Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stotterrrrrrr????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4329 - Stotterrrrrrr????
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FastCrosser 19-6-2002?10:40 Print topicpost
Posts: 473
Mijn brommer was helemaal perfect, hij reed al 4 maanden goed, toen zomaar opeens begint ie als een gek te stotteren, en te haperen, totdat ie alrijdend (met koppeling in) in 1 keer uitviel! Carburateur werkt nog goed, heb ik helemaal uitelkaar gehaald, bougie geeft goed vonken, andere (nieuwe bougie) helpt niet. Bougie was ook bruinig, dus goede ontbranding enzo, maar de ene keer moet ik 20 keer kicken voordat hij het doet, en de andere keer gaat ie in 1 keer aan, en dan klinkt het zo:
bambam..........bam........bambambambambam.........bam

Dit als je volgas geeft, blijft ie rond de 1500 toeren, dan in 1 keer schiet ie naar de 5000, reageert ie goed op gas, en dan gaat ie weer uit!?

Hij zuigt nergens valse lucht aan, alles is nog helemaal dicht, enzo!!! Ik had dit al is eerder (vorig jaar) Maar ik ben vergeten wat het was. Help me, want nu kan ik geen scooters dissen!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz

ardan 19-6-2002?13:42 Print reply
Posts: 595
aan die ....bam......bambambam....bam

die bam die er tussenuit valt,heeft misschien iets te maken met je onsteking,is misschien losgekomen weet nooit,maar als je het vorig jaar gehad hebt,wat heb je toen gedaan?

is mischien met warme weer in zomer dat je afstelling schijt is maar als je bougie bruin is yja...
 
have a blast,go fast
FastCrosser 19-6-2002?14:32 Print reply
Posts: 473
Ja, dat van vorig jaar ben ik vergeten, en ik had hem tijdje geleden in warm weer perfect afgesteld, maar ik denk dat het idd wel aan mijn ontsteking moet liggen.

Nog suggesties? Welk gedeelte in mijn ontsteking bijvoorbeeld?
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
SkaBla [Pim] 19-6-2002?15:04 Print reply

Posts: 4659
misschien je zuiger veren naar de kloten dan kan ie geen compressie opbouwen en is ie moeilijk te starten en kan ie niet op toeren komen heb ik nu ook met me sparta
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
ardan 19-6-2002?18:16 Print reply
Posts: 595
welk gedeelte van je onsteking?

misschien is je grondplaat wat losgekomen en verdraaid of je vliegwiel zit los,maar als dit laatste het geval was dan zou het wel meer zijn dan een beetje gestotter,gewoon alles afgaan en zoeken tot je het vind of tot het probleem zichzelf mysterieus oplost,machines doen soms rare dingen :a
 
have a blast,go fast
FastCrosser 19-6-2002?19:09 Print reply
Posts: 473
Zuigerveren zijn nog helemaal goed, hij heeft ook dezelfde compressie als eerst, maar het is geen 'beetje'gestotter, het is echt plofplof-uit of plofplof(gas spelen tot 4k-6k toeren)blub uit, heb mijn luchtfilter ondertussen ook al nagekeken. Maar dat vliegwiel gedeelte kan onmogelijk losgekomen zijn, ik heb zelf altijd de grootste moeite om die schroeven enzo die vet vast zitten los te krijgen!

Maar hij stottert niet een beetje, je kan er NIET op rijden, en na 10 kicken kan ie net 2 sec. aan blijven.

Dus: wat het niet is:
-benzinetoevoer
-zuigerveren (compressie)
-luchtfilter
-uitlaat
-vliegwiel
-bougie (als ik hem eruithaal vonkt ie perfect)

Wat the F*ck is het dan wel, schijtirritant dit!

Edit: Hij komt trouwens juist heel makkelijk op toeren als ie het eenmaal doet, maar ga je echt met gas kloten gaat ie uit, hij zuigt ook geen valse lucht, en hij is ook niet lek.

[This message is edited by Laurens TS50X on 19-6-2002 19:16]
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Tarzan 19-6-2002?19:52 Print reply
Posts: 196
Het kan ook zijn dat je bougiekabel bij hoge toeren "lekt" dat wil zeggen dat door haarscheurtjes de weerstand van de mantel prut is en dat dan bij hoge toerentallen de vonk wegvalt. Dit is goed te zien als je in het donker een schroevendraaier tegen de bougiekabel en het frame aanhoudt, en dan gasgeeft, dan kun je het zien vonken.
 
Bad Boys Drive Bad Toys! /// www.honda-50cc-limburg.tk ///
-Michiel RS- 19-6-2002?20:16 Print reply
Posts: 2803
ik denk dat er weer een stukkie vlaaibare pakking in je carb zit te irri-doen en in je sproeier vastzit ofsow
 
FastCrosser 19-6-2002?21:59 Print reply
Posts: 473
Nee, bij hoge toeren doet ie het juist beter, maar hij is NIET lek (kop of voetpakking inet, geen valse lucht), en -Michiel- ik heb net de hele carb uit elkaar gehaald, en alles stroomde nog helemaal goed door, en er zat geeneen prutje in, ik heb veel benzine uit mijn tank laten lopen en bekeken, geen stukkies vuil enzo, rn hij gaat ook af en toe wel aan. In ieder geval genoeg om te zeggen dat ie nog benzine krijgt! Maar als je toeren maakt en toeren behoudt hoor je ook af en toe een vaag geluid uit de cilinder, van een verkeerd getimede ontbranding. Dus daar moet ik nog ff naar kijken.
Maar nogmaals, blijf suggesties geven! Thanks!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Broske 19-6-2002?23:06 Print reply
Posts: 532
misschien lekke krukas kering?
 
wepp
Steve_ZHC 20-6-2002?02:19 Print reply

Posts: 2716
Ik ben geen prof op dit gebied, maar ik weet wel wat dingen;

1. Laat je tank helemaal leeglopen, steek de benzine die er in zat in de fik ofsow en tank je brommer helemaal vol met zelf gemengde benzine, 1 op 45 ofsow.

2. poets alle onderdelen op , als ze maar te maken hebben met je prestaties, dus niet als een harry op een potlood je velgen zitten poetsen , cilinder eraf, oppoetsen, poorten schoonmaken, cilinderkop schoonmaken, zuiger SCHOONMAKEN, spruitstuk schoonmaken, membraan nakijken en SCHOONMAKEN, spoelen schoonmaken, vliegwiel ontvetten etc., alles goed schoon en dat soort onzin.

3. Iig nieuwe zuigerveren kopen, zijn niet duur en in 10/15 km ingereden.

4. Cotroleer alles op slijtage, en of de schroefjes op je carb niet per ongeluk in of uit zijn gedraaid.

Ik wens je alle geluk v/d wereld.
 
Tarzan 20-6-2002?10:01 Print reply
Posts: 196
Nu zal je brommer wel mooi blinken, maar lopen zal ie denk ik niet
 
Bad Boys Drive Bad Toys! /// www.honda-50cc-limburg.tk ///
FastCrosser 21-6-2002?12:17 Print reply
Posts: 473
Nee, ik denk dat ie het daarna ook nie zal doen, na al dat poetsen. Trouwens, de brommer is in heel erg goede staat (hij is al 2 jaar van mij, dus dan moet ie wel goed zijn ), maarik heb nu ondervonden, na nog wat testjes, dat de bougie geen-zeer zwakke vonken geeft bij enorme harde kick, betekend dit dat je bobine stuk is? Volgens mij wel, gelukkig heb ik nog ergens een bobine liggen, maar dan moet ik die wel eerst vinden! Want volgens mij zijn die krengen heel errug duur!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Neonlampje 21-6-2002?13:17 Print reply

Posts: 14825
tkan 2 dingen zijn.. je carb is vuil, of je ontsteking is naar de kanker...

ff carb schoonmaken.. opnieuw proberen, dan andere bougie erin, proberen, andere bobine, proberen, andere cdi, proberen... en als het dan nog niet is andere grondplaat...
 
de_koen 21-6-2002?14:10 Print reply

Posts: 5595
Ik denk ook dat het aan de onsteking ligt. Misschien te laat of ergens een stekertje waar wat water inzit ofzo. Controleer ook je bougie kabel eens .Bij een TSX komt de kabel uit de bobine en loopt dan zon stukje langs de kader.Als je kabel daar een beetje gebarsten is slaagt de vonk daar over nml.

[This message is edited by kawa-250 on 21-6-2002 14:14]
 
Honda 5-Bak te koop
-Michiel RS- 21-6-2002?22:28 Print reply
Posts: 2803
Ik zal ff voor Laurens preken:

Z'n tsx werkt weer! Het was de (bekende) onstekingsspoel, gaan weleens vaker stuk bij tsx, nu loopt hij weer nice.
 

Dit topic is 1173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved