Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - versleten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 687 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43241 - versleten?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Name of Steel 28-5-2007 23:09 Print reply

Posts: 3532
wat bart zegt.. honen en nieuwe zuiger met veertjes

kijken of je want niet doorgesleten is na het honen, anders moet je aan een ander cilindertje
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-5-2007 23:12 Print reply

Posts: 17929
heb t gevoel dat je oliepomp stuk is ofzo
 
christianos 28-5-2007 23:16 Print reply

Posts: 20445
naja die cilinder is goed versleten hoor, mazzel dat hij nog niet helemaal kapot is gelopen, heeft aardig wat warmlopers gehad..

zoals Thijssie zegt, kijk je olietoevoer eens na, ik zet me geld daarop in, dat daar iets niet goed is, of je koeling..
 
mtx-motard 29-5-2007 1:10 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
naja die cilinder is goed versleten hoor, mazzel dat hij nog niet helemaal kapot is gelopen, heeft aardig wat warmlopers gehad..

zoals Thijssie zegt, kijk je olietoevoer eens na, ik zet me geld daarop in, dat daar iets niet goed is, of je koeling..


van een te arm mengsel word je cilinder veel warmer. minder olie om te smeren dus meer wrijving en hardere slijtage dus.

hmm, je wilt geld uitgeven: nieuwe cilinder/zuiger of honen als je verlieft bent op de cilinder

je wilt geen geld uitgeven: erop zetten, en voortaan niet 1:50 maar 1:40 smeren, dat scheelt al een hoop.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
.puch_chopper 29-5-2007 9:15 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


van een te arm mengsel word je cilinder veel warmer. minder olie om te smeren dus meer wrijving en hardere slijtage dus.

hmm, je wilt geld uitgeven: nieuwe cilinder/zuiger of honen als je verlieft bent op de cilinder

je wilt geen geld uitgeven: erop zetten, en voortaan niet 1:50 maar 1:40 smeren, dat scheelt al een hoop.


ik gooi er gewoon 2 takt in want mijn oliepomp is niet aangsesloten
en dat is 1:40 btw

maar het gaat er niet echt om hoe het komt maar gewoon is hij versleten

en dat is hij dus..
ik ga denkik een nieuwe athena kopen voor 205 euro
 
.puch_chopper 29-5-2007 9:28 Print reply

Posts: 7851
ik wilde eerst een athena kopen maar nu kom ik een hebo cilinder tegen op deze site": http://www.gransier....mp;zoek=&start=0


produceert hebo over het algemeen een beetje snelle cilinders???
snellere dan athena?
 
derk 29-5-2007 9:40 Print reply
Posts: 61
helemaal versleten
 
Derbi Joris 29-5-2007 9:43 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
ik wilde eerst een athena kopen maar nu kom ik een hebo cilinder tegen op deze site": http://www.gransier....mp;zoek=&start=0


produceert hebo over het algemeen een beetje snelle cilinders???
snellere dan athena?

Hebo maakt wel snellere cilinders dan athena kijk maar naar alle serieuze snelle brommers/scooters... rijden er heel veel van met hebo.
 
Barrel 29-5-2007 10:20 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Hebo maakt wel snellere cilinders dan athena kijk maar naar alle serieuze snelle brommers/scooters... rijden er heel veel van met hebo.


ja maar is dit een hebo manston of eoa replica want dan kun je beter athena gaan rijde imo. die gaan wat langer mee dan Hebo. daar hoor je nog wel is van dat ze gevoelige nicasil hebben ed
 
Maar dat is mijn mening...
sibren 29-5-2007 10:42 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
ik wilde eerst een athena kopen maar nu kom ik een hebo cilinder tegen op deze site": http://www.gransier....mp;zoek=&start=0


produceert hebo over het algemeen een beetje snelle cilinders???
snellere dan athena?


die hebo is misschien wel de snelste cilinder voor rmx. ik heb hem zelf namelijk gehad. Ding draait ong. 13 k toeren, wat veel is voor een tsx/rmx. hij trekt dan weer heel lekker door. powerband ligt volgens mij met promas 50 en 20mikuni rond de 8,5k - 11k toeren. Zit een nicasyl wand in trouwens. Als ik jou was en geld in een nieuwe cilinder zou steken, zou ik voor deze gaan.


Dit bericht is gewijzigd door sibren op 29-5-2007 om 10:42 uur.

Dit bericht is gewijzigd door sibren op 29-5-2007 om 10:43 uur.

Dit bericht is gewijzigd door sibren op 29-5-2007 om 10:53 uur.
 
stoeptegel 29-5-2007 10:45 Print reply

Posts: 3085
15 k toeren



en toen werd je wakker
 
80 cc ownatsj
sibren 29-5-2007 10:48 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
15 k toeren



en toen werd je wakker


dan zit ie op zijn max.. ik geloofde het eerst ook niet. maar hij loopt echt de teller uit.
 
stoeptegel 29-5-2007 10:52 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren
[...]


dan zit ie op zijn max.. ik geloofde het eerst ook niet. maar hij loopt echt de teller uit.

De teller zal dan wel niet kloppen

KOm op man, als je zelf ff logisch nadenkt weet je ook wel dat het niet kan.
 
80 cc ownatsj
sibren 29-5-2007 10:54 Print reply
Posts: 191
Ja ik weet t...:p is al veranderd. ben nog niet zo scherp weet je. maar is voor tsx zeker een toerendraaier

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]

De teller zal dan wel niet kloppen

KOm op man, als je zelf ff logisch nadenkt weet je ook wel dat het niet kan.


 
stoeptegel 29-5-2007 10:56 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren
Ja ik weet t...:p is al veranderd. ben nog niet zo scherp weet je. maar is voor tsx zeker een toerendraaier

[...]



ok, dan is het in orde
 
80 cc ownatsj

Dit topic is 2748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved