Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen Honda MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43252 - Problemen Honda MT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtlover 29-5-2007 17:42 Print topicpost

Posts: 2372
Oke, hier komt het. Ik heb problemen met m'n MT, ik krijg 'm niet goed lopend.

Setup:
50cc Zeta
20 TKD (imi mik) sproeier 120
ori luchtbak
Luhao bochtje

Het probleem is namelijk dat hij als je 'm start zon paar honderd meter goed loopt.. daarna kan je nog maar half gas geven en valt hij op een gegeven ogenblik uit.

Dan zou je denken -> slechte benzine toevoer -> trekt de vlotterbak leeg -> uit. Máár, als je nog geen seconde later weer start begint alles weer opnieuw, pakt goed op e.d. En als de vlotterbak leeg zou zijn heeft die wel ff meer tijd nodig om weer vol te lopen. Daarnaast stroomt ie perfect door als je de vlotterbak eraf laat en 'm indrukt...

Nieuwe bougie, carburateur schoongemaakt, nieuwe pakkingen..

Het enige wat het imo nog kan zijn is het membraan, dat is het enige wat ik nog niet gecheckt heb, ook heb ik de kop er nog niet af gehad...

Het zuiger e.d. is overigens nog geen paar honderd km oud..

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 29-5-2007 om 17:45 uur.
 

Name of Steel 29-5-2007 17:51 Print reply

Posts: 3532
check dan je membraan even.. als dat dan toch je enige optie is..

bougie nog goed?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
mtlover 29-5-2007 17:54 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
check dan je membraan even.. als dat dan toch je enige optie is..

bougie nog goed?
Bougie is nieuw. Ja, maar het membraan is dan wel het enige, maar dat kan het imo bijna niet zijn.. Dan zou ie juist mengsel terug de carb ingooien..

 
mtx-r50 29-5-2007 17:58 Print reply

Posts: 264
meng je zelf smering anders krijgt hij misschien te veel olie
en de kop is toch zeker volledig dicht afgesloten?

 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
Name of Steel 29-5-2007 18:00 Print reply

Posts: 3532
Ik gok toch dat het probleem in je carbje zit, immers is het in het motorprincipe vaak zo, dat als het in staat is om goed te lopen, dat er motorisch niets mis is, maar dus met bijvoorbeeld je carb..

ik zou die dus nog ff nalopen
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
mtlover 29-5-2007 18:04 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
Ik gok toch dat het probleem in je carbje zit, immers is het in het motorprincipe vaak zo, dat als het in staat is om goed te lopen, dat er motorisch niets mis is, maar dus met bijvoorbeeld je carb..

ik zou die dus nog ff nalopen
Die heb ik gister juist helemaal schoongemaakt...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-r50
meng je zelf smering anders krijgt hij misschien te veel olie
en de kop is toch zeker volledig dicht afgesloten?

Mengsmering, kop is afgedraaid -> vlak -> pakking er tussen en met 20Nm aangehaald..

 
Almer 29-5-2007 18:23 Print reply

Posts: 3325
Imi carb, rotzooi
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
maxi rider 29-5-2007 19:10 Print reply

Posts: 429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
[...]
Die heb ik gister juist helemaal schoongemaakt...

waarmee heb je hem schoongemaakt ?

 
12345678910
mtlover 29-5-2007 20:35 Print reply

Posts: 2372
Benzine.. Volgens m'n oom is het schuim in de vlotterbak..
 
Wouter-GasGas 29-5-2007 21:21 Print reply

Posts: 35
ik heb gistere precies het zelfde gehad en toen ik mn bougie verving was het weer goed

ze zou ff kunne kijke of het beugeltje en het puntje recht staan =
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-5-2007 21:37 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Oke, hier komt het. Ik heb problemen met m'n MT, ik krijg 'm niet goed lopend.



Dan zou je denken -> slechte benzine toevoer -> trekt de vlotterbak leeg -> uit. Máár, als je nog geen seconde later weer start begint alles weer opnieuw, pakt goed op e.d. En als de vlotterbak leeg zou zijn heeft die wel ff meer tijd nodig om weer vol te lopen. Daarnaast stroomt ie perfect door als je de vlotterbak eraf laat en 'm indrukt...Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 29-5-2007 om 17:45 uur.


is gewoon slechte benzine toevoer zoals je zelf al zegt.
24mm mokini's hebben excact hetzelfde.

200meter volgas en hierna is het afgelopen , terugschakelen en aan laten pakken werkt niet meer , maar als je stilstaat is 1 trap op kickstarter voldoende ...

en met vlotterbak eraf kun je normaal doorblazen

dit alles komt omdat je vlotter te vroeg de aanvoer afsluit , haal je vlotter er maar eens uit en buig deze zo dat hij net afsluit als je de vlotter helemaal naar boven drukt.

dus zolaat mogelijk zegmaar
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved