ik zou hier niets aan doen iig
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Vuile Beunkoe |
5-6-2007 18:09 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Endymion
als ik me zo bedenk dan was dat bij mij ook kan toch geen kwaad ...
want de krukas worde niet op die richting belast .. en zowel een beetje dan vangt de andere kant die wel klemt het op
ik zou hier niets aan doen iig
Kon er een maand mee doorrijden zonder er iets aan te doen, daarna was het toch echt wel over. Krukas word juist wel belast in die richting, je hoort em bij sommige toerentallen ook in het lager heen en weer slaan. Andere lager slijt dan weer extreem snel.
@ PRO TUNING
je lult gewoon 4kant uit je nek man. Je denkt wel dat je alles bent met je "goede raad" maar eventjes de moeite nemen om nou te kijken wat écht het probleem is doe je niet.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Henk-88 |
5-6-2007 22:27 |
Posts: 26703 |
Rustig aan Lucas, er zijn hier best nuttige dingen gepost.
Als je niet het antwoord krijgt dat je wilt dan is 't beter om de vraag duidelijker te stellen of als je dat niet lukt, haar eventueel te herhalen.
Een waarom heb ik nog niet maar ik krijg wel het idee dat er ogenschijnlijk dezelfde lagers zijn die een gering binnenmaat-verschil kunnen hebben ten opzichte van elkaar.
Kun je het opbrengen om met je tot het uiterste getergde brein en je/een krukas naar een andere bromboer/lagerhandelaar te gaan en daar ter plekke opnieuw een lager/meerdere lagers op je krukas te schuiven?
Dat zou ik doen iig om wat duidelijkheid te krijgen over het waarom.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
De Schout |
5-6-2007 22:33 |
Posts: 5327 |
andere lager zal miss net achter een braampje blijven hangen zijn ofzo. de rechterkant hoort het lager schuivend over te gaan. nadeel is alleen dat het dan gaat 'walsen' en je dus steeds meer speling krijgt...
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Vuile Beunkoe |
6-6-2007 11:33 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Rustig aan Lucas, er zijn hier best nuttige dingen gepost.
Als je niet het antwoord krijgt dat je wilt dan is 't beter om de vraag duidelijker te stellen of als je dat niet lukt, haar eventueel te herhalen.
Een waarom heb ik nog niet maar ik krijg wel het idee dat er ogenschijnlijk dezelfde lagers zijn die een gering binnenmaat-verschil kunnen hebben ten opzichte van elkaar.
Kun je het opbrengen om met je tot het uiterste getergde brein en je/een krukas naar een andere bromboer/lagerhandelaar te gaan en daar ter plekke opnieuw een lager/meerdere lagers op je krukas te schuiven?
Dat zou ik doen iig om wat duidelijkheid te krijgen over het waarom.
*kalmeert*
Maar het is dus een bekend probleem bij honda's dat dit met ori krukassen voorkomt? vage shit dan...
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Sypie_Honda |
6-6-2007 13:04 |
Posts: 13830 |
jah, dat probeerde ik te zeggen
gewoon nieuwe aftermarket krukas kopen.
en linkerhuis uit laten kotteren.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
driver004 |
6-6-2007 13:07 |
Posts: 3418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
jah, dat probeerde ik te zeggen
gewoon nieuwe aftermarket krukas kopen.
en linkerhuis uit laten kotteren.
een aftermarkt krukas voor mbx80 zijn er niet..
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
Vuile Beunkoe |
6-6-2007 13:11 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
jah, dat probeerde ik te zeggen
gewoon nieuwe aftermarket krukas kopen.
en linkerhuis uit laten kotteren.
hm heb nog een andere ori krukas liggen, met lagers er nog op... Die gaat er dan in.
en kotteren, omfg het is maar een brommer, vd winter is er hopelijk een motor
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Sypie_Honda |
6-6-2007 13:12 |
Posts: 13830 |
niehiet ow dat is verrot, ik ging er van uit dat die er wel waren
nja dan kan je er een stukje afdraaien, en er een bus omheen doen. een daar het lager weer omheen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Vuile Beunkoe |
6-6-2007 16:19 |
|
Sypie_Honda |
6-6-2007 16:20 |
Posts: 13830 |
ik anders wel, als je belangstelling hebt moet je maar ff inboxen
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
John Huijben |
6-6-2007 17:07 |
Posts: 2433 |
naja ik heb nog nooooit gehad dat een lager eerst gewoon vast zat bij t eraf halen, en dat datzelfde lager er daarna ineens 2/10e mm speling heeft op dezelfde as.
maargoed ik pers mn krukaslagers altijd van de as af, in plaats van met n slijptol.
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 6-6-2007 om 17:07 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Vuile Beunkoe |
6-6-2007 17:11 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
naja ik heb nog nooooit gehad dat een lager eerst gewoon vast zat bij t eraf halen, en dat datzelfde lager er daarna ineens 2/10e mm speling heeft op dezelfde as.
maargoed ik pers mn krukaslagers altijd van de as af, in plaats van met n slijptol.
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 6-6-2007 om 17:07 uur.
buitenschaal stukje ingeslepen zodat poelietrekker grip had
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
John Huijben |
6-6-2007 17:12 |
Posts: 2433 |
dannog is het nog gewoon niet logisch
je haalt geen 0,2mm materiaal weg door een lager van je krukas af te trekken, als het goed is helemaaal niets.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Vuile Beunkoe |
6-6-2007 17:14 |
Posts: 6114 |
w00t, jij snapt dus wrom ik het topic open.
ik snap het dus ook niet hoe dit zomaar kan.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|