Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Olie in krukasholte

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43320 - Olie in krukasholte
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shifty 2-6-2007 17:32 Print topicpost

Posts: 1113
Ik heb nogal last van olie in mn krukasholte, waar de fuk kan dat wegkomen? Krukas keering bij de koppeling is vervongen... Of is de pakking bij mn krukasholte lek ofzo? Het lijkt me trouwens niet dat het mengsmeer olie is, is echt donkerder van kleur, blokolie. Weet iemand een manier waarop ik kan testen of mn krukasholte lekvrij is zonder mn blok te splitsen?
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --

X-treme_yamaha 2-6-2007 17:36 Print reply

Posts: 368
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Ik heb nogal last van olie in mn krukasholte, waar de fuk kan dat wegkomen? Krukas keering bij de koppeling is vervongen... Of is de pakking bij mn krukasholte lek ofzo? Het lijkt me trouwens niet dat het mengsmeer olie is, is echt donkerder van kleur, blokolie. Weet iemand een manier waarop ik kan testen of mn krukasholte lekvrij is zonder mn blok te splitsen?



misschien helemaal van binnen droog blazen met de compressor ofzo.,.. en dan een tijdje met de kickstarter rond gooien..... ik denk dat dit niet werkt want dan zal er geen olie in komen.... dat komt omdat de olie veel dunner is als die warm word maar je kunt het altijd proberen.....
 
Wie zoekt er derbi senda onderdelen!!!??
Shifty 2-6-2007 17:44 Print reply

Posts: 1113
Hmm, idd, als de olie warm word, word hij dunner... Zal ik de krukasholte niet vol kunnen laten lopen met een vloeistof? Dus blokolie aftappen, krukasholte vol laten lopen met een vloeistof die niet roest en ook niet verdampt, uurtje laten staan en dan kijken of het vloeistof pijl is gedaald en of die vloeistof in mn blok is terecht gekomen...

Alleen welke vloeistof? Iig geen benzine/water...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
X-treme_yamaha 2-6-2007 18:06 Print reply

Posts: 368
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Hmm, idd, als de olie warm word, word hij dunner... Zal ik de krukasholte niet vol kunnen laten lopen met een vloeistof? Dus blokolie aftappen, krukasholte vol laten lopen met een vloeistof die niet roest en ook niet verdampt, uurtje laten staan en dan kijken of het vloeistof pijl is gedaald en of die vloeistof in mn blok is terecht gekomen...

Alleen welke vloeistof? Iig geen benzine/water...


dat zou je idd kunnen proberen.... misschien kun je een hele dunne soort olie gaan halen..... ze hebben verschillende olies...ze hebben zelf olies die net zo dik zijn als water.... dat is denk ik de beste oplossing

 
Wie zoekt er derbi senda onderdelen!!!??
Yamaha-DTR 2-6-2007 18:19 Print reply

Posts: 268
Een gekleurde olie?
 
Sypie_Honda 2-6-2007 18:46 Print reply

Posts: 13830
ik snap het niet echt, hoe kun je daar nou last van hebben. of kijk je elke dag ff in je carter?

rookt ie ook erg?
zakt je blok olie pijl ook?
zo niet, zou ik het lekker zo laten
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
crosser10040 2-6-2007 19:49 Print reply

Posts: 515
koelvoeistof is ook dun en veroorzaakt ook geen corrossie, wel ff doorspoelen met benzine naar de hand

 
X-treme_yamaha 2-6-2007 19:50 Print reply

Posts: 368
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
koelvoeistof is ook dun en veroorzaakt ook geen corrossie, wel ff doorspoelen met benzine naar de hand




pakt gewoon van die hele dunne olie.... kost misschien 5 euro... dan weet je zeker dat het goed is
 
Wie zoekt er derbi senda onderdelen!!!??
PRO TUNING 2-6-2007 20:23 Print reply

Posts: 4000
Een afdichtplaatje op je in & utlaat maken - zuiger in ODP en een luchtaansluiting in je bougiegat maken.

Dan op lichte druk zetten en kijken of het lekt met lektester.
 
Leen 2-6-2007 20:29 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een afdichtplaatje op je in & utlaat maken - zuiger in ODP en een luchtaansluiting in je bougiegat maken.

Dan op lichte druk zetten en kijken of het lekt met lektester.



De enige fatsoenlijke methode idd.
 
Shifty 3-6-2007 13:45 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ik snap het niet echt, hoe kun je daar nou last van hebben. of kijk je elke dag ff in je carter?

rookt ie ook erg?
zakt je blok olie pijl ook?
zo niet, zou ik het lekker zo laten


Ja hij rookt heel erg. Als hij een poosje stil heeft gestaan rookt hij als een bezetene, na een poosje heeft hij alle olie in de krukasholte verstookt en valt het wel mee. Na een paar min gelopen te hebben is de bougie ook erg nat van de olie en hij loopt er niet lekker op.

De laatste keer toen ik mn cilinder eraf had was mn krukas goed nat van de olie, blokolie. Toen heb ik meteen de krukaskeering aan de koppelings kant vervongen, die was idd lek. En nu heb ik de keering aan de ontstekings kant eruit gehaald (wou hem vervangen) en voor de zekerheid heb ik hem toen een keer aangekickt. Hij spuwde gewoon olie door het gat (hij ontstak een paar keer, wou niet lopen, was ook niet de bedoeling) dus toen wist ik dat er weer olie in de krukasholte stond.

@protuning, goeie oplossing maar nogal wat te omslachtig. Ik kan niet aan een lekmeter komen... Kzou dan wel alles onder druk kunnen zetten, 1,5 bar ofzo, en dan met een bar meter kunnen kijken of de druk ook daalt. Maar ik weet haast wel zeker dat de druk dan daalt, lucht komt makkelijker door kleine kieren dan olie. Ik wil juist weten of olie er ook langs kan.
Ik kan voor 99,9% zeker zeggen dat hij ergens lekt in de krukasholte, mede ook omdat de brom niet af te stellen valt en omdat de bougie niet goed kleurt.

Hij lekt ergens, alleen de vraag is waar...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
PRO TUNING 3-6-2007 20:41 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]


Ja hij rookt heel erg. Als hij een poosje stil heeft gestaan rookt hij als een bezetene, na een poosje heeft hij alle olie in de krukasholte verstookt en valt het wel mee. Na een paar min gelopen te hebben is de bougie ook erg nat van de olie en hij loopt er niet lekker op.

De laatste keer toen ik mn cilinder eraf had was mn krukas goed nat van de olie, blokolie. Toen heb ik meteen de krukaskeering aan de koppelings kant vervongen, die was idd lek. En nu heb ik de keering aan de ontstekings kant eruit gehaald (wou hem vervangen) en voor de zekerheid heb ik hem toen een keer aangekickt. Hij spuwde gewoon olie door het gat (hij ontstak een paar keer, wou niet lopen, was ook niet de bedoeling) dus toen wist ik dat er weer olie in de krukasholte stond.

@protuning, goeie oplossing maar nogal wat te omslachtig. Ik kan niet aan een lekmeter komen... Kzou dan wel alles onder druk kunnen zetten, 1,5 bar ofzo, en dan met een bar meter kunnen kijken of de druk ook daalt. Maar ik weet haast wel zeker dat de druk dan daalt, lucht komt makkelijker door kleine kieren dan olie. Ik wil juist weten of olie er ook langs kan.
Ik kan voor 99,9% zeker zeggen dat hij ergens lekt in de krukasholte, mede ook omdat de brom niet af te stellen valt en omdat de bougie niet goed kleurt.

Hij lekt ergens, alleen de vraag is waar...


Dan gooi je hem (bijna) vol met olie en zet er dan wat druk op.

 
Shifty 10-6-2007 12:23 Print reply

Posts: 1113
Oke, ben weer wat verder. Ik had mn ontsteking eraf liggen, nu kwam uit het rechter tapgat van de ontsteking gewoon olie lopen. Denk dat daar ergens het probleem zit...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --

Dit topic is 1134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved