Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda gorilla/monkey

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43277 - Honda gorilla/monkey
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 11526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

red_hawk722 30-5-2007 22:43 Print topicpost

Posts: 97
Hey,
Ik was weer es op zoek naar een leuke brommer en ik kwam daarbij de honda gorilla of monkey tegen. nou heb ik nooit veel van deze brommer gehoord en de dealer kon mij er ook niet veel over vertellen. ik wilde dus graag het volgende erover weten:
-rijdt het lekker?(zitpositie enzo)
-waar is hij begrenst? en is het leuk op te voeren?
-is het taiwan troep met honda sticker?
- veel problemen?
-ik zie op het internet staan dat de snor uitvoering 50CC is wat moet er dan gedaan worden om hem even hard als een brommer te laten lopen?
-schakelt het goed en zijn de remmen goed?
-is de garantie goed?

thnx
 
arie !!!!de dildo!!!!

mtx-motard 30-5-2007 22:56 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: red_hawk722
Hey,
Ik was weer es op zoek naar een leuke brommer en ik kwam daarbij de honda gorilla of monkey tegen. nou heb ik nooit veel van deze brommer gehoord en de dealer kon mij er ook niet veel over vertellen. ik wilde dus graag het volgende erover weten:
-rijdt het lekker?(zitpositie enzo)
-waar is hij begrenst? en is het leuk op te voeren?
-is het taiwan troep met honda sticker?
- veel problemen?
-ik zie op het internet staan dat de snor uitvoering 50CC is wat moet er dan gedaan worden om hem even hard als een brommer te laten lopen?
-schakelt het goed en zijn de remmen goed?
-is de garantie goed?

thnx



of hij lekker rijd weet ik niet
begrenst op uitlaat en luchtfilter enzo, mja het is 4takt
je kunt een originele honda kopen, er zijn veel 'nieuwe'te koop, dat is cineze troep
problemen valt wel mee (mits je originel honda hebt(
koop gewoon een met helm, anders moet je een brom blok kopen en die eronder poepe, of je cilinder enzo vet gaan lope uit slijpen
ja schakeld en remt wel goed, anders mag hij niet de openbare weg op.
garantie? dat ligt eraan waar je em koopt
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Name of Steel 30-5-2007 22:58 Print reply

Posts: 3532
ik heb zelf een tijdje gecruised op zo'n orginele z50j, later zelf een jincheng jc50q7 gekocht en daar een tijdje mee vermaakt..

Je zit echt goed op zo'n ding.. beter dan menigde denkt.. zelfs een redelijk groot persoon kan er goed op!
Die nieuwe monkeys ( van bijv skyteam, jincheng, lifan ) zijn begrenst in het spruitstuk, en hebben kootjes in de in en uitlaatkanalen

Het is tegenwoordig allemaal chinees spul, skyteam vind ik persoonlijk tegenwoordig beter dan jincheng.. maar de japanse honda blijft altijd het beste!

Qua problemen, naja.. niet echt eigenlijk.. tis alleen wel zo.. als je een immitatie koopt.. dat je em af en toe insprayt met teflon, of je em met een waxje na-loopt tegen roest... Ook moet je vaak snel je banden vervangen.. die van fabriek af aan zijn niet echt geweldig.. ik raad zelf de Michelin SEMI slicks aan.. die doen het op nat en droog erruggg goed

Die snorbrommers lijden aan underkill, ofwel.. er zit een gigantische begrenser in het spruitstuk.. en er zit nog een electronische begrenser tussen ( bij sommige modellen ) verder is het simpel om em net zo hard te laten lopen.. tis gewoon 50cc

Ze schakelen allemaal wel redelijk goed.. een jincheng schakeld van begin af aan iets lichter dan een skyteam.. maar dat went snel.. bovendien moeten ze beidde effe iets inslijten om alles wat soepeler te laten gaan...
Remmen doen ze ook wel goed.. valt eigenlijk weinig op aan te merken.. alleen bij de trommelrem ( nieuwe tegenwoordig met schijfrem voor ) kunnen de remschoenen door insluipend vocht loskomen, door de kalk die overblijft door de hitte van het verdampte water.. ik leg er altijd een streepje kopervet langs.. zo voorkom je dat je remtrommel vettig word, en gelijk meteen voorkom je water achter de remschoenen


De garantie ligt aan de verkoper... kan ik weinig over zeggen!


En opvoeren: er is gigantisch veel spul te krijgen voor deze blokken.. je kan em een koppeltrapper maken, of een toerenjanker.. er zijn verschillende websites en winkels voor 4takt onderdelen!



Have fun!


edit:

die goede oude tijd..




ohja, mocht je een monkey kopen.. ik heb hier nog Kingstire semislickjes liggen.. mag je komen ophalen.. ik heb geen monkey meer.. ( helaas )

Dit bericht is gewijzigd door Name of Steel op 30-5-2007 om 23:03 uur.
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Eat My Dust 30-5-2007 23:10 Print reply

Posts: 2562
ik heb een gorilla , rijd geweldig
zit perfect
beter dan een monkey vind ik
monkey heeft een 4,5 l tank
gorilla 8l
ik vind het een perfect ding
ondanks ze grote is het lekker rijden
ik heb mijnes nu helemaal uitgebouwd
open pijp, 120cc ,monobrug erin, 10inch velgen opgehoogt enzz
als je meer vragen heb pb me
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
red_hawk722 30-5-2007 23:17 Print reply

Posts: 97
oke thnx jongens nu wilde ik alleen graag weten of die dingen tellers hebben? en hoe je de snor zou kunnen ontgrenzen? en wat er bij de brom aan het spruitstuk gedaan kan worden?
 
arie !!!!de dildo!!!!
Eat My Dust 30-5-2007 23:20 Print reply

Posts: 2562
spruitstuk heeft een tering dikke ring erin
met een piepklein gat erin
kan je uitboren of verwarmen en lostrekken, die katylisator kan je er ook af roppen, en gat dichten in de uitlaat
daarna een groter voortandwiel, anders heb je overtoeren
tellers heeft die ja
maar wijken een beetje af, maar is niet erg
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Name of Steel 30-5-2007 23:21 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: red_hawk722
oke thnx jongens nu wilde ik alleen graag weten of die dingen tellers hebben? en hoe je de snor zou kunnen ontgrenzen? en wat er bij de brom aan het spruitstuk gedaan kan worden?



natuurlijk hebben ze tellers ( wetterlijk ook verplicht op bromfietsen )

als je me verhaaltje gelezen zou hebben zie je al hoe zo'n ding begrenst is.. dus effe terug lezen :P

bij een brom zitten er ringen int spruitstuk.. ik haal ze er altijd uit dmv een boutje door het spruitstuk te halen, een moet boven op te zetten, en met een haakse punttang er met een hefboom beweging de ring eruit te trekken..

works great!

 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Name of Steel 30-5-2007 23:23 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
die katylisator kan je er ook af roppen, en gat dichten in de uitlaat




Het is geen katalyzator.. maar een EGR ( Exhaust gas recirculation )
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
red_hawk722 31-5-2007 8:13 Print reply

Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
ik heb zelf een tijdje gecruised op zo'n orginele z50j, later zelf een jincheng jc50q7 gekocht en daar een tijdje mee vermaakt..

Je zit echt goed op zo'n ding.. beter dan menigde denkt.. zelfs een redelijk groot persoon kan er goed op!
Die nieuwe monkeys ( van bijv skyteam, jincheng, lifan ) zijn begrenst in het spruitstuk, en hebben kootjes in de in en uitlaatkanalen

Het is tegenwoordig allemaal chinees spul, skyteam vind ik persoonlijk tegenwoordig beter dan jincheng.. maar de japanse honda blijft altijd het beste!

Qua problemen, naja.. niet echt eigenlijk.. tis alleen wel zo.. als je een immitatie koopt.. dat je em af en toe insprayt met teflon, of je em met een waxje na-loopt tegen roest... Ook moet je vaak snel je banden vervangen.. die van fabriek af aan zijn niet echt geweldig.. ik raad zelf de Michelin SEMI slicks aan.. die doen het op nat en droog erruggg goed

Die snorbrommers lijden aan underkill, ofwel.. er zit een gigantische begrenser in het spruitstuk.. en er zit nog een electronische begrenser tussen ( bij sommige modellen ) verder is het simpel om em net zo hard te laten lopen.. tis gewoon 50cc

Ze schakelen allemaal wel redelijk goed.. een jincheng schakeld van begin af aan iets lichter dan een skyteam.. maar dat went snel.. bovendien moeten ze beidde effe iets inslijten om alles wat soepeler te laten gaan...
Remmen doen ze ook wel goed.. valt eigenlijk weinig op aan te merken.. alleen bij de trommelrem ( nieuwe tegenwoordig met schijfrem voor ) kunnen de remschoenen door insluipend vocht loskomen, door de kalk die overblijft door de hitte van het verdampte water.. ik leg er altijd een streepje kopervet langs.. zo voorkom je dat je remtrommel vettig word, en gelijk meteen voorkom je water achter de remschoenen


De garantie ligt aan de verkoper... kan ik weinig over zeggen!


En opvoeren: er is gigantisch veel spul te krijgen voor deze blokken.. je kan em een koppeltrapper maken, of een toerenjanker.. er zijn verschillende websites en winkels voor 4takt onderdelen!



Have fun!


edit:

die goede oude tijd..
afbeelding



ohja, mocht je een monkey kopen.. ik heb hier nog Kingstire semislickjes liggen.. mag je komen ophalen.. ik heb geen monkey meer.. ( helaas )

Dit bericht is gewijzigd door Name of Steel op 30-5-2007 om 23:03 uur.


wat zijn kootjes?

 
arie !!!!de dildo!!!!
Name of Steel 31-5-2007 10:52 Print reply

Posts: 3532
het zijn een soort geperforeerde busjes in de cilinderkop
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------

Dit topic is 11526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved