Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schijfrem op ciao

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43278 - Schijfrem op ciao
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HerrFlicK 30-5-2007 22:45 Print topicpost

Posts: 100
Hey,

Aangezien ik veel bezig ben met unieke dingen op mijn brommertje te bouwen wil ik weer iets nieuws hebben.
Ik heb beschikking over een goeie draaier/freser/lasser dus dat is opzich niet het probleem.

Toch wou ik even wat extra raad ervoor, zodat ik straks wat extra kennis heb.

--------

Het is dus de bedoeling dat ik schijfrem op mijn achtervelg ga bouwen (voor is al te druk met speciale voorvering, en helemaal weinig ruimte)

Het probleem wat ik tot nu toe heb gezien is de ruimte tussen de schijf en de velg(spaken).
Er zitten 5 spaken op, en het zit allemaal redelijk dicht op elkaar (denk maar aan een citta ofzo)

Hier een paar fototjes om te laten zien waar de schijf moet gaan komen :








Zoals je dus kan zien, is er de velg, dan een lagerplaat (en een moer)

Wat ik dus moet hebben is een schijf, die groter is als de bolling van het achterwiel.

Waar ik wel aan zit te denken is de remklauw, ik moet dus eentje hebben die tussen schijf en velg gaat passen, welke raden jullie aan ?
Zijn er lange remleidingen die lang genoeg zijn van stuur -> achter ? aangezien dat ook een dure bezigheid is.

Sorry voor mijn iets lange vraag, als er meer vragen zijn over maten weten of dit kan ik altijd reageren.

Graag serieuse reacties.

Groeten, Thomas

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 30-5-2007 om 23:13 uur.
 
Check me profile voor DE Vespa Ciao :P

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-5-2007 23:14 Print reply

Posts: 17929
ik zou achter geen schijf erop zetten, heb je geen ruk aan, de voorrem daarentegen weer wel

verder kun je gewoon een achterschijf met klauw van een 125cc corsser pakken, en een remleiding tot aan stuur is ook geen zorg, voorremleideing van diezelfde crosser pakken
 
HerrFlicK 30-5-2007 23:20 Print reply

Posts: 100
Denk je dat het zo makkelijk is dat je een klauw tussen de schijf en velg krijgt ? het is allemaal erg nauw he!

je denkt dat het zo gaat passen ?
 
Check me profile voor DE Vespa Ciao :P
mtx-motard 30-5-2007 23:20 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik zou achter geen schijf erop zetten, heb je geen ruk aan, de voorrem daarentegen weer wel

verder kun je gewoon een achterschijf met klauw van een 125cc corsser pakken, en een remleiding tot aan stuur is ook geen zorg, voorremleideing van diezelfde crosser pakken


ja, precies. of van een of andere moter. staan vrij goedkoop wel op marktplaats.

zorg wel dat het setje compleet is. dan ga je naar die pipo toe die kan draaien/freezen enzo. en die bakt alles erop.

maar idd, beter maak je een voorvork (voorvork van een honda MB ofzo erin) en dan doe je voor een schijfrem. of je zet er velgen in die al een schijf hebben (ns1 )
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
123456 30-5-2007 23:22 Print reply

Posts: 178
zoek een van een scooter zo'n chinese brolkost niet veel
 
HerrFlicK 30-5-2007 23:23 Print reply

Posts: 100
Ik ga zoals ik al zij, geen voorrem schijfrem erop bouwen en ook helemaaaal geen andere voorvork.
puur omdat ik de ciao er een orginele look van wil geven, en niet van die telescopische voorvorken..

Achter doe ik 50% om de looks, en 50% om het remmen (omdat een ciao eigenlijk zowiezo niet zo goed remt)
 
Check me profile voor DE Vespa Ciao :P
mtx-motard 30-5-2007 23:25 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HerrFlicK
Ik ga zoals ik al zij, geen voorrem schijfrem erop bouwen en ook helemaaaal geen andere voorvork.
puur omdat ik de ciao er een orginele look van wil geven, en niet van die telescopische voorvorken..

Achter doe ik 50% om de looks, en 50% om het remmen (omdat een ciao eigenlijk zowiezo niet zo goed remt)


daarom zei ik, 1tje van een honda MB. die zien er niet heel spectaculair uit, maar gewoon als een voorvork. in puch worden deze ook wel gezet, ziet er erg goed uit.

gewoon ff schijfrem setje kopen en die maat van je bakt et erop.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
-simon- 30-5-2007 23:25 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


daarom zei ik, 1tje van een honda MB. die zien er niet heel spectaculair uit, maar gewoon als een voorvork. in puch worden deze ook wel gezet, ziet er erg goed uit.

gewoon ff schijfrem setje kopen en die maat van je bakt et erop.


er zit ori zoon rare klap voorvork op en die zal hij willen behouden.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
HerrFlicK 30-5-2007 23:31 Print reply

Posts: 100
Voor wil ik niet, omdat ik al iemand ken die dat heeft. en ik wil het zelf ook orgineel houden.

Voor heb ik al extra schokbrekers gezet, dus de voorvork gaat niet meer dansen maar die is voor mij goed genoeg.

hij komt zeker weten achter, als ik wat vorderingen heb zal ik wat gaan posten.
ik had wel wat tips verwacht voor achter.
 
Check me profile voor DE Vespa Ciao :P
mr200r 31-5-2007 2:28 Print reply
Posts: 5122
Een schijf en het schommelveereffect samen is gewoon gevaarlijk je brommer zal telkens omhoog willen.
 
mr200r
slimpiej 31-5-2007 2:40 Print reply

Posts: 174
als je de trommelrem eruit haalt heb je weer wat meer ruimte bij je achterwiel ik zou dan op de plek waar mijn trommelrem zat de schijfrem maken..
 
fs180 31-5-2007 3:10 Print reply

Posts: 1346
naaf gewoon afdraaien dus? heb je meer ruimte
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Jozeff - Forum en Sales Moderator 31-5-2007 8:46 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Een schijf en het schommelveereffect samen is gewoon gevaarlijk je brommer zal telkens omhoog willen.



ja daarom moet je de reactiestang van je remklauw aan de verticale pijp van je voorvork maken.

als je dat doet zal hij niet gaan duiken en niet omhoog komen zodat je motor gewoon recht blijft.

maar goed, als je schijf ver genoeg van het wiel af zit dan past er makkelijk een klauw tussen je schijf en je spaken van je achterwiel.

Los daarvan vind ik het lelijk als je achter wel schijf hebt en voor niet.
Maak dus voor en achter een schijf of helemaal niet.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
erwinko 31-5-2007 9:07 Print reply

Posts: 1012
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slimpiej
als je de trommelrem eruit haalt heb je weer wat meer ruimte bij je achterwiel ik zou dan op de plek waar mijn trommelrem zat de schijfrem maken..



dat kan niet, achterin je wiel zit de klok. (vertandings bak)

daar achterop zit wel een remsegment maar dat boeit niet veel of je die laat zitten geloof ik.

je hebt in in ieder geval genoeg ruimte om een gat te boren en een bout van binnen naar buiten te doen

dus gewoon gaten erin boren

busjes draaien dat schijf zo dicht mogelijk langs brug gaat en dan schijf erop bouten
 
vooruitnietachteruit 31-5-2007 9:10 Print reply

Posts: 618
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HerrFlicK
Ik ga zoals ik al zij, geen voorrem schijfrem erop bouwen en ook helemaaaal geen andere voorvork.
puur omdat ik de ciao er een orginele look van wil geven, en niet van die telescopische voorvorken..

Achter doe ik 50% om de looks, en 50% om het remmen (omdat een ciao eigenlijk zowiezo niet zo goed remt)




Bij een schijf achter doe je het dus om de looks? Ik ga er vanuit dat dat trommeltje achter het prima doet, met die schijf zul je nauwelijks verschil merken.

Als jij wilt remmen gaat jouw massa (gewicht) iets naar voren, waardoor het als het ware drukt op de voorvork. Misschien heb je het wel eens gevoeld met stevig remmen als je iemand achterop had.
Dus je achterem krijgt juist minder massa. Als je die schijf nog optimaal kunt gebruiken zal dat alleen maar resulteren in (net niet) slippen.
 
MT5-honda_pwnz 31-5-2007 11:46 Print reply

Posts: 1595
als je op dat ding aan het voorwiel een remschijf bouwt en een keer flink remt is die vork dubbelgeklapt man :P
 

Dit topic is 6401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved