Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kelk vs. ori luchtfilter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43312 - Kelk vs. ori luchtfilter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1026 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

klikx 2-6-2007 10:08 Print topicpost

Posts: 783
Hallo,
Ik heb een suzuki tsx
En ik wil een kelk onedr steken is dit beter dan mijn ori. luchtfilter.

En wat zijn de voor en nadelen!

Vndg mooi ry weertje:p
 

Kampersjaak 2-6-2007 10:17 Print reply

Posts: 12285
het zijn 2 verschillende dingen,

dmv een kelk kun je meer lucht aanzuigen

luchtfilter zou je er eventueel op kunnen aansluiten.
maar dat verschilt. orginele luchtfilter denk ik niet.
 
oderint dum metuant
mtx-motard 2-6-2007 11:19 Print reply

Posts: 14947
met een kelk krijg je veel lucht, als je em dan afsteld gaat hij sneller lopen.

als je een ori luchtfilter hebt die zorgt ervoor dat er geen vuil in je moterblok komt. maar bevorderd de topsnelheid niet.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Ice Ap rs50 2-6-2007 13:33 Print reply

Posts: 7149
een kelk maakt een mooier geluid, en zuigt meer lucht aan (maar verschil in snelheid merk je niet denk ik). nadeel: onderhoud intensief.

ori luchtfilter: geen mooi geluid, fractioneel trager maar hoef bijna niet te onderhouden.
 
GTI - GTD - BMW
-simon- 2-6-2007 17:29 Print reply

Posts: 8211
vaak maken ze toch een twin air of iets in die richting met een grotere aansluiting over de kelk heen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
klikx 3-6-2007 10:49 Print reply

Posts: 783
Hoe dat meer onderhoud.?:s

 
Burningtux 3-6-2007 11:16 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klikx
Hoe dat meer onderhoud.?:s



Op alle vlakken, je motor levert iets meer power -> meer slijtage van alle onderdelen. Dit alles valt nog wel heel erg mee hoor.
Vooral de sponsfilter (kelk is geen filter!) moet je regelmatig (om de 2 weken oid) inoliƫn zodat het stof/zand er niet gewoon doorkan.

 
Burningtux 3-6-2007 11:19 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
een kelk maakt een mooier geluid, en zuigt meer lucht aan (maar verschil in snelheid merk je niet denk ik). nadeel: onderhoud intensief.

ori luchtfilter: geen mooi geluid, fractioneel trager maar hoef bijna niet te onderhouden.


Dat mooier geluid zou ik niet durven zeggen hoor
Soms vind ik het geluid dat uit de uitlaat komt, toch wel mooier als dat bwaaaap "kelk" geluidje...
Ook denk ik niet dat je echt vermogen wint met een sponsfilter, je blowback (terwijl je membraamklepjes nog niet helemaal toe zijn) vliegt gewoon de lucht in, wat in een filterbox de volgende slag gewoon weer mee binnen gaat. Ik rij er zelf ook mee, omdat ik geen keuze heb ivm recht spruitstuk. Maar voor echt meer power te winnen moet je het niet doen, dan maak je beter de luchtdoorgang door de filterbox groter.
 

Dit topic is 1026 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved