Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43325 - 50cc
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vespa_hein 4-6-2007 19:56 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
zowiezo is een citta/ciao niet gemaakt om zo hard te rijden. Wat denk je van die gammele remmen en die voorvork...


ik heb voor en achter trommel remmen en hij remt prima, maar als ik nu gewoon een snelle 50 cc koop athena of malossi of iets dergelijks moet het toch echt wel wat snelheid schelen?
 
ArvidW 4-6-2007 20:21 Print reply

Posts: 201
In snelheid gaat het zeker schelen, als je nu 60 rijdt is 70 wel haalbaar.

Wat vooral gaat schelen is de manier waarop je van 0-60 komt, met een 50 snel trek je meestal een stuk sneller op
 
vespa_hein 4-6-2007 21:00 Print reply

Posts: 466
ik kan dan wel gewoon mijn standaard cilinderkop houden toch als ik een 50 snel heb?
 
christianos 4-6-2007 21:06 Print reply

Posts: 20445
ja
 
vespa_hein 4-6-2007 21:19 Print reply

Posts: 466
welke is het beste/snelste?

50cc olympia 38,4mm 10pin of de

Athena Cilinder 50CC P10 Citta


Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 4-6-2007 om 21:26 uur.
 
mtx-r50 4-6-2007 21:49 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
[...]


ik heb voor en achter trommel remmen en hij remt prima, maar als ik nu gewoon een snelle 50 cc koop athena of malossi of iets dergelijks moet het toch echt wel wat snelheid schelen?


ik had ook degelijke trommelremmen op mijn snor, ben toch tege 60 vol op een ijzere paal geknalt omdat die kutremmen het begaven

maar als ik van jou was kocht ik een 70cc athena, en als je ouders wat vragen: lieg

 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
ArvidW 4-6-2007 21:51 Print reply

Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
welke is het beste/snelste?

50cc olympia 38,4mm 10pin of de

Athena Cilinder 50CC P10 Citta


Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 4-6-2007 om 21:26 uur.



de Athena
 
vespa_hein 6-6-2007 19:19 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Je hebt voor vespa eigenlijk maar een paar fatsoenlijke 50cc's

- DR50 (best snelle cilinder, grotere uitlaatpoort, grotere spoelpoorten en 2 boosterpoorten
- Athena 50cc (zeer goede aluminium cilinder, uitlaat met fluitpoortjes ! , 2 normale spoelpoorten, 4 boosterpoorten
- Polini 50cc (zeer zeldzaam, wel goed , 1 uitlaatpoort, 2 spoelpoorten, 3 boosterpoorten in vorm van een W)
- Malossi 50cc snel (echt gaaf ding, heeft een 27mm flens (dus je moet je uitlaat laten verlassnen naar 27mm flens, maar deze cilinder is echt wel top !)

Athena
http://www.jmpb.nl/s...t.php?product=VE3219

Malossi
http://www.jmpb.nl/s...t.php?product=VE3369


Dus wil je het makkenlijk hebben koop de athena, wil je echt iets gaafs koop een malossi 50cc , koop een 12pen krukas, en verbouw je uitlaat !


misschien beetje domme vraag maar waar dienen de fluit en boosterpoorten voor?

 
vespa_hein 13-6-2007 14:11 Print reply

Posts: 466
Hoeveel maten groter moet gaan met mn sproeier als ik die 50 snel heb?
 
ArvidW 13-6-2007 16:58 Print reply

Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
[...]


misschien beetje domme vraag maar waar dienen de fluit en boosterpoorten voor?




Fluitpoorten, dit zijn extra uitlaatpoorten, dus je hebt 3 uitlaatpoorten ipv 1 (normaal). Dit geeft een groter oppervlakte aan uitlaatpoort wat vaak meer vermogen geeft

Boosterpoorten zijn spoelpoorten die naar de cilinderkop gericht zijn (normale spoelpooren zijn naar de achterwand gericht) Boosterpoorten zorgen voor een nog betere vulling van de cilinder, en omdat er dan meer lucht en benzine in zit krijg je meer vermogen


Sproeiermaat, ff kijken wat was je setup alweer?
- 50cc Athena
- Proma circuit
- Snorcarter (niet uitgevijld?)
- Krukas (niet getuned?)
- 13.13 carburateur
- Malossi Powerfilter

Dan zal je toch wel op een 62-64sproeier uitkomen (ligt er ook aan welke spons je in je filter hebt zitten), Vriend van mij had met ongeveer dezelfde setup een 66 sproeier, maar die was ook iets te groot.
 
vespa_hein 13-6-2007 18:07 Print reply

Posts: 466
setup:

50cc athena
13/13 dellorto
carter: standaard geen snor
krukas standaard
malossi powerfilter
SPROEIERMAAT NU: 68

maar in iedergeval bedankt voor zo veel info

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 13-6-2007 om 18:11 uur.

en ff ander vraagje (ik blijf lastig:P) ik heb een 13/13 carb op mn inlaatpoort zitten, kan ik mijn inlaatpoort anders niet beter uitboren tot 13mm? en dan mn uitlaat dan ook.


Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 13-6-2007 om 18:34 uur.
 
vespa_hein 14-6-2007 18:16 Print reply

Posts: 466
juist ik wil een grotere achterpoulie zodat ik meer trekkracht heb maar moet je de buitenkant van de poulie meten of de binnenkant? (waar de snaar invalt)
 
-Bassie- 14-6-2007 18:55 Print reply

Posts: 6617
maat pouly staat er op.

inlaat moet je uitboren voor een 13/13 naar 13mm jah.

uitlaat kan dat niet mee.


 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
vespa_hein 15-6-2007 11:14 Print reply

Posts: 466
wat bedoel je met uitlaat kan dat niet mee? Dat ik niets aan mn uitlaatpoort hoef te doen?
 

Dit topic is 6816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved