Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch compressie probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 677 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43213 - Puch compressie probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RiejuJossie 27-5-2007 16:05 Print topicpost

Posts: 502
Ben wat kleine dingetjes van m'n puch aan het vervangen, o.a. de bougiekabel.

Nieuwe bougiekabel op m'n puch gebeund, en dus moest m'n vliegwiel eraf. Ging niet zo handig want ik heb geen vliegwieltrekker. Mijn vader dacht me even te helpen en draaide mijn grondplaat los..

Anyway: Later het vliegwiel eraf gekregen door er een poelietrekker die ik hier nog had liggen erop te beunen. Grondplaat ging er dus ook mee af, die er weer opgedraaid (kon zien hoe hij ongeveer zat). Ontsteking zal wel niet helemaal goed staan nu, maar dat los ik later wel op.
Probleem nu is dat ik helemaal geen compressie meer heb. Voor ik de boel eraf haalde ging het vliegwiel vrij zwaar rond, nu kan ik hem makkelijk ronddraaien. Ook als ik hem aan wil lopen heeft hij geen compressie.

Iemand enig idee hoe het komt, en hoe ik het op kan lossen?

Het is niet het spietje, die zit er gewoon.

 

fs180 27-5-2007 16:16 Print reply

Posts: 1346
niet aan je cillinder gedaan?
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Thijsje 27-5-2007 16:29 Print reply

Posts: 1687
mischien dat je voorheen je grondplaat bijv iets meer omhoog had staan, waardoor de onstekingspoel (bobine) telkens tegen je binnekant van je vliegwiel schuurde,, waardoor het leek dat hij veel compressie had.

wat is je setup?
anders zuigerveren ff vervangen...
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
fietsie 27-5-2007 16:57 Print reply

Posts: 1438
Draai je vliegwiel uberhoud wel mee? misschien datie over de krukas schiet omdat je de spie bent vergeten?
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Evilmex 27-5-2007 17:00 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fietsie
Draai je vliegwiel uberhoud wel mee? misschien datie over de krukas schiet omdat je de spie bent vergeten?


Spie zorgt alleen maar dattie goed erop zit, de moer zelf houd het vliegwiel op zijn plek, de spie niet.
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
-Tom- 27-5-2007 18:09 Print reply

Posts: 4151
aangezien je bezig bent met je bougiekabel, zit je bougie er wel in?
 
FTS Member
RiejuJossie 27-5-2007 18:30 Print reply

Posts: 502
Komtie:

Niks aan m'n cilinder gedaan.
Grondplaat nu iets lager kan niks schelen, ik kan hem namelijk ook niet aan lopen oid. En voordat ik bougiekabel ging vervangen had hij compressie zat, dus zuigerveren zijn het ook niet.
De bougie zit er uiteraard in.

Heb btw ook een probleempje met m'n startkabel (enz.) Weet namelijk ook niet zeker of dat heveltje op het blok wel goed zit, aangezien ik hem waarschijnlijk een rondje heb gedraait.
 
RiejuJossie 27-5-2007 18:31 Print reply

Posts: 502
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RiejuJossie
Komtie:

Niks aan m'n cilinder gedaan.
Grondplaat nu iets lager kan niks schelen, ik kan hem namelijk ook niet aan lopen oid. En voordat ik bougiekabel ging vervangen had hij compressie zat, dus zuigerveren zijn het ook niet.
De bougie zit er uiteraard in.

Heb btw ook een probleempje met m'n startkabel (enz.) Weet namelijk ook niet zeker of dat heveltje op het blok wel goed zit, aangezien ik hem waarschijnlijk een rondje heb gedraait.


Edit: Setup is btw 50cc, proma circuit, 12mm.

Ho, verkeerde button..

Dit bericht is gewijzigd door RiejuJossie op 27-5-2007 om 18:33 uur.
 
Yamaha-DTR 27-5-2007 19:34 Print reply

Posts: 268
Dan heb je waarschijnlijk de startkabel niet goed, zodat de koppeling niet aangrijpt. Dus nu staat ie zeg maar in de
'fietsstand'.
 
RiejuJossie 28-5-2007 9:32 Print reply

Posts: 502
Weet idd bijna zeker dat die fout zit, maar geen idee hoe die 'hevel' op m'n blok moet staan.


 
mtx-r50 28-5-2007 9:54 Print reply

Posts: 264
staat je decompressieklep niet gewoon open ofzo?
controleer dat eens
 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
Thijsje 28-5-2007 10:19 Print reply

Posts: 1687
tis maar n puch he,, volges mij heeft die geen decompressiklep


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
derk 29-5-2007 12:08 Print reply
Posts: 61
start ie nog wel zijn de koppakingen nog goed/ heb je de krukas er nog uitgehaald
 
Gradje 29-5-2007 14:42 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RiejuJossie
Weet idd bijna zeker dat die fout zit, maar geen idee hoe die 'hevel' op m'n blok moet staan.




kun je gewoon goed voelen wanneer die aangrijpt.
dus dat heveltje met je hand ff drukken of met tang ofzo
wel opletten dat da ding dan niet afbreekt

 
hond mb 29-5-2007 14:46 Print reply

Posts: 528
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
tis maar n puch he,, volges mij heeft die geen decompressiklep





sommige wel

Dit bericht is gewijzigd door hond mb op 29-5-2007 om 14:47 uur.
 
RiejuJossie 29-5-2007 14:57 Print reply

Posts: 502
Voordat ik het vliegwiel eraf haalde had hij compressie zat enz. Krukas is er niet uitgeweest. Starten doet hij niet, volgens mij is de starthevel op m'n blok verrot. Ik zocht het stukje waar hij tegendruk gaf, en dat zat op een verkeerde plaats (waarschijnlijk een keer rondgedraait oid). Toen draaide ik hem weer rond (maar kwam nog niet goed te staan) en nu kan ik hem gewoon met de hand ronddraaien.

Denk dus dat ik eerst die kant van het blok maar eens open maak om te kijken of ik hem gesloopt heb..
 

Dit topic is 4867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved