Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - NSR 50cc std tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1166 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43182 - NSR 50cc std tunen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 9296 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsrlombok 30-5-2007 16:00 Print reply

Posts: 65
hoi,
ik heb zowel de 50cc ge2 gehad als de 50cc gjol en heb ook nog de 50cc athena gehad, wat zijn de verschillen:
athena: alleen kracht bij hoge toeren, valt bij een beetje tegenwind terug
ge2: eigenlijk de ideale cilinder voor nsr, genoeg koppel en veel toeren, met deze cilinder hoef je niet bij elke bocht terug te schakelen om weer in toeren te komen, wat bij de athena wel moet!
gjol(std cil) veel koppel, weinig toeren. als je een beetje leuk(lees snel) wil rijden kun je het beste je uitlaatpoort wel iets vergroten!

@ Arvidw: je red het zeker wel met een 3 plaats koppeling, strakkere veren zijn nog geeneens nodig, het blok is er wel op berekend om meer toeren te draaien dan de orgineel.

bij mij lag de powerband van de ge2 cilinder van 9000 tot 12000, ik had er een kundo uitlaat en 16mm bij. ik zou proberen de powerband iets omlaag te krijgen bv dat ie begint vanaf 7000 oid.

zelf rijd ik ook altijd op mengsmering 1:50. men(!) beweerd dat die oliepompjes bij hogere toerentallen niet meer goed werken..

ik ga zelf binnenkort ook proberen mijn stnd cil zo hard mogelijk te laten lopen.. zin in een vijlwedstrijd


Dit bericht is gewijzigd door nsrlombok op 30-5-2007 om 16:01 uur.
 
THOMASJEUHHH 30-5-2007 16:43 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Okey, 50cc std tunen zie ik nu wel zitten Ik maak over een tijdje wel een poormapje + een poortmap van hoe het er waarschijnlijk uit gaat zien zodat jullie daar wat tips en opmerkingen over kunnen maken.

Dan nu nog eventjes wat andere vragen over een NSR blok,
- Bij een 50cc snel, is een 4plaats koppeling dan aan te raden, of red je het wel met 3plaats + strakkere koppelingsveren?

probeer het is uit,, ik rij met 4plater en die houd het wel fijn,,
maar ik denk dat je met een 3 plater al genoeg hebt..


- Heeft iemand al ooit een blokkeerpin gemaakt om de laatste 2 versnellingen te blokkeren (ik denk aan een pin die in de schakelwals valt) Is dat realiseerbaar kwa ruimte in het blok? (ik heb al howto hier op site doorgekeken van revisie en er lijkt nog wel wat ruimte in het blok te zitten)

hier op het forum was er iemand die dat had,(kan me de username niet meer herinneren) het is zeker te doen, bijv: inplaats van je neutraal schakelaar een pinnetje maken, en bij de 5e versnelling een gat in de bloem maken. zodat je dat pinnetje er dan in kan mikken(denk er ma over na)

- Bij een 50 snel (bijv GE2) op wat voor een toerentallen kun je het best je powerband leggen met zelfbouw uitlaat?

dat is het beste te bepalen met een bankgrafiek, (in het artikel van arno koch staat het ook mooi uitgelegd)

- Oliepompje aanhouden, 1:50 TTS gaan mengen of 1:40 TTS gaan mengen?

veel mensen zeggen dat die onbetrouwbaar zijn, ik zelf zeg darom gewoon zelf mengen en dan 1:40/45 mengen

Dat was het wel weer Ik kan niet wachten tot examen voorbij is, dan eindelijk een NSR en rondkarren

nou jongen, suc6 met exames en het tunen

owjah de reply hierboven klopt, misschien heb je dr wat aan.

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 29-5-2007 om 21:37 uur.



Dit bericht is gewijzigd door THOMASJEUHHH op 30-5-2007 om 16:45 uur.
 
bwoaahhppp,,..
ArvidW 30-5-2007 18:20 Print reply

Posts: 201
Nsrlombok en Thomas bedankt, dat is fijne informatie

Het artiekel van Arno Koch, waar zou ik dat anders kunnen vinden dan de "knowledge base" en de "FAQ" ? Ik heb ook al ff gegoogled op "arno koch" en powerband, bankgrafieken, GE2 enz enz maar kan zijn artiekel niet vinden. Hij is blijkbaar ook geen member hier want ik kan hem ook al niet vinden in de ledenlijst....

Kunnen jullie mij aan een linkje helpen ervan?
 
mtlover 30-5-2007 18:22 Print reply

Posts: 2372
Kijk op 2stroke-tuning.nl
 
erwinko 1-6-2007 20:36 Print reply

Posts: 1012
ik heb ook ff wat gegevens voor je..

de standaard cilinder:


simpel niet al te netjes poortmapje:

spoelpoorten zijn 8mm hoog
spoelpoort zit op 35mm en uitlaatpoort op 31mm hoogte
komt op een blowdown van 15


dan heb ik nog een charmo ge2 (zon immitatie van de belg)

poorten zijn ietsjes groter

poortmapje ervan:

dat TDC - BDC = 90 bedoel ik cilinderhoogte mee. hoe ik op dat ben gekomen weet ik ook niet :P haha


met de laatste cilinder rijd ik nu omdat er in die gjol geen gang in zit

nu rijd ik met deze setup:
12mm keihin #84 powahfilter met panty erom
charmo ge2(39mm) - techno uitlaat
tandwielverhouding is 12 - 40

rijd tegen wind 70 en voor de wind 73 (fietsteller )
net zelfs brug af 80 gehaalt.

trekt wel lekker op en zuipt niet teveel
 
Frysk 1-6-2007 20:38 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ik heb ook ff wat gegevens voor je..

de standaard cilinder:

afbeelding
simpel niet al te netjes poortmapje:
afbeelding
spoelpoorten zijn 8mm hoog
spoelpoort zit op 35mm en uitlaatpoort op 31mm hoogte
komt op een blowdown van 15


dan heb ik nog een charmo ge2 (zon immitatie van de belg)
afbeelding
poorten zijn ietsjes groter

poortmapje ervan:
afbeelding
dat TDC - BDC = 90 bedoel ik cilinderhoogte mee. hoe ik op dat ben gekomen weet ik ook niet :P haha


met de laatste cilinder rijd ik nu omdat er in die gjol geen gang in zit

nu rijd ik met deze setup:
12mm keihin #84 powahfilter met panty erom
charmo ge2(39mm) - techno uitlaat
tandwielverhouding is 12 - 40

rijd tegen wind 70 en voor de wind 73 (fietsteller )
net zelfs brug af 80 gehaalt.

trekt wel lekker op en zuipt niet teveel



Die ori cilinder is volgens mij nog getuned ook mijn uitlaatpoort van mijn ori 50 die ik hier liggen heb is volgens mij nog lytser
 
giggitybyte
erwinko 1-6-2007 20:43 Print reply

Posts: 1012
zover ik weet is hij standaard, maar hoeft niet perse zo te zijn.
weet niks van zn verleden af dusja..

voortaan ff beter afstellen, allemaal kooltroep in mn poorten :S
zelfs een krasje van uitlaatpoort tot boven (hoofdverdachte is kool)
 
ArvidW 2-6-2007 19:52 Print reply

Posts: 201
Ow, wat is handig, poortmap van de Gjol cilinder en van een wannabee GE2, daar zit me veel verschil in zeg

Wat mee meevalt is dat de spoelpoorten in de Gjol niet zo klein waren als ik dacht, de uitlaatpoort daarentegen is wel weer ongeloofenlijk klein zeg. Gelukkig is een uitlaatpoort gemakkenlijk te tunen (spoelpoorten zijn toch lastiger.

Dinsdag ga ik een nsr ophalen, d'r zit een Fast Arrow 50cc op, is dit een beetje kwaliteitscilinder, of kun je die na 5000km gewoon weggooien ?

Mocht die Fast arrow rednelijke kwaliteit zijn dan ga ik daar waarschijnlijk wel wat aan beunen, maar als het een slechte cilinder is dan ga ik op zoek naar een Gjol (zullen niet zo duur zijn)

@Erwinko, wel gaaf dat je citta netzohard en mischien zelfs harder loopt dan je NSR

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 2-6-2007 om 21:46 uur.
 
erwinko 2-6-2007 23:11 Print reply

Posts: 1012
fast arrow is ook gewoon een immitatie cilinder. lijkt erg veel op mijn wannabe ge2

brommerboer had het erover dat hij vroeger ff over de 100 reed met die cilinder (had ook een nsr) en dat die cilinder maar een 70 euro koste ofzo

maar 5000 km is wel erg weinig

je kan er gerust wel een jaar mee rijden.
en voor dat geld en hoe zon 50 snel rijd is dat het zeker waard

mijn powerband ligt nu trouwens tussen de 7000 en 10500 hoogste toeren wat ik hem heb laten draaien was 12000


en met mn citta heb ik eigenlijk precies dezelfde snelheid gehaald
laatst voor de wind brug af haalde hij 80 en mn citta heeft dat ook gehaalt

maar dat rijd toch wel ffies rustiger op een nsr (A)
 
Frysk 2-6-2007 23:13 Print reply

Posts: 34928
maar ik weet niet of het jeukt he,

als je een ori 50cc gaat tunen tot hij als een 50cc belg lijkt ofzo gaat hij ook zo zuipen als een belg,

als je snapt wat ik bedoel
 
giggitybyte
ArvidW 3-6-2007 15:19 Print reply

Posts: 201
@ Erwinko, okey dat is goed nieuws dan kan ik mooi die Fast arrow gebruiken als inspiratie voor mijn Gjol.

Die 5000km die ik noemde was maar een voorbeeldje, mijn DR70revo houdt het denk ik geen 5000km vol op mijn ciao En dan draait het nog maar net 9000rpm


@ Frysk, het is niet mijn bedoeling om een zuinige brommer te maken, hij moet lekker snel worden maar niet tè veel zuipen (1 op 25 moet hij toch wel gaan lopen) Wat ik van 2 mensen begrepen heb is dat zo'n verbruik wel te halen is met een GE2 cilinder.


Het is idd een beetje vreemd om een Gjol cilinder te gaan gebruiken als je ook een snelle 50cc thuis hebt liggen, maar ik heb altijd een drang om alles wat ik tegenkom op te voeren. (grasmaaier van mijn vader pas geleden gedaan, was hij niet blij mee )


De brommer die ik ga kopen heeft een 6bak, ik weet niet of het de omhoogschakelende of omlaagschalenden is, maar dat maakt kwa tandwielverhouding geloof ik niet uit.


Dit heb ik in één howto hier al kunnen vinden (afgerond op 1 decimaal)
1ste = 11:39 = 1:0,3
2de = 15:35 = 1:0,4
3de = 18:31 = 1:0,6
4de = 21:29 = 1:0,7
5de = 23:27 = 1:0,9
6de = 24:25 = 1:1

Op de krukas zit een tandwiel, en op de koppeling zit een tandwiel. Hoeveel tanden hebben die?

Wat is de omtrek van een NSR band? (diameter is ook prima)

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 3-6-2007 om 15:20 uur.
 

Dit topic is 9296 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved