Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #43246 - Yamaha DT vragen
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1393 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Makrolon |
29-5-2007 13:08 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
Hallo allemaal.
Ik heb laatst een dt gekocht (ori setup) en heb gelijk een paar vraagjes:
Koppeling
Ik heb al et een en het ander gehoord over een DT. Velen zeggen dat de koppeling niet zo best is, 2 plaats. Mijn vraag is of er echt verschil is als ik een 3 plaats koppeling erin doe, qua slijtage enz. Vooral als ik later wss een 70cc erop ga zetten.
ja dat verschil ga je zeker wel merken. die 2 plaats slipt als een gek met een 70 of zelf met een snelle 50.
En is er dan een faq of andere info waar in staat hoe dat dan precies moet?
dat is niet zo moeilijk, koop gewoon een complete 3 plaats met huis en alles er bij en als je onthoud hoe het allemaal zat zet je dat met een beetje technisch inzicht zo weer in elkaar.
Ik heb oo al wat mensen over ringetjes horen praten. Dat je ergens een ringetje in moet proppen. Maar hoe zit dat dan precies? En merk je daar echt verschil mee?
die zet je achter de veertjes. of je daar echt verschil mee merkt weet ik niet.
verschil?
Ik heb thuisnog een 20mm 'dell liggen en ik vroeg me af of er daadwerkelijk verschil zou zijn als ik em opd e ori cil. zet. (heb nu ori carb.)
En hoeveel mm past er max. op een ori cil? Of maakt dat niet zoveel uit ivm de grote inlaatpoort door de membraan?
je zal wel verschil merken ja. maar beter koop je een 16 mm voor op je ori cyl. 20 mm is een beetje te groot. het zal wel lopen maar heel kut en het is moeilijk af te stellen. voor een 70 cc is 20 mm wel oké.
70cc?
als ik er een 70cc opzet, moet ik dan nog meer dingen aanpassen naast de zuiger enz.? En is een ori uitlaat prut voor een 70cc of maakt dat niet zoveel uit?
nee hoeft niet, gewoon zuiger, cylinder en andere pakkingen natuurlijk. en ik zou dan als ik jou was die 20 mm er op knallen. dit loopt vele male beter als een ori carb op 70 cc. ik zou er wel een andere uitlaat op zetten, die ori uitlaat begrenst als een mother fucker.
Ik heb al wel wat gezocht maar dat gaan allemaal meer over de ontsteking, voorvork enz. Heb niet zoveel gevonden...
gr, dexter
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
puch dexter |
29-5-2007 13:11 |
Posts: 3011 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
ok, tnx. En als ik en 20mm carb met 16mm spruit erop zet? Of is dat alleen maar beun en loopt dat ook niet? (met wat opvulmeuk enz. ff passent maken)
Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 29-5-2007 om 13:11 uur.
|
|
|
|
khaz |
29-5-2007 13:19 |
Posts: 1450 |
van de ringetjes wordt je koppeling wat strakker
kun je goed doen bij een 70je of andere veertjes
als het dan nog gaat slippen moet je gewoon een keer je platen vervangen alla 7E
orginele uitlaat kan op 70 hoor, je kan hem zelfs nog ontgrenzen
voor de cross is een ontgrensde orgineel (gelijk luhao dik?) een van de betere voor koppel schat ik (beter dan de dunne of de proma iig)
Duurdere zullen nog beter zijn (inbox dirk, die heeft ze allemaal liggen)
op orginele cilinder niet groter dan 16 gaan
verschil merk je zo goed als niet op die trage cilinder, alleen maar in verbruik
16mm is trouwens ook genoeg voor een 70cc ook al kan je daar wel iets groter gaan (niet zoveel op een immi) 21 max denk ik zo
70cc big bore is 45 E bij www.opvoeren.nl
koppelingsplaten 7E op www.vdhparts.nl
ps als je je koppeling verstevigd zou ik ook eens kijken naar je koppelings heveltje (aan je ontstekingskap), die dingen willen sowieso wel eens verbuigen
kun je nieuw kopen en laten verstevigen (of weer rechtbuigen )
koop gewoon ff bandenlichters, komen altijd van pas
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 29-5-2007 om 13:22 uur.
|
|
HPI |w00t |
|
puch dexter |
29-5-2007 13:35 |
Posts: 3011 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khaz
van de ringetjes wordt je koppeling wat strakker
kun je goed doen bij een 70je of andere veertjes
als het dan nog gaat slippen moet je gewoon een keer je platen vervangen alla 7E
orginele uitlaat kan op 70 hoor, je kan hem zelfs nog ontgrenzen
voor de cross is een ontgrensde orgineel (gelijk luhao dik?) een van de betere voor koppel schat ik (beter dan de dunne of de proma iig)
Duurdere zullen nog beter zijn (inbox dirk, die heeft ze allemaal liggen)
op orginele cilinder niet groter dan 16 gaan
verschil merk je zo goed als niet op die trage cilinder, alleen maar in verbruik
16mm is trouwens ook genoeg voor een 70cc ook al kan je daar wel iets groter gaan (niet zoveel op een immi) 21 max denk ik zo
70cc big bore is 45 E bij www.opvoeren.nl
koppelingsplaten 7E op www.vdhparts.nl
ps als je je koppeling verstevigd zou ik ook eens kijken naar je koppelings heveltje (aan je ontstekingskap), die dingen willen sowieso wel eens verbuigen
kun je nieuw kopen en laten verstevigen (of weer rechtbuigen)
koop gewoon ff bandenlichters, komen altijd van pas
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 29-5-2007 om 13:22 uur.
sry, maar die cil. zie ik niet Maar wel bedank, heb wel wat aan de rest
|
|
|
|
puch dexter |
5-6-2007 19:02 |
Posts: 3011 |
eey, Ik zit nog steeds met dezelfde vragen or. En weer 1 derbij zelfs:
Ik zei tegen mijn pa van; ja ik wil em wel een beetje gaan opvoeren etc. En toen zei die van : kun je niet beter (als je er toch mee gaat crossen) een 80cc of een 125cc blok kopen.
Nou ik heb al 125cc dttjes gezien, maar kunnen die blokken ook ijn dt50 frames?
bvd, dexter (en ja, moest ff kicken want er gebeurde al een week niets)
|
|
|
|
Teunis |
5-6-2007 19:09 |
Posts: 1073 |
dt80 kan volgens mij wel, maar 125 dacht het niet
|
|
|
|
puch dexter |
5-6-2007 19:26 |
Posts: 3011 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunis
dt80 kan volgens mij wel, maar 125 dacht het niet
ok, is ff kijken wat de prijzen zij dan
|
|
|
|
Teunis |
5-6-2007 19:52 |
Posts: 1073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
[...]
ok, is ff kijken wat de prijzen zij dan
ibox dirktimmer eens, die weet jouw vragen wel
en als je wat nodig hebt kan je dat gelijk regelen ook qua blok
|
|
|
|
zwarte-beuner |
5-6-2007 22:52 |
Posts: 2651 |
dirkie heeft geen 80 blok, had al een x aan hem gevraagd maar hij kan wel een snel 50 blok voor je in mekaar zetten, met 70etc
ik heb naar leertouwer gebeld in soest want ik zocht ook een anderblok, en ik vroeg na een 80cc blok en die zijden dat ik wel m,n op hangins puten aan me frame moest verlassen. ps: ik rijd dtr, weet niet 100% zeker of het op een dt ook moet
maar als jij een 80cc wilt zou je dan niet eerst een sterker achterbrug zoeken:P
Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 5-6-2007 om 22:52 uur.
|
|
brommerloos |
|
puch dexter |
6-6-2007 13:36 |
Posts: 3011 |
hmmm, ja oke. Ik zal em wel ee keertje mailen.
Maargoed.Ik heb al wel een 60cc gevonden. Maar rijdt dat een beetje? Want ik heb er eigenlijk nooit ies van over gehoord...
btw: nog wat andere gevonden:
http://www.opvoeren.nl/shop/aanbiedingen.asp# en dan big bore kit 60cc €39,95
en nog op 50cc.nl een speedline 60cc. (voor €49,50)
Zijn die een beetje ok? en als ik ga inrijden gwoon 250km of meer?
|
|
|
|
Jelmer MX |
6-6-2007 13:52 |
Posts: 13514 |
Bij alu cilinders tussendoor gewoon een paar x opentrekken.. steeds meer toeren..
bij gietijzer gewoon 500km rustig aan doen..
zijn wel FAQ's over
|
|
|
|
khaz |
6-6-2007 13:53 |
Posts: 1450 |
een 80 blokje is wel leuk
moet je wel 80mx hebben
lc2 past niet (is wel het leukst)nieuwe achterplaat maken voor achterste ophangpunt-> wel te doen
voor 80 blokken zijn 125cc cilinder verkrijgbaar (ook 110)
maar een 80 blok is goede staat met carb en uitlaat kost nog best wat
die 60cc dingen maar 40
ik zou zeggen bestel zo'n 60cc en hou je ogen open voor een 80 blokje
edit: andere achterbrug enzo is onzin, nergens voor nodig-> het is geen puchje
80mx heeft precies dezelfde brug
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 6-6-2007 om 13:55 uur.
|
|
HPI |w00t |
|
puch dexter |
6-6-2007 13:57 |
Posts: 3011 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khaz
een 80 blokje is wel leuk
moet je wel 80mx hebben
lc2 past niet (is wel het leukst)nieuwe achterplaat maken voor achterste ophangpunt-> wel te doen
voor 80 blokken zijn 125cc cilinder verkrijgbaar (ook 110)
maar een 80 blok is goede staat met carb en uitlaat kost nog best wat
die 60cc dingen maar 40
ik zou zeggen bestel zo'n 60cc en hou je ogen open voor een 80 blokje
edit: andere achterbrug enzo is onzin, nergens voor nodig-> het is geen puchje
80mx heeft precies dezelfde brug
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 6-6-2007 om 13:55 uur.
ok, tnx. Maar zo'n 60 is wel ff wat meer dan een ori 50 he?? Want dan kan ik de top behouden en een lichtere vertanding voor sneller optrekken erop doen...
|
|
|
|
khaz |
6-6-2007 13:59 |
Posts: 1450 |
die euro kit is ook wel leuk
die heeft wel iets meer vermogen
|
|
HPI |w00t |
|
Dit topic is 1393 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|