Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Schakelbloem draait niet/ moeilijk.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43194 - Schakelbloem draait niet/ moeilijk.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch-driver xl 26-5-2007 11:49 Print topicpost
Posts: 300
Goedemoren,


Mijn mt blokje schakelde laatst erg kloten/ tot niet. Omdat ik het blok toch uit elkaar wou hebben omdat ik de keerringen wou vervangen wou ik dit dus ook gelijk fixen.


Schakelwals heb ik er weer ingezet, de vorken zitten er weeer op. Het tangetje valt achter het bloemetje.
Soms kun je wel schakelen 1 om hoog of omlaag als je er een hardere tik aan geeft. Maar dit is dus niet goed.

Ook blijf je de as waaar het tandwiel op komt vrij draaien.. Of komt dat doordat de koppeling er niet op zit?

Zonder koppeling moet die toch gewoon schakelen? Ik schakel nu met het blok uit elkaar..



Groetjes,
jeffrey


Edit: Schakelbloem, daarmee bedoel ik de nokkenplaat.

Dit bericht is gewijzigd door puch-driver xl op 26-5-2007 om 12:37 uur.
 

Hardstyle 26-5-2007 13:06 Print reply

Posts: 1077
Schakelen als je blok uitelkaar ligt gaat ook niet egt..

Als je door de versnellingen heen wil moet je aan de as waar je koppeling op zit constant blijven draaien en dan door je versnellingen heen gaan (af en toe wat helpen omdat je blok niet draaid en dan niet goed in z'n versnelling valt)

Maar als het klopt is dit niet het geval als het blok inelkaar zit en draait..
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
MrOi 26-5-2007 13:33 Print reply

Posts: 3110
en houd er rekening dat je blok zonder olie draait nu, dat bevorderd de soepelheid ook niet echt.
 
XT Supermotard For Sale!
Thijsje 26-5-2007 13:33 Print reply

Posts: 1687
draai die meuk maar inelkaar,, draai ff paar slagen linksom aan je vliegwiel, en druk je pedaal naar benede,, ast goed is zit hij in zn 1
ga nu verder links draaien en nog x drukken,(dit keer omhoog) in zn vrij, (of als je hard drukt in zn 2)
etc
dan merk je vanzelf of het goed is of niet...
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
puch-driver xl 26-5-2007 15:10 Print reply
Posts: 300
Had het inmiddels al weer klaar. Maar toch bedankt.
 

Dit topic is 523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved