Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb> cilinder keuze,, en nog wat vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1218 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43189 - honda mb> cilinder keuze,, en nog w...
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 8416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 29-5-2007 20:46 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


haha met 70 malossie 140, mag ik ff lagge

sorry, nu doe ik weer normaal:

met een Malossie OT is wel de 100 te halen, met een gewone ook wel. imho schelen de 2 niet super veel in snelheid. beide ori zal de OT 5 tot 10 kmh sneller zijn.

ik zou gewoon een athena goed laten tunen, ben je goedkoper klaar als die malossie. en het gaat waarschijnlijk even snel
en als die vastnjokt is er niet meteen een man over boord.

k heb het gehoord
maargoed,, zo eerder genoemd heeft de malossi fluidpoorten.. geen idee waar ze zitten maar het klinkt wel snel
zijn dat die spoelpoorten die als het ware weer achter de 'normale' spoelpoorten gaan. dus ff achterlangs?

tjah,, het word als ik het zo lees,, geen honen, geen nieuwe wand,, maar een nieuwe cilnder,, wel te verstaan een Athena.. untuned.
omdat:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Eum mijn broer heeft er 120 euro voor betaalt ( bij een brommer "handelaar", eigenlijk verkoopt hij opvoer- en circuit stukken ) hij kon er makkelijk een wheelie mee trekken en reed toch een 100-110 km/h met 13-45 verhouding.



gaat hier over de athena.. iig daar ga ik vanuit :P (page 1)

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 29-5-2007 om 20:48 uur.



of een Zeta
verschilt athena en zeta veel met optrekken/topsnelheid...
en qua prijstechnisch?


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 29-5-2007 om 20:51 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
BenjaminDG 29-5-2007 21:43 Print reply

Posts: 4605
Weet ik niet ze hebben allebij een chrome wand, dan denk ik moet ge naar de poorten kijken.
Maar maakten ze ZETA niet meer?
 
Vlaanderen vrij!
2takt Gangster 29-5-2007 21:44 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Weet ik niet ze hebben allebij een chrome wand, dan denk ik moet ge naar de poorten kijken.
Maar maakten ze ZETA niet meer?



onder de naam parma kit wel
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-5-2007 21:44 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

k heb het gehoord
maargoed,, zo eerder genoemd heeft de malossi fluidpoorten.. geen idee waar ze zitten maar het klinkt wel snel
zijn dat die spoelpoorten die als het ware weer achter de 'normale' spoelpoorten gaan. dus ff achterlangs?

tjah,, het word als ik het zo lees,, geen honen, geen nieuwe wand,, maar een nieuwe cilnder,, wel te verstaan een Athena.. untuned.
omdat:

[...]



gaat hier over de athena.. iig daar ga ik vanuit :P (page 1)

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 29-5-2007 om 20:48 uur.



of een Zeta
verschilt athena en zeta veel met optrekken/topsnelheid...
en qua prijstechnisch?


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 29-5-2007 om 20:51 uur.


ik dacht altijd dat fluitpoorten "hulp" uitlaatpoorten waren

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Weet ik niet ze hebben allebij een chrome wand, dan denk ik moet ge naar de poorten kijken.
Maar maakten ze ZETA niet meer?


chrome wand ?
over welke cilinders heb je het nu.
volgens mij heeft geen cilinder die nu nog tekoop is nog chrome wand.
alleen nicasil of gietijzer.
malossi ot had wel chrome wand (daar zijn de meeste ook door gesloopt , omdat in nicasil chrome zuigerveren moeten , en deze zuigers ook in de ot werden gestopt , en chrome veren op chrome wand is gegarandeerd ellende )



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 29-5-2007 om 21:47 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Thijsje 30-5-2007 16:59 Print reply

Posts: 1687
aha,,, dus dan ben ik nu bezig mijn malossi verder te verneuken
zitten 45mm zuigerveren op van puch maxi. en die zijn chroom...

maargoed,, ik weet oook niet wat fluitserpooorten zijn,, daaarom vroeg ik of die daar bij zaten,, (bij spoelers)

maar iemand gegevens over

zeta (parmakit inmiddels)
athene

of ik m daarmee een autowheely kan trekken en rond de 100 km/h haal..
en natuurlijk slijtvast, en prijs..

bvd Thijsje
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
christianos 30-5-2007 17:33 Print reply

Posts: 20445
neem dan de malossi, al is de parmakut ook wel aardig, de athena is wel lekker snel..

maar de malossi het betrouwbaarst.
 
Thijsje 31-5-2007 15:11 Print reply

Posts: 1687
en het duurst
maargoed ik zie wel
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 1-6-2007 8:41 Print reply

Posts: 1687
tjah
nu toch beetje meer bezig met afstelling
als k volgas geef verzuipt i mij,, als ik klein tukki gas terug doe doet hij het goed.
dan moet de gasnaald OF naar beneden OF omhoog,
welke is het... en hoeveel standjes omlaag of omhoog.....
of is het iets anders...........
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
thunderbird - Forum en Sales Moderator 1-6-2007 8:42 Print reply

Posts: 7728
gasnaald is alleen voor half-gas afstelling
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Thijsje 1-6-2007 8:44 Print reply

Posts: 1687
hmm
bij puch was het volgens mij altijd waneer je gas iets terug moetdeon,, gasnaald hoger of lager zetten.
wat kan het dan wel zijn??
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
thunderbird - Forum en Sales Moderator 1-6-2007 8:48 Print reply

Posts: 7728
krijgt ie ook echt te veel benzine of is het bwoaap. dan ist te weinig. ik zeg grotere sproeier. aangezien je met de schuif vol open te veel lucht geeft. met een grotere sproeier compenseer je dat weer...
correct me if wrong
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Thijsje 1-6-2007 16:26 Print reply

Posts: 1687
dan zal ik maar eensch sproeier 110 proberen
of gasnaald op zn aller hoogst
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 2-6-2007 16:46 Print reply

Posts: 1687
sproeier 110 gemonteerd, alleen kan ik vanuit lage toeren nog steeds niet volgas geven... moet altijd stukje terug, ben ik eenmaal bij de 6/7k RPM kan ik volgas geven, en gaat dan door tot de 12k RPM ofzoiets.
(als hij vrij staat)
toch moet het willen , vanuit lage toeren volgas geven, zodat hij dan niet uitvalt,, maar direct toeren opbouwt.....

wth is the problem white the MB

waar zou het aan kunnen liggen?

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 3-6-2007 20:57 Print reply

Posts: 1687
TADAM
ff upkicken
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 8416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved