Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hpi, of standaard ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43183 - hpi, of standaard ontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1070 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 25-5-2007 17:09 Print topicpost
Posts: 886
Hallo,
IK was even aan het rond kijken op bf. Daar zag ik een project van een mtx-cr. Hier had hij 2 filmpjes bij zitten. De een was de eerste start van zijn ding(ik neem aan met standaard ontsteking) en hier deed hij het al goed, maar op het andere filmpje was de eerste start met de hpi te zien. Dit was duidelijk een verschil. Met de hpi deed hij het veel beter/mooier.
Scheelt een hpi zoveel met een standaard ontsteking? Wat scheelt er dan precies: gaat hij harder, sneller optrekken of eik alleen een mooier geluidje?
Als het veel betere prestaties geeft lijkt me het wel wat. Past zoiets ook op een oude dt?
 

2takt Gangster 25-5-2007 17:13 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
Hallo,
IK was even aan het rond kijken op bf. Daar zag ik een project van een mtx-cr. Hier had hij 2 filmpjes bij zitten. De een was de eerste start van zijn ding(ik neem aan met standaard ontsteking) en hier deed hij het al goed, maar op het andere filmpje was de eerste start met de hpi te zien. Dit was duidelijk een verschil. Met de hpi deed hij het veel beter/mooier.
Scheelt een hpi zoveel met een standaard ontsteking? Wat scheelt er dan precies: gaat hij harder, sneller optrekken of eik alleen een mooier geluidje?
Als het veel betere prestaties geeft lijkt me het wel wat. Past zoiets ook op een oude dt?



binnen rotor heeft imo weinig nut op een standaard set-up
aangezien deze tog weinig toeren draaien

past wel op een oude dt maar moet je wel voor dat type hebben of zelf een grondplaat maken

maar is zonde van je geld (bttr koop je een snelle cilinder voor dat geld en een leuk carburateurtje dan ga je al een stuk harder)


binnen rotor zorgt voor een betere gasreactie (maar op jou set-up zul je niks merken en het rijd ook nog kut voor straat gebruik plus dat je geen licht hebt, tenzij je er een lichtspoel bij koopt maar die geven maar heel weinig licht)



Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 25-5-2007 om 17:17 uur.
 
Sj_dt 25-5-2007 17:19 Print reply
Posts: 886
oke bedankt, ik weet genoeg

 
Almer 25-5-2007 17:32 Print reply

Posts: 3325
Hmm volgens mij gaat je koppel ook aardig minder worden... En daar heb je net zoveel aan als vermogen, misschien nog wel meer!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
2takt Gangster 25-5-2007 17:33 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Hmm volgens mij gaat je koppel ook aardig minder worden... En daar heb je net zoveel aan als vermogen, misschien nog wel meer!



op een standaart brommer heb je meer vliegwiel werking nodig dan op een sprinter oid
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-5-2007 17:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



binnen rotor heeft imo weinig nut op een standaard set-up
aangezien deze tog weinig toeren draaien

past wel op een oude dt maar moet je wel voor dat type hebben of zelf een grondplaat maken

maar is zonde van je geld (bttr koop je een snelle cilinder voor dat geld en een leuk carburateurtje dan ga je al een stuk harder)


binnen rotor zorgt voor een betere gasreactie (maar op jou set-up zul je niks merken en het rijd ook nog kut voor straat gebruik plus dat je geen licht hebt, tenzij je er een lichtspoel bij koopt maar die geven maar heel weinig licht)



Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 25-5-2007 om 17:17 uur.


op een standaard honda setup merk je het al goed als je je onsteking vervroegd..

dan merk je een hpi vast ook wel.
maar beter steek je je geld in andere zaken (snelle cilinder,carb,uitlaat)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Hmm volgens mij gaat je koppel ook aardig minder worden... En daar heb je net zoveel aan als vermogen, misschien nog wel meer!


zwaar vliegwiel geeft nepkoppel, toeren van het vliegwielzijn niet zo makkelijk te beinvloeden .

dit is met heel veel setup's voor straatgebruik niet echt belangrijk

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 25-5-2007 om 17:40 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
HayeSM 26-5-2007 10:18 Print reply

Posts: 3052
och.. op straat kan het best hoor.. alleen zou dan polini ding halen, ik liept te kutten met een accu. En op een 50cc, tsja.. een felle 50cc is ook mooi.. ik zou er zo 1 op me drd gooien, alleen niet voor prestaties, gewoon.. tof toch beetje gasreactie is nooit weg :P
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
Frysk 26-5-2007 10:39 Print reply

Posts: 34930
HPI gehad op MTX..

trekt zeer mooi door etc, alleen het starten moet je wat feller mee zijn, en stationair krijg je zo'n ding niet, ook in héééle lage toeren trekt ie het niet
 
giggitybyte

Dit topic is 1070 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved