Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - MATEN van 80 blok nodig (en zuiger 110mallossi)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1120 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43216 - MATEN van 80 blok nodig (en zuiger ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1191 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 27-5-2007 20:33 Print topicpost
Posts: 7168
Hallo, ik heb een 6bak 80cc blok en een 110cc malossi cilinder

nou is mijn zuiger 53,8mm (was deze normaal niet 53mm?? kortom is deze gehoond?)

en ik wil nu dus de cilinderinhoud berekenen dus als iemand de slag van mijn krukas weet graag
(het is dus een watergekoeld blok wat nu onder een mtx sh hangt, ik denk mtx R1)

mvg, Niek
 

Menu2t 27-5-2007 23:22 Print reply

Posts: 2815
41.4mm utfs
 
NSR Supersprint special!
honda fryslan 28-5-2007 0:56 Print reply

Posts: 1914
94cc
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Niek de Wildt 28-5-2007 2:17 Print reply
Posts: 7168
utfs?? (ik neem aan dat je de slag bedoeld??)
btw heb ik nou een mbx of mtx r1 of 2 blok??
en wat is het verschil.
mvg, Niek

bedankt voor jullie reacties

 
Tombrom 28-5-2007 9:51 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
utfs?? (ik neem aan dat je de slag bedoeld??)
btw heb ik nou een mbx of mtx r1 of 2 blok??
en wat is het verschil.
mvg, Niek

bedankt voor jullie reacties




utfs is use the facking search

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/35

ik typ 1 ding in en heb al wat...
 
- Han - 28-5-2007 9:56 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
utfs?? (ik neem aan dat je de slag bedoeld??)
btw heb ik nou een mbx of mtx r1 of 2 blok??
en wat is het verschil.
mvg, Niek

bedankt voor jullie reacties



aangezien jij em onder je mtx hebt liggen is het heel simpel, schakeld die gewoon 6
5
4
3
2
N
1

Dus gewoon 1 naaar beneden, rest omhoog dan heb je een r1 blokje, gaat alles andersom, dus 1 naar boven, rest naar beneden, dan heb je een mbx blok
 
<10.000 posts
Niek de Wildt 28-5-2007 12:27 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]



utfs is use the facking search

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/35

ik typ 1 ding in en heb al wat...



dankjewel, maar ik had dit artikel al gevonden, en heb zeker een uur gezocht, maar wist niet welk blok ik had (dacht r1 wat nu ook zo blijkt, en die staat er NIET tussen...
 
Niek de Wildt 28-5-2007 12:31 Print reply
Posts: 7168
En ik ben er nu dus achter dat ik een mtx r1 blok heb (bedankt)
maar zijn er nou verschillen tussen een:
mt8
mb8
nsr80
mbx (weet ik al)
mtx r2!

dit wil ik graag weten, mvg Niek
 
- Han - 28-5-2007 12:36 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
En ik ben er nu dus achter dat ik een mtx r1 blok heb (bedankt)
maar zijn er nou verschillen tussen een:
mt8
mb8
nsr80
mbx (weet ik al)
mtx r2!

dit wil ik graag weten, mvg Niek


mt8 en mb 8 is luchtgekoeld

nsr80 is gelijk aan ns1 (LC en vlinderpoort)
mtx r2 is iets mee met de cilinder, dies wat anders dan een mbx/R

(correct me if i'm wrong)
 
<10.000 posts
Niek de Wildt 28-5-2007 12:42 Print reply
Posts: 7168
maar op een mtx r1 en mbx zitten dus wel dezelfde cilinders?? ik lees namelijk vaak dat zown mbx 80 cil enorm snel is
 
StefanB 28-5-2007 12:54 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
maar op een mtx r1 en mbx zitten dus wel dezelfde cilinders?? ik lees namelijk vaak dat zown mbx 80 cil enorm snel is

mbx80 cil is origeneel helemaal niet snel, en het verschil tussen een r1/r2 of mbx cil is de dikte van het cilinderhemd... (tevens heeft r2 blok grotere krukaslagers)
 
E24 M30b35@GT3576
Niek de Wildt 28-5-2007 12:59 Print reply
Posts: 7168
welke 80cc cilinder denk je dan dat ik mee verward ben?? want der was een hele snelle

 
vooruitnietachteruit 28-5-2007 13:02 Print reply

Posts: 618
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
welke 80cc cilinder denk je dan dat ik mee verward ben?? want der was een hele snelle




De NS1 cilinder is dat. (ongetuned dan he )
 
christianos 28-5-2007 13:04 Print reply

Posts: 20445
en dies 'maar' 74cc
 
Shifty 28-5-2007 13:07 Print reply

Posts: 1113
53mm zuiger is een 100cc malossie, 55mm is een 110cc...

55mm is eigenlijk 93cc, 53mm dus nog weer minder dan 93cc (weet zo niet hoeveel)
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
THOMASJEUHHH 28-5-2007 13:25 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
En ik ben er nu dus achter dat ik een mtx r1 blok heb (bedankt)
maar zijn er nou verschillen tussen een:
mt8 zelfde als mb8 alleen bloknummer is anders
mb8 zelfde als mt8 alleen bloknummer is anders je hebt kant dat er een extra ophangpunt aanzit
nsr80 zelfde als r1 maar bak zit andersom
mbx (weet ik al)
mtx r2! zelfde als r1 alleen ander bloknummer,dikkere lagers,dikkere cilinder hemd

owjah, ns1 is anders, schakelwals is langer(volgensmij) 74cc, smallere pistonpen, pin 13 volgens mij

dit wil ik graag weten, mvg Niek



Dit bericht is gewijzigd door THOMASJEUHHH op 28-5-2007 om 13:26 uur.
 
bwoaahhppp,,..

Dit topic is 1191 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved