Quote: Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
[...]
misschien beetje domme vraag maar waar dienen de fluit en boosterpoorten voor?
Fluitpoorten, dit zijn extra uitlaatpoorten, dus je hebt 3 uitlaatpoorten ipv 1 (normaal). Dit geeft een groter oppervlakte aan uitlaatpoort wat vaak meer vermogen geeft
Boosterpoorten zijn spoelpoorten die naar de cilinderkop gericht zijn (normale spoelpooren zijn naar de achterwand gericht) Boosterpoorten zorgen voor een nog betere vulling van de cilinder, en omdat er dan meer lucht en benzine in zit krijg je meer vermogen
Sproeiermaat, ff kijken wat was je setup alweer?
- 50cc Athena
- Proma circuit
- Snorcarter (niet uitgevijld?)
- Krukas (niet getuned?)
- 13.13 carburateur
- Malossi Powerfilter
Dan zal je toch wel op een 62-64sproeier uitkomen (ligt er ook aan welke spons je in je filter hebt zitten), Vriend van mij had met ongeveer dezelfde setup een 66 sproeier, maar die was ook iets te groot.
|