Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - carburator

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43276 - carburator
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

the-god 30-5-2007 20:54 Print topicpost
Posts: 63
als k de sproeier van mijn derbi wil verrandere mag k die dan zomaar alle buisjes losmaken zonder dat ik iets kapot maak, en gaat er dan niks uitlopen ofz

en bij de cilinder mag je daar alle buisjes afhalen of niet


Dit bericht is gewijzigd door the-god op 30-5-2007 om 20:55 uur.
 

Yamaha-DTR 30-5-2007 20:56 Print reply

Posts: 268
Wat bedoel je precies met buisjes?
 
Frysk 30-5-2007 20:57 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the-god
als k de sproeier van mijn derbi wil verrandere mag k die dan zomaar alle buisjes losmaken zonder dat ik iets kapot maak, en gaat er dan niks uitlopen ofz

en bij de cilinder mag je daar alle buisjes afhalen of niet


Dit bericht is gewijzigd door the-god op 30-5-2007 om 20:55 uur.



kvs kun je beter niet 'zomaar' loshalen
 
giggitybyte
Crazycrosser 30-5-2007 20:58 Print reply

Posts: 570
als ik mijn sproeier veranderd hoef ik alleen benzine slang eraf te halen en carbrateur gewoon losmaken dus van het luchtfilter en en spruitstuk en dan kan ik hem zo buigen dat ik er goed bij kan
 
the-god 30-5-2007 20:58 Print reply
Posts: 63
dus je hebt links een buisje aan de carbu en rechts eentje van de carbu naar de cil. ik kzou dan de linkse losmaken kan dat kwaad ??
 
Mopar 30-5-2007 21:00 Print reply

Posts: 4772
Met alle respect hoor, maar zo te horen ben je een beginner ?
Je weet niet eens wat wat is...

Vertel me dan :

Waarom, om welke reden wil je de sproeier veranderen ?
 
mtx-motard 30-5-2007 21:01 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the-god
dus je hebt links een buisje aan de carbu en rechts eentje van de carbu naar de cil. ik kzou dan de linkse losmaken kan dat kwaad ??


nee, alleen het dunne slangetje van een halve cm doorsnee, daar gaat de benzine door heen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
HONDA MTX-TREME 30-5-2007 21:02 Print reply

Posts: 1486
Beter laat je iemand je helpen, of beter gezegd begint er maar niet aan!
 
Mopar 30-5-2007 21:02 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Beter laat je iemand je helpen, of beter gezegd begint er maar niet aan!


Second that :-P
 
the-god 30-5-2007 21:02 Print reply
Posts: 63
idd ben ik een noob maar kzou graag veel bijleren over mijn derbi...
ik zou later de rondel een beetje uitvijle en dan moet ik wars een grotere sproeier steken
 
HONDA MTX-TREME 30-5-2007 21:07 Print reply

Posts: 1486
Ok tussen je cilinder (die ijzeren meestal vierkantvormige ding) en luchtfilter (Slang met doos met schuimfilter in) hangt je carburateur deze demonteer je doormiddel van de slangenklemmen los te draaien (linksom draaien), benzineslang los, je houdt carburateur op zen kop en draaid de vlotterbakje eraf (plasticbakje aan onderkant).

Voila daar zit je sproeier ergens.

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 30-5-2007 om 21:07 uur.
 
Mopar 30-5-2007 21:09 Print reply

Posts: 4772
Gozer, ik begrijp je helemaal

Geef het wat tijd, je kunt dat niet zomaar 1 2 3...

Tuurlijk, je moet ergens beginnen..

En vaak begint het allemaal bij de carburateur

Lees nog wat topic's door en/of FAQ's, met name over carburateur's

Als je het een beetje door krijgt wat een carburateur nou precies doet, en hoe je het af kan/moet stellen.
Ga dan pas op ontdekking naar jouw carburateur

Nu zie ik dat je een Derbi hebt, ik heb geen ervaring met Derbi's, maar volgens mij zijn dat niet bepaald simpele en goedkope brommers..

Als je wilt leren sleutelen, en het ''geheel'' graag wilt begrijpen hoe het allemaal precies werkt.
Raad ik je aan om een goedkope Puch Maxi te kopen

De werking van alles is hetzelfde, alleen heeft een Puch geen koelvloeistof, wat een stuk makkelijker sleutelen is.

Met alle goeie bedoelingen, maar begin niet aan je Derbi als die het nog goed doet.
Zeker niet als je er weinig/niks vanaf weet.
Doe je ervaring op aan een GOEDKOPE puch, mocht je dan wat slopen is het lang zo erg niet.

Succes
 
mtx-motard 30-5-2007 21:12 Print reply

Posts: 14947
dit kun je beter leren met een vriend die er vanaf weet naast je
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
HONDA MTX-TREME 30-5-2007 21:12 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Gozer, ik begrijp je helemaal

Geef het wat tijd, je kunt dat niet zomaar 1 2 3...

Tuurlijk, je moet ergens beginnen..

En vaak begint het allemaal bij de carburateur

Lees nog wat topic's door en/of FAQ's, met name over carburateur's

Als je het een beetje door krijgt wat een carburateur nou precies doet, en hoe je het af kan/moet stellen.
Ga dan pas op ontdekking naar jouw carburateur

Nu zie ik dat je een Derbi hebt, ik heb geen ervaring met Derbi's, maar volgens mij zijn dat niet bepaald simpele en goedkope brommers..

Als je wilt leren sleutelen, en het ''geheel'' graag wilt begrijpen hoe het allemaal precies werkt.
Raad ik je aan om een goedkope Puch Maxi te kopen

De werking van alles is hetzelfde, alleen heeft een Puch geen koelvloeistof, wat een stuk makkelijker sleutelen is.

Met alle goeie bedoelingen, maar begin niet aan je Derbi als die het nog goed doet.
Zeker niet als je er weinig/niks vanaf weet.
Doe je ervaring op aan een GOEDKOPE puch, mocht je dan wat slopen is het lang zo erg niet.

Succes



Haha, juist!
 
mtx-motard 30-5-2007 21:14 Print reply

Posts: 14947
idd puch blokje reviceer je in een middag

vrijwel iedereen (k schat 90 procent) heeft of had een puch maxi als 1e brommer om et te leren.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-5-2007 21:15 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
idd puch blokje reviceer je in een middag

vrijwel iedereen (k schat 90 procent) heeft of had een puch maxi als 1e brommer om et te leren.


reviceren in een middagdat red je met elk 1cilinder 2t blok wel
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 2626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved