Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitvallen bij lage toerentallen [puch maxi]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43248 - uitvallen bij lage toerentallen [pu...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2452 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gradje 29-5-2007 15:04 Print topicpost

Posts: 1181
Hallo allemaal
Ik heb een puch maxi met volledig ori setup.
Pas heb ik dit blok volledig gereviceerd, daarvoor liep het blok helamaal niet. Nu is het probleem dat de brommer vrij lastig wil starten en dan niet goed op toeren komt. Als ik dan nog ff flink wat bijtrap komt die wel op toeren en loopt dan gewoon goed. Alleen zodra ik heel langzaam ga rijden wil de puch niet meer optrekken als ik aan het gas draai. (Hij wil ook niet vooruit als ik een kleine slag maak.) Ik trap dan wat bij en dan loopt die weer gewoon goed. Als je moet stoppen is het helemaal een ramp, dan heb ik echt geluk als ik hem aan kan houden. Dit is gewoon niet goed.

Weet iemand hoe dit kan komen?
- bougie: mooi koffiebruin, heeft met ander blok altijd perfect gelopen.
- ontsteking: staat heel vroeg (weet niet zeker of het op het allervroegst is)

 

Burningtux 29-5-2007 15:10 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
Hallo allemaal
Ik heb een puch maxi met volledig ori setup.
Pas heb ik dit blok volledig gereviceerd, daarvoor liep het blok helamaal niet. Nu is het probleem dat de brommer vrij lastig wil starten en dan niet goed op toeren komt. Als ik dan nog ff flink wat bijtrap komt die wel op toeren en loopt dan gewoon goed. Alleen zodra ik heel langzaam ga rijden wil de puch niet meer optrekken als ik aan het gas draai. (Hij wil ook niet vooruit als ik een kleine slag maak.) Ik trap dan wat bij en dan loopt die weer gewoon goed. Als je moet stoppen is het helemaal een ramp, dan heb ik echt geluk als ik hem aan kan houden. Dit is gewoon niet goed.

Weet iemand hoe dit kan komen?
- bougie: mooi koffiebruin, heeft met ander blok altijd perfect gelopen.
- ontsteking: staat heel vroeg (weet niet zeker of het op het allervroegst is)



Ruikt naar valse lucht, of een heel erg verkeerd afgestelde carbu
Zet eerst die ontsteking weer es normaal, beginnen bij het begin

Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 29-5-2007 om 15:11 uur.
 
derk 29-5-2007 15:12 Print reply
Posts: 61
bij de carbuateur kun je afsteellen hoeveel mengsel ie krijgt als je het schroefje wat aan de gaskabel zit wat uitdraait dan blijft de klep in de carbuateur heel iets omhoog dan slaat ie niet meer af (dit is bij mijn brommer ook zo)
 
Gradje 29-5-2007 15:13 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Ruikt naar valse lucht, of een heel erg verkeerd afgestelde carbu
Zet eerst die ontsteking weer es normaal, beginnen bij het begin

Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 29-5-2007 om 15:11 uur.


zoals de ontsteking nu staat start de brommer het best.
met de ontsteking is al flink geprobeerd.

waar zou die dan valse lucht moeten trekken, want pakkingen enzo zijn gewoon allemaal nieuw.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derk
bij de carbuateur kun je afsteellen hoeveel mengsel ie krijgt als je het schroefje wat aan de gaskabel zit wat uitdraait dan blijft de klep in de carbuateur heel iets omhoog dan slaat ie niet meer af (dit is bij mijn brommer ook zo)


als het zo simpel was dan vroeg ik het hier niet
want als ik het achterwiel van de grond afzet en ik doe het gas een flinke slag open wil die zelfs afslaan.
dus als ik stil ga staan dan wil die of hij slaat af als ik het gas helemaal open doe, dus dat is dus geen oplossing
stationair schroef enzo helpt ook niets.

Dit bericht is gewijzigd door Gradje op 29-5-2007 om 15:15 uur.
 
Burningtux 29-5-2007 15:14 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derk
bij de carbuateur kun je afsteellen hoeveel mengsel ie krijgt als je het schroefje wat aan de gaskabel zit wat uitdraait dan blijft de klep in de carbuateur heel iets omhoog dan slaat ie niet meer af (dit is bij mijn brommer ook zo)


Er is een verschil tussen stationair regelen, en uitvallen als je hem met de gashendel wil aanhouden. In principe moet hij blijven draaien zolang je gas geeft, ook heb je geen stationair.
 
Gradje 29-5-2007 15:15 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Er is een verschil tussen stationair regelen, en uitvallen als je hem met de gashendel wil aanhouden. In principe moet hij blijven draaien zolang je gas geeft, ook heb je geen stationair.


juist, dan doet hij het dus ook niet zoals je bij mijn post hierboven kunt lezen
 
Burningtux 29-5-2007 15:15 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]


zoals de ontsteking nu staat start de brommer het best.
met de ontsteking is al flink geprobeerd.

waar zou die dan valse lucht moeten trekken, want pakkingen enzo zijn gewoon allemaal nieuw.


Krukas keerringen? Staat je luchtfilter er wel op? Kan ook je koppakking of voetpakking zijn. spuit eens deo bij de cilinderkop als hij draaidt. Doet hij raar, dan lekt ie.
Mischien heb je gewoon een veel te kleine of te grote sproeier.
 
Gradje 29-5-2007 15:18 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Krukas keerringen? Staat je luchtfilter er wel op? Kan ook je koppakking of voetpakking zijn. spuit eens deo bij de cilinderkop als hij draaidt. Doet hij raar, dan lekt ie.
Mischien heb je gewoon een veel te kleine of te grote sproeier.


krukas keerringen zijn splinternieuw en ik weet voor 100% zeker dat deze goed zitten. Sproeier lijkt me sterk want de bougie is mooi koffiebruin. Voordat ik dit blok reviceerde lag er een blok onder met precies dezelfde setup. Ook alles ori dus. En daar liep die met deze sproeier ook perfect op.
 
Burningtux 29-5-2007 15:20 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]


krukas keerringen zijn splinternieuw en ik weet voor 100% zeker dat deze goed zitten. Sproeier lijkt me sterk want de bougie is mooi koffiebruin. Voordat ik dit blok reviceerde lag er een blok onder met precies dezelfde setup. Ook alles ori dus. En daar liep die met deze sproeier ook perfect op.


Zet je onsteking maar eens ori, en kijk wat het helpt.
Goed starten met vervroegde onsteking, wil niet zeggen dat hij er goed mee rijdt.
 
Gradje 29-5-2007 15:26 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Zet je onsteking maar eens ori, en kijk wat het helpt.
Goed starten met vervroegde onsteking, wil niet zeggen dat hij er goed mee rijdt.


oke dit zal ik eens gaan proberen.
maar dan heb ik nog het probleem van het starten.
maargoed dan kijken we daar wel mee verder.

edit: wat ik dan wel sterk vindt is dat die bij hogere toerentallen gewoon wel goed rijdt en optrekt.

Dit bericht is gewijzigd door Gradje op 29-5-2007 om 15:27 uur.
 
Burningtux 29-5-2007 15:32 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]


oke dit zal ik eens gaan proberen.
maar dan heb ik nog het probleem van het starten.
maargoed dan kijken we daar wel mee verder.

edit: wat ik dan wel sterk vindt is dat die bij hogere toerentallen gewoon wel goed rijdt en optrekt.

Dit bericht is gewijzigd door Gradje op 29-5-2007 om 15:27 uur.


Een slecht afgestelde brommer loopt meestal op een hoger toerental beter hé, blijft minder snel aperen dan. op lage toeren hebben kleine problemen een grotere invloed, denk maar aan een te kleine sproeier.
Bwaaap op lage, en kan perfect rijden op hoge.
 
Gradje 1-6-2007 22:57 Print reply

Posts: 1181
Nou vandaag heb ik de ontsteking steeds beter gezet enzo.
Maar nog wil die niet aanblijven. Waar kan het dan nog aan liggen vragen ik me af. Zowat alle standen geprobeerd van de ontsteking en de contactpunten staan precies op 0,35mm. Dat weet ik 100% zeker. Hij vonkt ook mooi. Dus weet iemand raad?
 
Thijsje 2-6-2007 12:53 Print reply

Posts: 1687
vonk tussen contacpunten?
nieuwe bougie aanschaffen en daarmee gaan rondtuffen. (aangezien je bij gebruikte meer km's meot maken om de kleur duidelijk te zien)
zuigerveren vervangen...
onsteking afstellen.
www.puchmaxi.nl

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Gradje 2-6-2007 13:24 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
vonk tussen contacpunten?
nieuwe bougie aanschaffen en daarmee gaan rondtuffen. (aangezien je bij gebruikte meer km's meot maken om de kleur duidelijk te zien)
zuigerveren vervangen...
onsteking afstellen.
www.puchmaxi.nl




Volgende keer ff begin van topic lezen misschien.
Want ik heb blok gereviceerd en dan vervang je meestal ook je zuigerveren. Dat heb ik dus ook gedaan.
Ook de bougie is nieuw en er is geen vonk tussen de contactpunten.
En zowat alles geprobeerd bij de ontsteking, maar het wil maar niet goed lukken.
 

Dit topic is 2452 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved