Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1176 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43325 - 50cc
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KennyVespa 4-6-2007 13:41 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
waarom zou een 50cc geen 70 kunnen halen. Een 50cc kan net zoveel toeren draaien als een 70cc, dus even hard lopen, als je die toeren kan halen op de weg



een standaard vespa 50cc kan die toeren niet draaien, die draait er maar 4650, bij een crosser oke maar bij een vespa niet, en je zegt dat een 50cc evenhard kan als een 70cc, is het zelfde als je zegt mijn 1,3 peugeot draait 7000 toeren, en me vaders bmw m6 draait ook 7000 dus dan gaan ze even hard,:S zal wel makkelijk zijn als het zo was, rijd je een sprinter eruit met een 50Cc, dus vind dit niet logisch van je

Dit bericht is gewijzigd door KennyVespa op 4-6-2007 om 13:43 uur.
 
-Tom- 4-6-2007 13:43 Print reply

Posts: 4151
waarom zou die maar 4650 toeren draaien
 
FTS Member
KennyVespa 4-6-2007 13:43 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
waarom zou die maar 4650 toeren draaien



dat moet je aan piaggio vragen, die cilinder draait nu eenmaal die toeren, meer kan ik er ook niet van maken
 
Makrolon 4-6-2007 13:45 Print reply

Posts: 6733
hahaha ja joh^^ een 50 cc draait over t algemeen meer toeren als een 70 cc. mits ze alle 2 snel zijn. alleen een 70 heeft meer kracht door de grote inhoud = meer mengsel in je cylinder.

en alsjeblieft stop met praten alsof je er verstand van hebt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
KennyVespa 4-6-2007 13:46 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
hahaha ja joh^^ een 50 cc draait over t algemeen meer toeren als een 70 cc. mits ze alle 2 snel zijn. alleen een 70 heeft meer kracht door de grote inhoud = meer mengsel in je cylinder.

en alsjeblieft stop met praten alsof je er verstand van hebt.


ikke???, heb er wel degelijk verstand van, rijd/sleutel, al 2 jaar non stop aan vespas dus vertel me aub niks
 
-Tom- 4-6-2007 13:47 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KennyVespa
[...]



dat moet je aan piaggio vragen, die cilinder draait nu eenmaal die toeren, meer kan ik er ook niet van maken

jaja, ik durf te wedden dat een standaard 50 km/h citta ofzo meer toeren draait als dat
 
FTS Member
-Bassie- 4-6-2007 13:48 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KennyVespa
[...]


ikke???, heb er wel degelijk verstand van, rijd/sleutel, al 2 jaar non stop aan vespas dus vertel me aub niks


hoe weet jij dan dat een vespa precies zoveel toeren draait??

en met 50cc niet meer toeren draait.

en dan heb je mooi 2 jaar naar de klote geholpen
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Makrolon 4-6-2007 13:48 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

jaja, ik durf te wedden dat een standaard 50 km/h citta ofzo meer toeren draait als dat


echt wel. als je je stionairschroefje ver indraait draai je die toeren al bijna man. wat een sukkel.
 
KTM 525 EXC Supermoto
KennyVespa 4-6-2007 13:48 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

jaja, ik durf te wedden dat een standaard 50 km/h citta ofzo meer toeren draait als dat


tuup dan test het zelf maar, en dan kijk je wier gelijk heeft, maar maar een toerenteller van stage 6 aan de bougie kabel, ga rijden en kijk maar dat die niet meer draait
 
-Tom- 4-6-2007 13:52 Print reply

Posts: 4151
dan zal die teller wel niet kloppen
 
FTS Member
KennyVespa 4-6-2007 13:56 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
dan zal die teller wel niet kloppen



ik ben hierover uitgepraat, als je iets vraagt en iemand geeft je antwoord en je gelooft het niet, jah dan probleem voor jou, maar ik weet gewoon 100% fucking procent zeker dat die zoveel toeren draait, heb immers het boek van piaggio over vespa ciao/si/citta/bravo hier liggen,

maarjah lekker boeiend blijf maar lekker kinderachtig doen

einde discussie
 
-Bassie- 4-6-2007 13:58 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KennyVespa
[...]



ik ben hierover uitgepraat, als je iets vraagt en iemand geeft je antwoord en je gelooft het niet, jah dan probleem voor jou, maar ik weet gewoon 100% fucking procent zeker dat die zoveel toeren draait, heb immers het boek van piaggio over vespa ciao/si/citta/bravo hier liggen,

maarjah lekker boeiend blijf maar lekker kinderachtig doen

einde discussie


je gaat als jij gelijk hebt over discussie door tot je gelijk krijg dus jij hebt geen gelijk want je hebt zo iets van ik wil tog niet dan stop ik maar.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
ArvidW 4-6-2007 14:22 Print reply

Posts: 201
Mijn 70cc vespa die toch flink opgefokt is haalt maximaal 9400rpm (85km/uur voor setup klik op mijn naam) , een geheel std vespa haalt 4250 rpm (volgens fabrieksopgave)

Een std cilinder heb ik wel tot 7000rpm gehad, een 50cc snel (dus met boosterpoorten) heb ik tot 9000rpm gehad.


Een 50cc van vespa kan net 70km uur halen, het duurt aleen ERG lang voordat je daarop zit. Een Athena50, DR50, Malossi 50 halen dat allemaal wel. Een std SNOR cilinder haalt dat nooit !, een std BROM cilinder met veel wind mee, kleine pully, super setup, nieuwe veertjes enz enz gaat dat net aantikken (Dus alleen onder optimale omstandigheden zal hij dat halen)


Maar jij geeft nu aan dat je brommer al 60-70 loopt, dan heb ik helaas slecht nieuws voor je dat er niet veel snelheidwinst meer te behalen is behalve als je een cilinderwissel doet

Ik begrijp dat je niet van 50cc af wilt stappen, vandaar het volgende setupje:
- 50cc malossi 27mm
- Eurocilindro watergekoelde kop met Polini radiator (verdampingskit)
- 13.13 + uitgevijlde inlaat + malossi filter
- Krukas tunen (wel Berekenen ! niet zomaar wat erafbeunen) http://www.vespa-cia...p?m=posts&q=4179
- Proma Circuit uitlaat, verlassen tot 27mm

Daarmee zul je als je niet te veel weegt en wat wind mee hebt de 75 kunnen halen, maar dan heb je voor vespa wel ongeveer het maximale uit je 50cc gehaald.

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 4-6-2007 om 14:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 4-6-2007 om 14:34 uur.
 
Makrolon 4-6-2007 14:52 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Mijn 70cc vespa die toch flink opgefokt is haalt maximaal 9400rpm (85km/uur voor setup klik op mijn naam) , een geheel std vespa haalt 4250 rpm (volgens fabrieksopgave)

Een std cilinder heb ik wel tot 7000rpm gehad, een 50cc snel (dus met boosterpoorten) heb ik tot 9000rpm gehad.


Een 50cc van vespa kan net 70km uur halen, het duurt aleen ERG lang voordat je daarop zit. Een Athena50, DR50, Malossi 50 halen dat allemaal wel. Een std SNOR cilinder haalt dat nooit !, een std BROM cilinder met veel wind mee, kleine pully, super setup, nieuwe veertjes enz enz gaat dat net aantikken (Dus alleen onder optimale omstandigheden zal hij dat halen)


Maar jij geeft nu aan dat je brommer al 60-70 loopt, dan heb ik helaas slecht nieuws voor je dat er niet veel snelheidwinst meer te behalen is behalve als je een cilinderwissel doet

Ik begrijp dat je niet van 50cc af wilt stappen, vandaar het volgende setupje:
- 50cc malossi 27mm
- Eurocilindro watergekoelde kop met Polini radiator (verdampingskit)
- 13.13 + uitgevijlde inlaat + malossi filter
- Krukas tunen (wel Berekenen ! niet zomaar wat erafbeunen) http://www.vespa-cia...p?m=posts&q=4179
- Proma Circuit uitlaat, verlassen tot 27mm

Daarmee zul je als je niet te veel weegt en wat wind mee hebt de 75 kunnen halen, maar dan heb je voor vespa wel ongeveer het maximale uit je 50cc gehaald.

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 4-6-2007 om 14:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 4-6-2007 om 14:34 uur.


ik denk niet dat t zn bedoeling is een zon extreme setup te hebben. dat is toch niet wat voor straat gebruik man. koop gewoon een snelle 50 en wees tevreden met die snelheid. ben je het alsnog niet dan moet je een 70 kopen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
-Tom- 4-6-2007 15:21 Print reply

Posts: 4151
zowiezo is een citta/ciao niet gemaakt om zo hard te rijden. Wat denk je van die gammele remmen en die voorvork...
 
FTS Member

Dit topic is 6788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved