dennie1 |
26-5-2007 22:01 |
Posts: 1003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pauluss
Ik zag dat op mijn derbi een airsel 50cc cilinder zat (nou stelt dit niet zo veel voor) maar hij is volgus mij net iets sneller als een stnd cilinder.
Mijn vraag : welke uitlaat past hier mooi bij?
En ik wou graag een optie voor onderlangs en gewoon met zo'n bocht door frame heen, en wat beter is onderlangs of door frame heen?
bij voorbaad dank.
Pak een Yasuni Cross ofso die is bovenlangs,
Of een Yasuni R1 is onderlangs.
Qua prestaties zit er geen verschil in, de onderlangse is voor top en de bovenlangse voor accularatie of hoe dat woordt heet zeggen ze.
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
26-5-2007 22:11 |
Posts: 6114 |
Acceleratie
en onderlangs op SM roelt gewoon
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
dennie1 |
26-5-2007 22:18 |
Posts: 1003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
Acceleratie
en onderlangs op SM roelt gewoon
Vind ik ook, vind het alleen wat minder worden aan de linkerkant omdat het daar zo kaal is.
|
|
|
|
Gijzer |
27-5-2007 10:47 |
Posts: 484 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dennie1
[...]
Pak een Yasuni Cross ofso die is bovenlangs,
Of een Yasuni R1 is onderlangs.
Qua prestaties zit er geen verschil in, de onderlangse is voor top en de bovenlangse voor accularatie of hoe dat woordt heet zeggen ze.
de onderlangse is meer voor acceleratie hoor want met mijn r1 heeft ie veel meer koppel als met standaard uitlaat maar op top maakt het niet veel uit
|
|
yamaha dt 50 sm |
|
derbi racer |
27-5-2007 12:19 |
Posts: 1037 |
een std cil of een beetje snellere cilinder
presteeren met een leovinci hand made boven langs zeer goed
heb de ervaring ongeveer met 10 brommers heel veel uitlaten ook zelf geprobeerd op mijn senda
wil je toch onderlangs presteerd mk pro race toch zeer goed het zelfde geld voor de yasuni's onderlangs en een hebo onderlang doet het ook goed
het verschilt namelijk wel per brommer
|
|
|
|
VluggeJaapie |
27-5-2007 12:22 |
Posts: 1087 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
een std cil of een beetje snellere cilinder
presteeren met een leovinci hand made boven langs zeer goed
heb de ervaring ongeveer met 10 brommers heel veel uitlaten ook zelf geprobeerd op mijn senda
wil je toch onderlangs presteerd mk pro race toch zeer goed het zelfde geld voor de yasuni's onderlangs en een hebo onderlang doet het ook goed
het verschilt namelijk wel per brommer
edit: verkeerd gelezen
Dit bericht is gewijzigd door MH-RX-PR op 27-5-2007 om 12:23 uur.
btw: v6 pijp is idd een leuke pijp en trekt hard, op meer dan 50cc doet ie het ook nog wel aardig.
Dit bericht is gewijzigd door MH-RX-PR op 27-5-2007 om 12:24 uur.
|
|
Auto RBW :) |
|
Jorn |
27-5-2007 12:26 |
Posts: 2780 |
Oke, nu ff de mensen aan het woord die er egt iets vanaf weten
:
Leovince v6 is idd een geinige uitaat maar je moet m niet kopen voor de snelheid, die is nouwelijks hoger dan ori. Alleen het geluid is wat beter.
Als je echt een snelle hoogtoerige pijp wilt (airsal is ook wat hoogtoeriger dan ori) dan koop je een gianelli conti, een conti CHR of een jolly moto 50.
De beste prijs kwaliteitsverhouding heb je met een gianelli conti, deze kost rond de 180 euro nieuw met demper.
De conti chr is bijna hetzelfde als de gianelli (gianelli is kopie van conti) die zijn net wat mooier en hier betaal je 220 euro voor met demper
De jolly is nog wat sneller maar hier betaal je ook meteen 300+ euro voor = het niet waard
Ik zou dus voor de gianelli conti gaan, en laat ik die nu net 1 tekoop hebben
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-5-2007 12:31 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
Acceleratie
en onderlangs op SM roelt gewoon
wtf is dat voor onzin bedacht door brommersjonnie's
sm houd gewoon in dat je een crossmotor heb met 17 inch velgen (en nog wat aanpassingen)
nou zijn de brommertje's al en slap aftreksel hiervan waarbij de verhoudingen brommer/wiel niet kloppen tov "echte" sm .
omdat voor brommers snelle uitlaten veelal onderlangs zijn hebben de meeste mooi verbouwde sm brommers onderlangse uitlaten , en nou vind ineens iedereen een onderlangs uitlaat op "sm" ownen.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Pauluss |
27-5-2007 13:59 |
Posts: 42 |
Nu hoor ik de een roepen gianelli, en de ander yasuni.
Maakt het veel verschil?
|
|
|
|
Tombrom |
27-5-2007 14:03 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dennie1
[...]
Pak een Yasuni Cross ofso die is bovenlangs,
Of een Yasuni R1 is onderlangs.
Qua prestaties zit er geen verschil in, de onderlangse is voor top en de bovenlangse voor accularatie of hoe dat woordt heet zeggen ze.
voor derbi is er geen r1 dus ga niks zegge van als die er niet is
voor de rest als je senda hebt zal gia conti er goed op lopen
|
|
|
|
dennie1 |
27-5-2007 14:04 |
Posts: 1003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pauluss
Nu hoor ik de een roepen gianelli, en de ander yasuni.
Maakt het veel verschil?
Jhaa verschil tussen toeren als je het over de giannelli conti hebt pfff.
Die conti draait wel 12000 toeren en de yasuni iets minder mar doet ook veel meer onderin, de conti gaat wel harder
|
|
|
|
Pauluss |
27-5-2007 14:17 |
Posts: 42 |
Dus als ik voor optrekken wil gaan moet ik de yasuni nemen?
|
|
|
|
Derbi Joris |
27-5-2007 14:20 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dennie1
[...]
Jhaa verschil tussen toeren als je het over de giannelli conti hebt pfff.
Die conti draait wel 12000 toeren en de yasuni iets minder mar doet ook veel meer onderin, de conti gaat wel harder
Yasuni Cross Handmade draait toch zeker wel meer dan 12000 toeren doet het goed op 50cc airsal. KTM styled rijd nu met 50cc airsal en yasuni cross handmade rond inbox hem die kan je vast meer vertellen over hoe het loopt enzovoort...
|
|
|
|
P Voesten |
27-5-2007 14:57 |
Posts: 14 |
volgens mij zit er geen bal verschil in een yasuni cross of een gianelli conti.. het scheeld mischien een keer 5 kilometer op top en yasuni heeft meer kracht onderin en is nog goedkoper ook
|
|
|
|
dennie1 |
27-5-2007 15:03 |
Posts: 1003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: P Voesten
volgens mij zit er geen bal verschil in een yasuni cross of een gianelli conti.. het scheeld mischien een keer 5 kilometer op top en yasuni heeft meer kracht onderin en is nog goedkoper ook
Uuh ze hadden het over de yasuni Cross Hm en niet over de Cross.
Die hm is meer als 200 Euro.
|
|
|
|