Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas 2 cilinder ABT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1066 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43328 - krukas 2 cilinder ABT
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Senda01 3-6-2007 16:12 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
is het niet makkelijker een 2 cilinder krukas als uitgangspunt te nemen ?


ja daar zitten we ook nog even over te denken, om bijvoorbeeld een krukas van een buitenboord motor (2t) als basis te nemen.
 
Biet is Biet en afstellen kan'ie niet
khaz 3-6-2007 16:12 Print reply

Posts: 1450
ja dat is slim, dingen zijn meestal een cc of 90 /100 dus niet te groot
 
HPI |w00t
Leen 3-6-2007 16:13 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Senda01
Leidse Instrumentenmakers School (LIS) in Leiden uiteraard.
www.lis-mbo.nl



gezellig, dan kom je bij mij op school.
 
Senda01 3-6-2007 16:43 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
spiebanen in de krukassse frezen, en dan kan je ze met een bus verbinden.


ja maar volgens mij zijn de meeste krukassen gehard, en dat freesd lastig kan ik je vertellen!
 
Biet is Biet en afstellen kan'ie niet
Senda01 3-6-2007 16:43 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



gezellig, dan kom je bij mij op school.


meen je? ok vet
 
Biet is Biet en afstellen kan'ie niet
Senda01 3-6-2007 16:44 Print reply

Posts: 81
Kheb ff me Autodesk een tekening gemaakt van de krukas hoe het er ongeveer moet uitzien:

http://img402.images.../6656/krukas2ws6.jpg
 
Biet is Biet en afstellen kan'ie niet
Sjeeskees 3-6-2007 16:46 Print reply

Posts: 365
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


als je het niet weet reageer dan niet



dan mag iedereen zich stilhouden, abt gaat heus niet vertellen hoe ze dat gedaan hebben, abt heeft dat trouwens ook niet gedaan, dat hebben ze laten doen (die krukas maken)
 
ovc-sprintteam #4
Senda01 3-6-2007 16:47 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjeeskees
[...]



dan mag iedereen zich stilhouden, abt gaat heus niet vertellen hoe ze dat gedaan hebben, abt heeft dat trouwens ook niet gedaan, dat hebben ze laten doen (die krukas maken)

wat een mietjes, niet eens zelf gedaan
 
Biet is Biet en afstellen kan'ie niet
Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-6-2007 16:54 Print reply

Posts: 9841
ik zou de krukas los laten persen, langere bigendpen pakken en dan 2 drijfstangen eraan laten knallen.

En dan een geile Vtwin maken.

ow kut dat kan niet zo simpel bij een 2t.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 3-6-2007 om 16:54 uur.
 
Too cool for school!
Senda01 3-6-2007 17:10 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik zou de krukas los laten persen, langere bigendpen pakken en dan 2 drijfstangen eraan laten knallen.

En dan een geile Vtwin maken.

ow kut dat kan niet zo simpel bij een 2t.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 3-6-2007 om 16:54 uur.


als je kan lezen zie je dat ik zelf een pers heb, laten is dus neit van toepassing
 
Biet is Biet en afstellen kan'ie niet
Harold 3-6-2007 17:15 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik zou de krukas los laten persen, langere bigendpen pakken en dan 2 drijfstangen eraan laten knallen.

En dan een geile Vtwin maken.

ow kut dat kan niet zo simpel bij een 2t.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 3-6-2007 om 16:54 uur.


Kan wel, maar dan moet je er een boxer van maken, dan kunnen ze het carter delen, in een v-vorm wil dit niet. De cilinder moet een hoek van 180 graden met elkaar maken(recht tegenover elkaar dus). Je kunt is naar jawa kijken, die had volgensmij 2takt boxer motors.

2 krukassen aan elkaar verbinden lijkt me niet echt moelijk als je een draaibank tot je beschikking hebt. Gewoon van beide krukassen aan 1 kant een stuk van de as afdraaien (dat wil wel, is niet te hard) en dan spiebaan er in en een bus er over zoals al eerder is gezecht.

Over die bus plaats je dan 2 lagers met in het midden een dubbele keering. Je kunt er ook voor kiezen om 1 lager in het midden van je tussen stukje te plaatsen en dan aan beide kanten een keering, dan heb je een kleinere ruimte in je carter. Maar dan moet je wel ff goed nadenken over de smering van dat ene lager.

Je zou ook nog op de ene krukas linksdraad kunnen snijden en op de ander rechts en dan ook doormiddel van een busje waar ook links en rechtsdraad in zit aan elkaar te schroeven, en dan met een paar borgboutjes er in. Maar de 1e manier lijkt mij net zo makelijk.
 
PRO TUNING 3-6-2007 17:44 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Kan wel, maar dan moet je er een boxer van maken, dan kunnen ze het carter delen


Het carter delen bij een 2- takt ??

 
Henk-88 3-6-2007 17:48 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Het carter delen bij een 2- takt ??



Waarom niet? Of is het verschil in de toestroom van mengsel naar de verbrandingsruimten ontoelaatbaar?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Harold 3-6-2007 18:30 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Het carter delen bij een 2- takt ??




http://www.bk350.de/rest/bk/index.htm

Misschien een beetje onduidelijk plaatje, maar voor zover ik kan zien is het toch echt een gedeeld carter en ook nog is n 2 takt.
 
John Huijben 3-6-2007 18:35 Print reply

Posts: 2433
waarom maak je nie zoiets ?

lijkt mij de makkelijkste manier.
denk dat het mischien nog wel mogelijk is om dit te maken zonder de krukassen uit elkaar te persen, tenminste als je n draaibank met n goede klauwplaat heeft die niet slingert of onnauwkeurig is.
gewoon zorgen dat je drijfstang niet steeds tegen de drieklauw aan loopt te tetsen, en dat er geen spanen in je lager komen.
gewoon op de krukaswangen inspannen, meetklokje op het deel waar je lager zit zetten, en als er teveel afwijking inzit met een onafhankelijke 4klauw doen.
gewoon heel de astap zegmaar waar je lagers opzitten afdraaien tot een bepaalde diameter, bv. rond 20 ofzo.
en dan beide astappen inkorten tot de goede lengte, zodat de krukassen op de goede afstanden van elkaar komen te zitten.

vervolgens de krukas in een freesbank inspanne, zorgen dat de astap recht zit tov de freesassen zegmaar, en dan bij beide krukassen een hoek uit de astap frezen zodat de boel in elkaar valt.

vervolgens daar een bus overheen die dan weer de goede diameter heeft voor je lagers en keeringen.
de diepte van de hoek die je uitfreest moet je zo maken dat je een goede passing hebt.
zo kan je de krukassen zelf nog splitsen en in elkaar zetten, om het blok uit elkaar te kunnen halen.

lijkt me opzich wel mogelijk.
moet je wel zeer nauwkeurig kunnen werken, als je ergens een tiende afwijking hebt draai je zo n krukas in de soep.
ligt er ook aan waar je die afwijking hebt natuurlijk, maar je zult wat ervaring nodig hebben om dit te maken.

hier ff n foto om de boel n beetje duidelijk te maken.
denk dat t zo steviger is dan met n spiebaan, en compacter te maken.




en dat t zo in elkaar valt


edit:

over het draaien van een krukas trouwens.
heb het niet bij veel verschillende krukassen gedaan, maar weet wel dat het bij honda krukassen iig kan, en denk dat het bij bijna alle assen wel moet lukken.
iets als de bigend pin zul je niet afgedraaid krijgen, maar de krukaswangen enzo zelf wel.
dit is een krukas die ik aangepast heb, is ook veel aan gedraaid, en dat was wel te doen.
kon niet meer dan 0,5mm voorzetten of ik kreeg al blauwe spanen, maar het was wel te doen.



Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 3-6-2007 om 18:38 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 8418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved