Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat voor Derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 761 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43203 - Uitlaat voor Derbi
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pauluss 26-5-2007 21:58 Print topicpost

Posts: 42
Ik zag dat op mijn derbi een airsel 50cc cilinder zat (nou stelt dit niet zo veel voor) maar hij is volgus mij net iets sneller als een stnd cilinder.
Mijn vraag : welke uitlaat past hier mooi bij?
En ik wou graag een optie voor onderlangs en gewoon met zo'n bocht door frame heen, en wat beter is onderlangs of door frame heen?

bij voorbaad dank.
 

dennie1 26-5-2007 22:01 Print reply

Posts: 1003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pauluss
Ik zag dat op mijn derbi een airsel 50cc cilinder zat (nou stelt dit niet zo veel voor) maar hij is volgus mij net iets sneller als een stnd cilinder.
Mijn vraag : welke uitlaat past hier mooi bij?
En ik wou graag een optie voor onderlangs en gewoon met zo'n bocht door frame heen, en wat beter is onderlangs of door frame heen?

bij voorbaad dank.



Pak een Yasuni Cross ofso die is bovenlangs,
Of een Yasuni R1 is onderlangs.
Qua prestaties zit er geen verschil in, de onderlangse is voor top en de bovenlangse voor accularatie of hoe dat woordt heet zeggen ze.
 
Vuile Beunkoe 26-5-2007 22:11 Print reply

Posts: 6114
Acceleratie

en onderlangs op SM roelt gewoon
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
dennie1 26-5-2007 22:18 Print reply

Posts: 1003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
Acceleratie

en onderlangs op SM roelt gewoon


Vind ik ook, vind het alleen wat minder worden aan de linkerkant omdat het daar zo kaal is.
 
Gijzer 27-5-2007 10:47 Print reply

Posts: 484
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dennie1
[...]



Pak een Yasuni Cross ofso die is bovenlangs,
Of een Yasuni R1 is onderlangs.
Qua prestaties zit er geen verschil in, de onderlangse is voor top en de bovenlangse voor accularatie of hoe dat woordt heet zeggen ze.


de onderlangse is meer voor acceleratie hoor want met mijn r1 heeft ie veel meer koppel als met standaard uitlaat maar op top maakt het niet veel uit
 
yamaha dt 50 sm
derbi racer 27-5-2007 12:19 Print reply

Posts: 1037
een std cil of een beetje snellere cilinder
presteeren met een leovinci hand made boven langs zeer goed
heb de ervaring ongeveer met 10 brommers heel veel uitlaten ook zelf geprobeerd op mijn senda

wil je toch onderlangs presteerd mk pro race toch zeer goed het zelfde geld voor de yasuni's onderlangs en een hebo onderlang doet het ook goed

het verschilt namelijk wel per brommer
 
VluggeJaapie 27-5-2007 12:22 Print reply
Posts: 1087
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
een std cil of een beetje snellere cilinder
presteeren met een leovinci hand made boven langs zeer goed
heb de ervaring ongeveer met 10 brommers heel veel uitlaten ook zelf geprobeerd op mijn senda

wil je toch onderlangs presteerd mk pro race toch zeer goed het zelfde geld voor de yasuni's onderlangs en een hebo onderlang doet het ook goed

het verschilt namelijk wel per brommer


edit: verkeerd gelezen

Dit bericht is gewijzigd door MH-RX-PR op 27-5-2007 om 12:23 uur.

btw: v6 pijp is idd een leuke pijp en trekt hard, op meer dan 50cc doet ie het ook nog wel aardig.

Dit bericht is gewijzigd door MH-RX-PR op 27-5-2007 om 12:24 uur.
 
Auto RBW :)
Jorn 27-5-2007 12:26 Print reply

Posts: 2780
Oke, nu ff de mensen aan het woord die er egt iets vanaf weten
:

Leovince v6 is idd een geinige uitaat maar je moet m niet kopen voor de snelheid, die is nouwelijks hoger dan ori. Alleen het geluid is wat beter.

Als je echt een snelle hoogtoerige pijp wilt (airsal is ook wat hoogtoeriger dan ori) dan koop je een gianelli conti, een conti CHR of een jolly moto 50.

De beste prijs kwaliteitsverhouding heb je met een gianelli conti, deze kost rond de 180 euro nieuw met demper.

De conti chr is bijna hetzelfde als de gianelli (gianelli is kopie van conti) die zijn net wat mooier en hier betaal je 220 euro voor met demper

De jolly is nog wat sneller maar hier betaal je ook meteen 300+ euro voor = het niet waard


Ik zou dus voor de gianelli conti gaan, en laat ik die nu net 1 tekoop hebben
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-5-2007 12:31 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
Acceleratie

en onderlangs op SM roelt gewoon


wtf is dat voor onzin bedacht door brommersjonnie's

sm houd gewoon in dat je een crossmotor heb met 17 inch velgen (en nog wat aanpassingen)

nou zijn de brommertje's al en slap aftreksel hiervan waarbij de verhoudingen brommer/wiel niet kloppen tov "echte" sm .

omdat voor brommers snelle uitlaten veelal onderlangs zijn hebben de meeste mooi verbouwde sm brommers onderlangse uitlaten , en nou vind ineens iedereen een onderlangs uitlaat op "sm" ownen.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Pauluss 27-5-2007 13:59 Print reply

Posts: 42
Nu hoor ik de een roepen gianelli, en de ander yasuni.
Maakt het veel verschil?
 
Tombrom 27-5-2007 14:03 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dennie1
[...]



Pak een Yasuni Cross ofso die is bovenlangs,
Of een Yasuni R1 is onderlangs.
Qua prestaties zit er geen verschil in, de onderlangse is voor top en de bovenlangse voor accularatie of hoe dat woordt heet zeggen ze.


voor derbi is er geen r1 dus ga niks zegge van als die er niet is


voor de rest als je senda hebt zal gia conti er goed op lopen
 
dennie1 27-5-2007 14:04 Print reply

Posts: 1003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pauluss
Nu hoor ik de een roepen gianelli, en de ander yasuni.
Maakt het veel verschil?



Jhaa verschil tussen toeren als je het over de giannelli conti hebt pfff.
Die conti draait wel 12000 toeren en de yasuni iets minder mar doet ook veel meer onderin, de conti gaat wel harder
 
Pauluss 27-5-2007 14:17 Print reply

Posts: 42
Dus als ik voor optrekken wil gaan moet ik de yasuni nemen?
 
Derbi Joris 27-5-2007 14:20 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dennie1
[...]



Jhaa verschil tussen toeren als je het over de giannelli conti hebt pfff.
Die conti draait wel 12000 toeren en de yasuni iets minder mar doet ook veel meer onderin, de conti gaat wel harder

Yasuni Cross Handmade draait toch zeker wel meer dan 12000 toeren doet het goed op 50cc airsal. KTM styled rijd nu met 50cc airsal en yasuni cross handmade rond inbox hem die kan je vast meer vertellen over hoe het loopt enzovoort...
 
P Voesten 27-5-2007 14:57 Print reply

Posts: 14
volgens mij zit er geen bal verschil in een yasuni cross of een gianelli conti.. het scheeld mischien een keer 5 kilometer op top en yasuni heeft meer kracht onderin en is nog goedkoper ook
 
dennie1 27-5-2007 15:03 Print reply

Posts: 1003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: P Voesten
volgens mij zit er geen bal verschil in een yasuni cross of een gianelli conti.. het scheeld mischien een keer 5 kilometer op top en yasuni heeft meer kracht onderin en is nog goedkoper ook


Uuh ze hadden het over de yasuni Cross Hm en niet over de Cross.
Die hm is meer als 200 Euro.
 

Dit topic is 6401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved