Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 812 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43325 - 50cc
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vespa_hein 3-6-2007 12:33 Print topicpost

Posts: 466
Ik heb nu een standaard 50cc onder mijn vespa si. Mijn setup voor de rest is al snel. Nu lopen mijn ouders te zeuren dat ik geen 60 of 70cc mag, dus zat ik te denken aan een snelle(re) 50cc. Op 50cc.nl zag ik wel een 50 cc van olympia staan (50cc olympia 38,4mm 10pin) kan iemand mij vertellen of dit veel in snelheid zou schelen?
 

derbi racer 3-6-2007 12:50 Print reply

Posts: 1037
ik advieseeer je om het stiemken dan te doen je ziet bijna geen verschil kwa booring bij een 50cc en een 60

en een snelere 50 is er eigelijk niet dan orgineel dan zou je hem proffecioneel moeten laten tunen
 
vespa_hein 3-6-2007 13:28 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
ik advieseeer je om het stiemken dan te doen je ziet bijna geen verschil kwa booring bij een 50cc en een 60

en een snelere 50 is er eigelijk niet dan orgineel dan zou je hem proffecioneel moeten laten tunen


Als ik een ongeluk krijg, zeuren mn ouders over. Maar zouden ze dan je cilinderinhoud gaan controleren? en als ik op de rollerbank moet en hij loopt te hard gaan ze dan ook je cilinderinhoud controleren?

 
rick.berghem 3-6-2007 13:30 Print reply

Posts: 116
bij een ongeval heb je wel kans dat ze hem conrtoleren , bij de rollerbank lijkt het mij niet dat ze je cilinder eraf gaan halen .
 
don't drive faster than your gaurdian angel can fly! so upgrade your angel with a Turbokit
X-treme_yamaha 3-6-2007 13:34 Print reply

Posts: 368
je kunt beter geen 50cc snel kopen

je moet gewoon je ori cilinder laten tunen. ben je denk ik wel goedkoper uit en het resultaat is misschien nog beter ook.... laaat ook meteen je inlaat uitvijlen... dat wil ook wel eens schelen...
 
Wie zoekt er derbi senda onderdelen!!!??
vespa_hein 3-6-2007 13:42 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomasrutten
je kunt beter geen 50cc snel kopen

je moet gewoon je ori cilinder laten tunen. ben je denk ik wel goedkoper uit en het resultaat is misschien nog beter ook.... laaat ook meteen je inlaat uitvijlen... dat wil ook wel eens schelen...


waar kan je dat doen dan? En wat veranderen hun er dan aan? Moet ik dan ook een andere zuiger/drijfstang/krukas of kan ik die gewoon houden?

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 3-6-2007 om 13:45 uur.
 
segeren 3-6-2007 13:47 Print reply

Posts: 376
als je een ongeluk krijgt kunnen ze ook nakijken wat je nou hebt en nu ga je ook al te hard, dus dan ben je ook gewoon de lul mss ben je met 70cc wel meer de lul maar dat weet ik niet
 
ArvidW 3-6-2007 15:43 Print reply

Posts: 201
Je hebt voor vespa eigenlijk maar een paar fatsoenlijke 50cc's

- DR50 (best snelle cilinder, grotere uitlaatpoort, grotere spoelpoorten en 2 boosterpoorten
- Athena 50cc (zeer goede aluminium cilinder, uitlaat met fluitpoortjes ! , 2 normale spoelpoorten, 4 boosterpoorten
- Polini 50cc (zeer zeldzaam, wel goed , 1 uitlaatpoort, 2 spoelpoorten, 3 boosterpoorten in vorm van een W)
- Malossi 50cc snel (echt gaaf ding, heeft een 27mm flens (dus je moet je uitlaat laten verlassnen naar 27mm flens, maar deze cilinder is echt wel top !)

Athena
http://www.jmpb.nl/s...t.php?product=VE3219

Malossi
http://www.jmpb.nl/s...t.php?product=VE3369


Dus wil je het makkenlijk hebben koop de athena, wil je echt iets gaafs koop een malossi 50cc , koop een 12pen krukas, en verbouw je uitlaat !
 
X-treme_yamaha 3-6-2007 16:07 Print reply

Posts: 368
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Je hebt voor vespa eigenlijk maar een paar fatsoenlijke 50cc's

- DR50 (best snelle cilinder, grotere uitlaatpoort, grotere spoelpoorten en 2 boosterpoorten
- Athena 50cc (zeer goede aluminium cilinder, uitlaat met fluitpoortjes ! , 2 normale spoelpoorten, 4 boosterpoorten
- Polini 50cc (zeer zeldzaam, wel goed , 1 uitlaatpoort, 2 spoelpoorten, 3 boosterpoorten in vorm van een W)
- Malossi 50cc snel (echt gaaf ding, heeft een 27mm flens (dus je moet je uitlaat laten verlassnen naar 27mm flens, maar deze cilinder is echt wel top !)

Athena
http://www.jmpb.nl/s...t.php?product=VE3219

Malossi
http://www.jmpb.nl/s...t.php?product=VE3369


Dus wil je het makkenlijk hebben koop de athena, wil je echt iets gaafs koop een malossi 50cc , koop een 12pen krukas, en verbouw je uitlaat !


als je hem laat tunen dan hoef je niets te veranderen.... je brengt gewoon je zuiger en cilinder weg naar bijvoorbeeld twins...... na een paar dagen is het klaar en dan kun je het op komen halen.... je kunt het gewoon weer in elkaar zetten en je hoeft er geen adnere dingen op te zetten.... ze veranderen de poorten en de timing enzo....ook doen ze meestal wat aan de zuiger,,,,

 
Wie zoekt er derbi senda onderdelen!!!??
vespa_hein 3-6-2007 17:32 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomasrutten
[...]


als je hem laat tunen dan hoef je niets te veranderen.... je brengt gewoon je zuiger en cilinder weg naar bijvoorbeeld twins...... na een paar dagen is het klaar en dan kun je het op komen halen.... je kunt het gewoon weer in elkaar zetten en je hoeft er geen adnere dingen op te zetten.... ze veranderen de poorten en de timing enzo....ook doen ze meestal wat aan de zuiger,,,,



oke bedankt voor info Nog 1 vraagje: scheelt het veel in snelheid? kan hier weer ff mee aan de gang:P
zit alleen al net een nieuwe zuiger in en heb al 100 km ingereden dus moet nog 100. Als ik dat doe moet ik weer 500 km inrijden:P

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 3-6-2007 om 17:36 uur.
 
erwin fs1 3-6-2007 18:01 Print reply

Posts: 897
als je de zelfde zuiger en cilinder gebruikt hoef je niet opnieuw te beginnen hoor wel moet je hem naar het tunen op nieuw afstellen
 
vake bej te bange....
ArvidW 3-6-2007 19:03 Print reply

Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomasrutten
[...]


als je hem laat tunen dan hoef je niets te veranderen.... je brengt gewoon je zuiger en cilinder weg naar bijvoorbeeld twins...... na een paar dagen is het klaar en dan kun je het op komen halen.... je kunt het gewoon weer in elkaar zetten en je hoeft er geen adnere dingen op te zetten.... ze veranderen de poorten en de timing enzo....ook doen ze meestal wat aan de zuiger,,,,




Dit is de een "normale" vespa cilinder, wat kan twins nog meer dan dat ik er mee geprobeert heb?
- Uitlaat verbreden + verhogen
- Spoelers vergroten / richten
- Flow naar spoelpoorten vergroten

Tegen die tijd dat ze bij twins er boosterpoorten in gaan fresen ben je echt al behoorlijk wat geld kwijt, waarom zou je dan niet een Athena kopen en die monteren (geen extra onderdelen voor athena nodig, alleen andere sproeier)

Maar hoe hard wil je dan gaan Vespa-Hein?

Je inlaatje iets groter vijlen, en een cittypower + 1 maat kleinere pully doen ook al wonderen.

Met een 50cc std kun je 60km/uur zeker halen met een proma circuit + uitgevijlde inlaat (60 digitaal, dus niet op std vespa teller)

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 3-6-2007 om 19:04 uur.
 
vespa_hein 4-6-2007 12:01 Print reply

Posts: 466
ik heb een proma circuit uitlaat, malossi luchtfilter, 13/13 carberateur (i.p.v. 10/12) sproeier 68. zwarte trekveertjes malossi. en bij een een maatje van me met een peugeot fox gaat hij 60 op de teller en bij iemand anders met een kreidler rmc gaat hij 70 op de teller:S en mijn teller ging maar tot de 60 en toen die harder ging op mijn teller is mn kabel overmidden gedraaid.

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 4-6-2007 om 12:02 uur.
 
X-treme_yamaha 4-6-2007 13:08 Print reply

Posts: 368
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
ik heb een proma circuit uitlaat, malossi luchtfilter, 13/13 carberateur (i.p.v. 10/12) sproeier 68. zwarte trekveertjes malossi. en bij een een maatje van me met een peugeot fox gaat hij 60 op de teller en bij iemand anders met een kreidler rmc gaat hij 70 op de teller:S en mijn teller ging maar tot de 60 en toen die harder ging op mijn teller is mn kabel overmidden gedraaid.

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 4-6-2007 om 12:02 uur.



das lastig
 
Wie zoekt er derbi senda onderdelen!!!??
KennyVespa 4-6-2007 13:35 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
ik heb een proma circuit uitlaat, malossi luchtfilter, 13/13 carberateur (i.p.v. 10/12) sproeier 68. zwarte trekveertjes malossi. en bij een een maatje van me met een peugeot fox gaat hij 60 op de teller en bij iemand anders met een kreidler rmc gaat hij 70 op de teller:S en mijn teller ging maar tot de 60 en toen die harder ging op mijn teller is mn kabel overmidden gedraaid.

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 4-6-2007 om 12:02 uur.



70kmh met een vespa met 50cc zal je nooit van zijn leven halen,

ik heb polini 42 alu
13/13
hele carter geveilt en aangepast op cilinder(boosterpoorten enzo door getrokken)
proma gun uitlaat (uniek)
vario met malossi voor vario
kickstart elektrische carters

en daar haal ik de 85 mee, dus kom niet aan et een 50cc haal je 70, want dan moet je poelie al zo groot zijn al een m10 moertje, een 50cc draait immers maar 4650 toeren


 
-Tom- 4-6-2007 13:39 Print reply

Posts: 4151
waarom zou een 50cc geen 70 kunnen halen. Een 50cc kan net zoveel toeren draaien als een 70cc, dus even hard lopen, als je die toeren kan halen op de weg
 
FTS Member

Dit topic is 6814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved