Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke Carberateur Metrakit SP/Metrakit Pro Race

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43284 - Welke Carberateur Metrakit SP/Metra...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi Joris 31-5-2007 17:06 Print topicpost
Posts: 1165
Ik vraag mijn eigen af wat is de ideaale carberateur op een Metrakit SP cilinder en/of op een Metrakit Pro Race cilinder?
Graag ook bij vermelden waarom en enige ervaringen.
 

2takt Gangster 31-5-2007 17:08 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Ik vraag mijn eigen af wat is de ideaale carberateur op een Metrakit SP cilinder en/of op een Metrakit Pro Race cilinder?
Graag ook bij vermelden waarom en enige ervaringen.



voor sprint of straat gebruik??


voor sprint 28 vlak oid keihin (of de immitaties daarvan zoals de oko bijv) of dellorto

voor straat zou ik een 21 dellorto pakke ivm met het brandstofverbruik en tog genoeg om potentie goed te benutten

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 31-5-2007 om 17:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 31-5-2007 om 17:12 uur.
 
HONDA MTX-TREME 31-5-2007 17:09 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



voor sprint of straat gebruik??


Sprinten op straat!

Ik denk tussen 24/28mm in.
 
Derbi Joris 31-5-2007 17:10 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



voor sprint of straat gebruik??

gewoon de beste... zit geen verschil in tussen sprint of straat gebruik want dan is de beste voor sprint en de wat "zuinigere" voor straat
 
HONDA MTX-TREME 31-5-2007 17:14 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



voor sprint of straat gebruik??


voor sprint 28 vlak oid keihin (of de immitaties daarvan zoals de oko bijv) of dellorto

voor straat zou ik een 21 dellorto pakke ivm met het brandstofverbruik en tog genoeg om potentie goed te benutten

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 31-5-2007 om 17:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 31-5-2007 om 17:12 uur.


Dat denk ik egt niet dat 21 genoeg potentie heeft, 24mm of 21 scheelt een hele hoop.

Vooral op een pro race cilinder...
 
Ice Ap rs50 31-5-2007 17:16 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]


Dat denk ik egt niet dat 21 genoeg potentie heeft, 24mm of 21 scheelt een hele hoop.

Vooral op een pro race cilinder...


een sp is toch niet zo'n snelle cilinder :-s , dus 21mm zou volstaan? voor een pro race zouk keihin 24 vlakschuif nemen.
 
GTI - GTD - BMW
2takt Gangster 31-5-2007 17:17 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]


Dat denk ik egt niet dat 21 genoeg potentie heeft, 24mm of 21 scheelt een hele hoop.

Vooral op een pro race cilinder...



nja voor straat gebruik is het genoeg

een 24 of 28 is wel leuk daar niet van

maar elke keer bij de pomp afrekenen word je niet egt vrolijk van

enja verschil kun je wel merken ja
 
Derbi Joris 31-5-2007 17:18 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



nja voor straat gebruik is het genoeg

een 24 of 28 is wel leuk daar niet van

maar elke keer bij de pomp afrekenen word je niet egt vrolijk van

enja verschil kun je wel merken ja

Pomp afrekenen hoef je geen rekening mee te houden word allemaal vergoed
 
2takt Gangster 31-5-2007 17:19 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


een sp is toch niet zo'n snelle cilinder :-s , dus 21mm zou volstaan? voor een pro race zouk keihin 24 vlakschuif nemen.



sp timingen liggen lager

sp schijnt na afdraaien onderkant en ophoogplaat te gebruiken gelijk te zijn aan de pro race (ten minste wat mij ooit is verteld)
 
-simon- 31-5-2007 17:19 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



nja voor straat gebruik is het genoeg

een 24 of 28 is wel leuk daar niet van

maar elke keer bij de pomp afrekenen word je niet egt vrolijk van

enja verschil kun je wel merken ja


als je toch al een hoop geld in je brommer stopt om hem sneller te maken. weet je ook dat je vaker moet tanken.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
2takt Gangster 31-5-2007 17:19 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Pomp afrekenen hoef je geen rekening mee te houden word allemaal vergoed



icm met een goede pijp zou ik voor een 28 vlak gaan






Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


als je toch al een hoop geld in je brommer stopt om hem sneller te maken. weet je ook dat je vaker moet tanken.



ja ok ma als je hem opvoert hoeft het niet zo te zijn dat je het maximale eruit willen halen he bedoel met een 21mm knal je ook hard zat (en je bent stuk zuiniger uit)

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 31-5-2007 om 17:21 uur.
 
Derbi Joris 31-5-2007 17:23 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



icm met een goede pijp zou ik voor een 28 vlak gaan

Verklaar met een goede pijp voor een 28 vlak gaan, uitlaat is overigens metrakit pro race en/of yasuni R3.
 
2takt Gangster 31-5-2007 17:43 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



icm met een goede pijp zou ik voor een 28 vlak gaan

Verklaar met een goede pijp voor een 28 vlak gaan, uitlaat is overigens metrakit pro race en/of yasuni R3.



nou als je pijp aansluit op je cilinder kun je het maximale eruit halen aangezien een 24/28mm bij een hoger toerental zijn maximum vermogen haalt dan een 21 mm

zou je met bijvoorbeeld een turbokit uitlaat rond knorren dan zal zo'n 24mm of 28 weinig uitmaken


zo duidelijk
 
Derbi Joris 31-5-2007 18:00 Print reply
Posts: 1165
Waarom een 28mm in plaats van 24mm is er enige goeie reden waarom ie zoveel beter is... ik denk namelijk dat een 28mm iets te veel van het goede is en daarom gaat mijn voorkeur ook naar een 24mm.
 
- Han - 31-5-2007 18:02 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Waarom een 28mm in plaats van 24mm is er enige goeie reden waarom ie zoveel beter is... ik denk namelijk dat een 28mm iets te veel van het goede is en daarom gaat mijn voorkeur ook naar een 24mm.


ik denk er ook zo over. Een 28 doet op top wel heel veel, maar met sprinte gaat het toch om om bij de 150 meter ofzoiets het snelste te zijn. Dan zou mijn voorkeur ook een 24 zijn. En nooit een 28mm. (is mij verteld door iemand die heel wat verstand ervan heeft)
 
<10.000 posts
Derbi Joris 31-5-2007 18:07 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


ik denk er ook zo over. Een 28 doet op top wel heel veel, maar met sprinte gaat het toch om om bij de 150 meter ofzoiets het snelste te zijn. Dan zou mijn voorkeur ook een 24 zijn. En nooit een 28mm. (is mij verteld door iemand die heel wat verstand ervan heeft)

Die jongen die heel veel verstand heeft ook mss gezegd wat de 28mm precies beter doet op top dan een 24mm.
 

Dit topic is 1874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved