Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mtx sneller?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 728 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43251 - Mtx sneller?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3638 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 29-5-2007 18:26 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]

onderblok jah, koppelingskap en cilinder niet,
dr is veel meer vermogen uit lc te halen.
en geert, als je iets snellers gewent bent gaat alles vrijwel slomer.
ik zou gewoon even de zuigerveren na kijken,


wtf
ook als je sneller gewend bent , hou je wel gevoel in een brommer of hij doortrekt ed.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
master3rnie 29-5-2007 18:27 Print reply

Posts: 601
of je koopt een hoge druk 70cc kop.. want met een 50 cc kop op een 70cc gaat niet echt nee..
 
Barrel 29-5-2007 18:31 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]


ik betwijfel het of er zoveel meer vermogen uit een lc te halen is. en over die mtxen zijn sloom is ook bullshit. een dt oid die zijn sloom maar een mtx zeker niet.


ehm sorry, lees ff goed mijn vorige reply door. waarom wil een ervaren crossmotor tuner speciaal de std cil en blok niet tunen. "dat is ondankbaar werk" dat waren zn woorden. er valt weinig uit te halen. uit de ac blokken. die zijn gewoon trager. als ik op een nsr met 70 malossie rijd en dat ding gewoon naar een ruime 100 knalt en daarna op mijn eigen brommer met 70 athena met zelfde carb en gewoon stuk trager optrekt en bij 90 gewoon stopt dan vraag je je wel wat af niet? en nu niet aankomen met van je kan gwoon niet afstellen oid. want dat kan ik wel..
 
Maar dat is mijn mening...
master3rnie 29-5-2007 18:33 Print reply

Posts: 601
ga is liggen op je brommer.. of staan..

voel je verschil??

zo is dat met nsr en mtx ook hoor..

nsr heeft minder lucht weerstand.. mtx gewoon duidelijk veel meer
 
Makrolon 29-5-2007 18:33 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barrel
[...]


ehm sorry, lees ff goed mijn vorige reply door. waarom wil een ervaren crossmotor tuner speciaal de std cil en blok niet tunen. "dat is ondankbaar werk" dat waren zn woorden. er valt weinig uit te halen. uit de ac blokken. die zijn gewoon trager. als ik op een nsr met 70 malossie rijd en dat ding gewoon naar een ruime 100 knalt en daarna op mijn eigen brommer met 70 athena met zelfde carb en gewoon stuk trager optrekt en bij 90 gewoon stopt dan vraag je je wel wat af niet? en nu niet aankomen met van je kan gwoon niet afstellen oid. want dat kan ik wel..


ori cylinder oke, die is redelijk sloom ja. is het al bij je opgekomen dat een nsr een racer is en dus gestroomlijnder is als een lompe mtx? als ik naga dat als ik rechtop zit ik 80 rij, en plat er op 86 dan scheelt dat al 6 km. een nsr is nog veel lager enzo dus dan zal het wel nog meer schelen. komt nog bij dat een malossie een veel snellere cylinder is als een athena.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Barrel 29-5-2007 18:40 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]


ori cylinder oke, die is redelijk sloom ja. is het al bij je opgekomen dat een nsr een racer is en dus gestroomlijnder is als een lompe mtx? als ik naga dat als ik rechtop zit ik 80 rij, en plat er op 86 dan scheelt dat al 6 km. een nsr is nog veel lager enzo dus dan zal het wel nog meer schelen. komt nog bij dat een malossie een veel snellere cylinder is als een athena.


dat is mischien wel zo, maar ik vond et een erg groot verschil tussen 2 brommers met een in principe etzelfde blok..
 
Maar dat is mijn mening...
master3rnie 29-5-2007 18:42 Print reply

Posts: 601
verwissel je blok als je het zo nodig wil weten
 
jd boer 29-5-2007 18:56 Print reply

Posts: 6005
cil niet gaar ?
 
rs1sprintuhr
Makrolon 29-5-2007 19:47 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barrel
[...]


dat is mischien wel zo, maar ik vond et een erg groot verschil tussen 2 brommers met een in principe etzelfde blok..


zelfde blok met een andere cylinder op een andere brommer. dat is dus niet te vergelijken.
 
KTM 525 EXC Supermoto
geert-nsr 29-5-2007 20:02 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
cil niet gaar ?

nee zeker niet is gecontroleerd!!

 
vooruitnietachteruit 29-5-2007 20:29 Print reply

Posts: 618
Nou kan iedereen wel door blijven gaan over het feit dat je uit watergekoeld meer vermogen kan halen, maar die 5 trekt gewoon niet door, ondanks de lichte vertanding.
Bij een 5 bak van Honda is de 5 weliswaar een behoorlijke overdrive, die vertanding zou het toch goed moeten maken.
Zoals eerder gezegd, controleer of er niks aanloopt.
En kijk dan ook even of je kleppen van je membraan niet af zijn.

 
Tim V 29-5-2007 21:32 Print reply

Posts: 4468
Misschien dat idd net zoals bij mijn MT5 je achterrem een beetje aanloopt ofzo?

Alhoewel dat natuurlijk ook kwam door die vering die erin zat...
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
christianos 29-5-2007 22:26 Print reply

Posts: 20445
Heb je je ori uitlaat?

Zoja, dan zit daar je probleem..
 
Barrel 29-5-2007 22:27 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
Heb je je ori uitlaat?

Zoja, dan zit daar je probleem..


Volgens mij een tecno(immi van proma) als ik et goed begreep
 
Maar dat is mijn mening...
christianos 29-5-2007 22:28 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barrel
[...]


Volgens mij een tecno(immi van proma) als ik et goed begreep

even een correctie :

een techno is geen proma imitatie, maar gewoon een stuk sneller

bochten lijken ook totaal niet op elkaar kwa dikte enzo

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 29-5-2007 om 22:28 uur.
 

Dit topic is 3638 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved