Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - rieju mrx snel te warm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43283 - rieju mrx snel te warm
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

knastercrosser 31-5-2007 14:17 Print topicpost
Posts: 76
ik heb een tijdje geleden een tnt 50 cilinder op mijn rieju mrx gezet. voor de rest zit er een yasuni cross hm op en de rest is orgi. als ik een par km heb gereden begint mijn tempratuur lampje te branden en is hij ook echt heel warm. wat zou dit kunnen zijn er zit nog kvs in van die groene maar dat zou toch niks uit kunnen maken. kan het zijn dat mijn waterpomp kapot is en hoe test ik dat?? ik hoor graag als je iets weet
 

Karlmt5 31-5-2007 14:21 Print reply

Posts: 2296
ook goed ontlucht toen je het vulde met de nieuwe cil.?

 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
knastercrosser 31-5-2007 14:24 Print reply
Posts: 76
hoe moet je hem dan ontluchten??? heb ik nog nooit gedaan

 
Derbi Joris 31-5-2007 14:28 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knastercrosser
hoe moet je hem dan ontluchten??? heb ik nog nooit gedaan


Hmm meestal als je gewoon bij mrx via de radiateur bij vult via de dop is het goed. Mss maar eens kijken naar je bougie wat die uitslaat.
 
knastercrosser 31-5-2007 14:31 Print reply
Posts: 76
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Hmm meestal als je gewoon bij mrx via de radiateur bij vult via de dop is het goed. Mss maar eens kijken naar je bougie wat die uitslaat.



ja ik heb hem na het vullen nog 1 keetje bij gevult tot de rand en daar staat hij nu nog steeds.

hoe bedoel je presiec met de bougie wat die uitslaat??
 
Jelmer MX 31-5-2007 14:36 Print reply

Posts: 13514
Heb je afgesteld?
 
knastercrosser 31-5-2007 14:38 Print reply
Posts: 76
ja hij is goed afgesteld alleen zijn de uitlaat en de cilinder niet echt op elkaar afgesteld maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen??
 
Jelmer MX 31-5-2007 14:41 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knastercrosser
ja hij is goed afgesteld alleen zijn de uitlaat en de cilinder niet echt op elkaar afgesteld maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen??

tuurlijk wel..

dan krijgt die niet de goede benzine/lucht verhouding waardoor die ook te warm kan worden..
stel eerst maar is goed af..

en voor het ontluchten van je kvs slang:
je vult je radiateur tot de max, dan laat je je motor lopen.. dan knijp je paar x in de kvs slang.. DOP ERAF LATEN!

er valt mss wat kvs uit, daarna weer verder bijvullen tot de max..
En het bakje aan de linkerkant gewoon bijvullen tot iets over de min

Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 31-5-2007 om 14:42 uur.
 
knastercrosser 31-5-2007 14:46 Print reply
Posts: 76
ten eerste heeft de rieju geen kvs tankje je moet gewoon de radiator volgojen en dan ff lopen en weer volgojen
verder ga ik dalijk ff no g wat afstellen. kan het niet de waterpomp zijn want dat dacht ik eerst
 
Sjaan_Banaan 31-5-2007 15:47 Print reply

Posts: 254
ik doe altijd me kvs bijvullen in me radiateur en dan eerst rustig kicken tot er geen belletjes meer naar boven komen. dan kvs weer bijvulle tot goede niveau.

hoe je je waterpomp kan testen weet ik niet.
 
fietsie 31-5-2007 15:50 Print reply

Posts: 1438
je kan hem wel testen motor laten draaien alsie koud is en dan gelijk water slang van je pomp aftrekken. trek wel de slang eraf die naar je cilinder loopt en niet die van ja radiateur.... zo kan je hem ff 2 tellen testen

 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 31-5-2007 16:11 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knastercrosser
ik heb een tijdje geleden een tnt 50 cilinder op mijn rieju mrx gezet. voor de rest zit er een yasuni cross hm op en de rest is orgi. als ik een par km heb gereden begint mijn tempratuur lampje te branden en is hij ook echt heel warm. wat zou dit kunnen zijn er zit nog kvs in van die groene maar dat zou toch niks uit kunnen maken. kan het zijn dat mijn waterpomp kapot is en hoe test ik dat?? ik hoor graag als je iets weet


kijk ofdat thermostaat helemaal open gaat, en pomp voel je wel ofdat rad warm wordt
 
Derbi Joris 31-5-2007 17:00 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knastercrosser
[...]



ja ik heb hem na het vullen nog 1 keetje bij gevult tot de rand en daar staat hij nu nog steeds.

hoe bedoel je presiec met de bougie wat die uitslaat??

Wat voor kleur ie uitslaat zodat je gelijk weet of ie goed is afgesteld...
 
krimmenees 31-5-2007 17:12 Print reply

Posts: 35
ik heb op ut moment prc hetzelfde,..brommerboer denkt dat ut lekke koppakking is
je kunt als je brom koud is de dop van kvs eraf halen en kijken of het er aan de bovenkant uitkomt!

Dit bericht is gewijzigd door krimmenees op 31-5-2007 om 17:19 uur.
 
erwinko 31-5-2007 17:13 Print reply

Posts: 1012
word de radiateur wel warm?
 
Tim V 31-5-2007 19:25 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
word de radiateur wel warm?

Hoort die dan warm te worden?
Ik heb ook zo'n soort probleem.
Cilinder is na 2 min. stationair al heel erg heet.
Radiateur is nog zo koud als het maar zijn kan...

Moet die radiateur dan ook warm worden zeg maar? En wat is er anders mis?

(PS: KVS is tot de rand toe bijgevuld)
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?

Dit topic is 3456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved